۱۱۸۸۵۶۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دوراهی نویدکیا؛ دستیار جدید یا استعفا

بعد از ۵ شکست طی ۱۶ بازی لیگ و حذف از جام‌حذفی، باشگاه سپاهان در تعطیلات زمستانی آبستن اتفاقات فراوانی است

روزنامه همشهری: سپاهان روز شنبه پنجمین شکست خودش در فصل جاری لیگ برتر را برابر مس رفسنجان تجربه کرد؛ شکستی که فاصله امتیازی این تیم را با استقلال و پرسپولیس به ۶امتیاز رساند و این در حالی است که استقلال یک بازی هم کمتر از سپاهان انجام داده است. این باخت با خشم هواداران سپاهان در صفحات مجازی روبه‌رو شد و حالا حتی محرم نویدکیا که برای طرفداران این تیم یک خط قرمز بزرگ بود نیز زیر تیغ انتقادها قرار گرفته است. نویدکیا یک تیم پرستاره را در اختیار دارد و هواداران سپاهان به چیزی کمتر از قهرمانی در این فصل راضی نخواهند شد، ولی مسیر زردپوشان اصفهانی طوری است که فعلا آنها را از کورس قهرمانی عقب انداخته و به همین دلیل نویدکیا هم به‌شدت تحت فشار قرار دارد.

انتقاد ساکت

محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان هم قطعا از سوی کارخانه فولاد مبارکه تحت فشار قرار دارد. او یک تیم پرهزینه را راهی لیگ کرده و کسب نتایج ضعیف حتی می‌تواند موقعیت ساکت را هم متزلزل کند. او شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با انتقاد تلویحی از نویدکیا، گفت: «طبیعتا می‌طلبد که در این روزها محرم نویدکیا و کادر فنی ارزیابی دقیق و همه‌جانبه‌ای از روند کار شامل بحث آنالیز، مسائل روحی روانی، تمرینات و آماده‌سازی تیم، برنامه‌های تاکتیکی و همچنین بدنسازی را داشته باشد. شاهد بودیم که برنامه‌ریزی و همت همه‌جانبه‌ای انجام شد اما اشکالاتی وجود داشت که مطمئنا باید هرچه زودتر مورد ارزیابی دقیق و بررسی همه‌جانبه قرار گیرد.» شکست برابر مس حتی شایعاتی را در مورد احتمال برکناری نویدکیا به‌وجود آورد که البته توسط مدیرعامل باشگاه تکذیب شد.

تصمیم نویدکیا چیست؟

نویدکیا بعد از شکست سنگین برابر مس، در رختکن هیچ صحبتی انجام نداد و حتی بعد از بازی هم در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که اگر انتقادی وجود دارد، باید از خودش صورت بگیرد. او البته در فرودگاه و هنگام بازگشت سپاهان به اصفهان آرام و قرار نداشت. یکی از بازیکنان سپاهان به همشهری ورزشی می‌گوید: «آقامحرم به‌شدت ناراحت بود و حدود یک ساعت در فرودگاه به‌تنهایی راه می‌رفت و فکر می‌کرد. این برای ما خیلی عجیب بود.» نویدکیا بعد از بازی با مس گفت: «در سپاهان بازی‌کردن و مربی‌بودن، لیاقت می‌خواهد و باید واقعا برای آن تلاش کرد و از جان مایه گذاشت. در این چند روز تعطیلی تصمیماتی می‌‌گیریم که به صلاح باشگاه و تیم باشد تا هواداران را بیش از این ناراحت نکنیم.» حرف‌های نویدکیا باعث شد تا شایعاتی درخصوص استعفای این مربی مطرح شود ولی یکی از مسئولان باشگاه سپاهان در گفت‌وگو با همشهری این خبر را تکذیب کرد. با این حال، باید در انتظار جلسه هیأت‌مدیره سپاهان باشیم و این جلسه شاید اتفاقات مهمی را رقم بزند.یکی از انتقادهای صورت‌گرفته از نویدکیا مربوط به دستیارانش است و در اصفهان این شایعه مطرح شده که شاید باشگاه، نویدکیا را برای آوردن یک دستیار جدید تحت فشار بگذارد. البته مدیرعامل سپاهان در مصاحبه‌اش گفته بود که بحث اضافه‌شدن دستیار با خواسته نویدکیا انجام خواهد شد ولی از اصفهان خبر می‌رسد که اگر هیأت‌مدیره یا مدیرعامل، نویدکیا را بابت مسائل فنی و انتخاب دستیار تحت فشار بگذارند، این مربی احتمالا استعفا خواهد داد. نویدکیا گفته تصمیماتی می‌گیرد که به صلاح باشگاه و تیم باشد تا هواداران را بیش از این ناراحت نکند و حالا باید دید او برای تغییر این روند نگران‌کننده در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت.

محرم با تغییرات زیاد مخالف است

در مورد نقل‌و‌انتقالات سپاهان هیچ خبری به بیرون درز نکرده ولی می‌‌گویند قرار است نویدکیا و ساکت جلسه‌ای در این زمینه داشته باشند. نویدکیا شب قبل از بازی با مس و در جلسه فنی به بازیکنان گفته که همه آنها را می‌خواهد و موافق تغییرات زیاد در تیمش نیست ولی این احتمال وجود دارد که برخی بازیکنان با خواست خودشان از سپاهان بروند و البته دو سه بازیکن هم در لیست مازاد این تیم قرار بگیرند. نویدکیا برای تقویت سپاهان احتمالا چند بازیکن جدید را هم مدنظر قرار داده و باید دید در نهایت چه تغییراتی را در تیمش ایجاد خواهد کرد. از طرفی انتقادها از گلر اتریشی سپاهان هم زیادشده و شاید آنها دنبال جذب یک گلر جدید بروند. نویدکیا و سپاهان بعد از نایب‌قهرمانی در لیگ سال گذشته، لیگ امسال را با هدف قهرمانی آغاز کردند ولی کنار‌رفتن از جام حذفی و 5شکست در لیگ برتر، فشار روی آنها را بیشتر کرده است. با این وضعیت در تعطیلات زمستانی اتفاقات جدیدی در باشگاه سپاهان رخ خواهد داد چرا‌که تحمل این وضعیت هم برای باشگاه و هم هواداران سخت است.

هیس؛ چیزی به سپاهان نگویید!

توقعات عجیب یک مدیر شکست‌خورده

سپاهان همینطوری پشت سر هم در حال باختن است و اگر امروز این تیم هنوز در کورس قهرمانی باقی مانده، بیش از هر چیز دیگری باید ممنون کمیته انضباطی باشد. اگر آن پیروزی ۳بر صفر انضباطی برابر گل‌گهر سیرجان نبود، الان سپاهان جایگاه به مراتب پایین‌تری داشت! در چنین شرایطی اما محمدرضا ساکت، مدیرعامل محترم باشگاه اصفهانی بعد از شکست ناامیدکننده تیمش مقابل مس رفسنجان مصاحبه کرده و گفته: «هر زمان سپاهان در حال اوج‌گیری است، عده‌ای سنگ‌اندازی می‌کنند.» حالا بگذریم از اینکه معنی عبارت «اوج‌گیری» را در حرف‌های آقای ساکت متوجه نشدیم، اما منظور کلی ایشان به انتقاداتی است که از سپاهان می‌شود و نیز شایعاتی که در مورد احتمال تغییرات در این تیم به گوش می‌رسد.

احتمالا آقای مدیر انتظار دارند تیم‌شان پشت سر هم شکست بخورد و کسی جیک هم نزند. ‌این در حالی است که سپاهان جزو باشگاه‌های بزرگ لیگ برتر به شمار می‌آید و طبیعی است که عملکرد آن مورد توجه افکار عمومی و نیز منتقدان قرار داشته باشد. این تیم به نسبت بضاعت و دارایی‌اش به هیچ‌وجه نتایج قابل‌قبولی کسب نکرده است. مگر می‌شود فوتبالی‌ها نسبت به شکست‌های پی‌درپی یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ بی‌تفاوت باشند؟ همین فشار (و بلکه صد‌برابر بیشتر از آن) روی پرسپولیس و استقلال هم هست. سرخابی‌های پایتخت که از نظر ساکت به بهره‌مندی از مساعدت رسانه‌ای متهم می‌شوند، فقط با یک مساوی زیر تیغ می‌روند و کلی از آنها انتقاد می‌شود. بعد شما چطور انتظار دارید کسی لام تا کام حرفی به تیم ناموفق محرم نویدکیا نزند؟

بعد از اتفاقاتی که مخصوصا در داستان مارک ویلموتس در فدراسیون فوتبال رخ داد، خیلی‌ها نسبت به محمدرضا ساکت، دبیر‌کل سابق این مجموعه دیدگاه مثبتی ندارند. هنوز ابهامات پرشماری در مورد آن ماجرا و زیان هنگفت و تاریخی فوتبال ایران وجود دارد. اینکه ایشان بعد از آن تجربه بار دیگر مدیریت باشگاه بزرگ سپاهان را به‌دست آورده، به اندازه کافی عجیب و غریب هست؛ این مصاحبه‌های گاه و بیگاه و مملو از ادعاهای غیرمنطقی هم می‌تواند فضا را تندتر کند. قطعا این رویه به خروج سپاهان از بحران کمک نخواهد کرد. کاش آقای ساکت کمی بیشتر به نام خانوادگی‌شان توجه کنند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج