۱۱۸۸۳۳۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کریمیان: برخی بازیکنان سپاهان نمی‌دانند کجا آمده‌اند

از مدت‌ها پیش گفته بودم اگر از لحاظ فنی چیزی را ببینم حتما انتقاد می‌کنم و این دلیل نمی‌شود که، چون محرم نویدکیا دوست من است، بخواهم به‌به و چه‌چه کنم. من قبل از بازی با پرسپولیس هم گفته بودم که سپاهان در کار دفاعی مشکل دارد و ایراداتی در انتقال منفی یعنی از حمله به دفاع در این تیم دیده می‌شود.

فرهیختگان: تیم سپاهان در هفته شانزدهم لیگ برتر با نتیجه سه بر یک مغلوب مس رفسنجان شد تا بعد از حذف از جام‌حذفی درگیر بحرانی دیگر شود. مهدی کریمیان، ستاره پیشین این تیم در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «از مدت‌ها پیش گفته بودم اگر از لحاظ فنی چیزی را ببینم حتما انتقاد می‌کنم و این دلیل نمی‌شود که چون محرم نویدکیا دوست من است، بخواهم به‌به و چه‌چه کنم.

من قبل از بازی با پرسپولیس هم گفته بودم که سپاهان در کار دفاعی مشکل دارد و ایراداتی در انتقال منفی یعنی از حمله به دفاع در این تیم دیده می‌شود. معتقدم آنها در فاز دفاعی زمانی که توپ را در اختیار دارند عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند اما در زمان حمله به دفاع، دفاع تیمی این تیم به هم ریخته و انتقال به‌درستی انجام نمی‌شود.»

وی ادامه داد: «از لحاظ غیرفنی نیز زمانی که شرایط خاص در تیم به وجود آمد و محرم نویدکیا فشار را احساس کرد و گفت اگر می‌خواهید فشار بیاورید و حرفی دارید به من بزنید و نه به بازیکنان، این شرایط ایجاد شد؛ چراکه احساس می‌کنم برخی بازیکنان سپاهان هنوز نمی‌دانند به چه تیمی آمده‌اند و پیراهن چه تیمی را بر تن می‌کنند. بازیکنانی مثل من که جز سپاهان در تیم‌های بزرگ دیگر هم بازی کرده‌اند، به‌خوبی می‌دانند که بازی در سپاهان چقدر مشکل است، چون هواداران انتظارات زیادی دارند.

این تیم حداقل ۱۰بار در رقابت‌های لیگ برتر و جام‌حذفی قهرمان ایران شده اما برخی نمی‌دانند کجا آمده‌اند. سپاهان یک برند آسیایی محسوب می‌شود و هواداران بحق از این تیم انتظار دارند. اینجا جایی نیست که بازیکن بخواهد آزمون و خطا کند یا در سپاهان احیا شده و به تیم‌های دیگر برود، چون چیزی به غیر از قهرمانی هواداران را راضی نمی‌کند. سپاهان در دو سال اخیر نایب‌قهرمان شده و امسال فقط قهرمانی می‌خواهد و بازیکنان آن باید به خود بیایند، حالا از هر تیمی که آمده باشند باید بفهمند که سپاهان تیم بی‌هوادار گذشته آنها نیست و تیم بزرگی محسوب می‌شود و باید با تمام حس و تمرکز برایش بازی کنند.»

پیشکسوت سپاهان درباره انتقادات بی‌شمار اخیر نسبت به کادرفنی این تیم و محرم نویدکیا، گفت: «از هواداران سپاهان می‌خواهم همچنان این تیم را حمایت کنند، چون هنوز با توجه به جدولی که داریم چیزی دیر نشده است، یک زمانی مثل لیگ‌های گذشته که مثلا پرسپولیس از سایر تیم‌ها فاصله می‌گرفت و جدا می‌شد، هنوز در فصل جاری این اتفاق نیفتاده است. اگر چنین موردی برای پرسپولیس پیش می‌آمد، به‌خاطر قدرت این تیم نبود بلکه سایر تیم‌ها ضعیف بودند؛ اما الان تیم‌هایی مثل مس رفسنجان و آلومینیوم اراک و تیم‌های دیگر می‌آیند و یقه تیم‌های مدعی و صدرنشین را می‌گیرند.

بنابراین فکر می‌کنم هنوز فرصت وجود داشته باشد اما اگر الان انتقادات بیشتر شده و کاسه صبر هواداران لبریز شده، به‌خاطر این است که سپاهان یک جام را از دست داد. اتفاقا در جام‌حذفی مسیر کوتاهی برای آسیا طی می‌شد و خودش نیز یک جام و افتخار محسوب می‌شد اما باز هم تاکید می‌کنم شاید هم به هواداران سپاهان همین احساس دست داده که نسبت به برخی بازیکنان بدبین شده‌اند و فکر می‌کنند که بازیکن فوق نمی‌داند که کجا آمده است.

در هرصورت سپاهان جزء معدود باشگاه‌های کاملا حرفه‌ای ایران است و همه‌چیز در این باشگاه در جای خودش قرار دارد و هزینه خوبی هم در این تیم می‌شود و پرداختی‌ها به‌موقع است و این انتظارات هم به هرحال از این تیم بالاست و امیدوارم که در آینده این تیم بتواند دوباره به مسیر اصلی خود بازگردد.»

کریمیان در پایان درباره اینکه آیا زمان قطع همکاری با محرم نویدکیا فرانرسیده است، گفت: «نباید آرامش تیم را به هم ریخت و مشکلات بیشتری ایجاد کرد. یک زمان این‌طور موارد شوک مثبت ایجاد می‌کند اما الان زود است که بخواهند تغییرات ایجاد کنند. پیشنهاد می‌کنم محرم نویدکیا کادر خود را قوی کند تا کمک‌هایش به وی در مواقع لزوم یاری برسانند اما بازهم تاکید می‌کنم تغییرات برای هفته شانزدهم زود است چون هنوز اختلاف زیادی ایجاد نشده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج