۱۱۸۹۰۶۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نذر قربانی پروین بعد از گل چهارم استقلال

رقابت‌های باشگاهی تهران در سال ۶۹ در روز آخر شاهد اتفاقاتی پر از هیجان و استرس بود. اتفاقاتی که حاضران در ورزشگاه آزادی را به مرز جنون رساند.

ورزش سه: رقابت های باشگاهی تهران در سال ۶۹روز آخر خود را در پنجم بهمن سال ۱۳۶۹ سپری کرد. در آن سالها رقابت های دو تیم استقلال و پرسپولیس در یک روز و در ورزشگاه آزادی برگزار می شد. بازی اول را هر تیمی برگزار می کرد،هفته بعد بازی دوم برای آنها رقم می خورد و همین مهم باعث شده بود تا تیم های حریف دو تیم حمایت هواداران تیم مقابل را داشته باشند و فضای ورزشگاه آزادی مملو از حس شادی و نفرت به خود بگیرد و مردم روزهای فوتبالی پر هیجانی را سپری می کردند.

نذر قربانی پروین بعد از گل چهارم استقلال

روز پنجم ماه بهمن 31سال قبل روز خاصی بود. پرسپولیس بر اساس برنامه از پیش طراحی شده نوبت اول بازی بود و استقلال می بایست بازی دوم را برگزار کند.

نذر قربانی پروین بعد از گل چهارم استقلال

بازی اول بین پرسپولیس و بانک تجارت تهران بود و سرخها در صورت پیروزی بدون توجه به بازی استقلال قهرمان تهران می شدند،شکست پرسپولیس استقلال را که باید به مصاف گسترش می رفت امیدوار می کرد و تساوی سرخ ها برای استقلال کورسوی امید را زنده می کرد.آنها در صورت تساوی پرسپولیس باید با شش گل اختلاف گسترش را شکست می دادند تا با تفاضل گل بهتر قهرمانی پنجم و متوالی پرسپولیس را که آن روزها کسی گلات نمی گفت،به چشم نبینند.

رقابت نزدیک دو تیم تا هفته پایانی ،اینبار در روزی نادر در ورزشگاه آزادی به ثانیه های پایانی کشیده شد و لحظاتی کشنده و غیرقابل باور را در ورزشگاه آزادی رقم زد.

پرسپولیس در بازی اول و در روزی که توپ برای آنها به خوبی در زمین نمی چرخید و بانک تجارت برای ماندن در دسته اول نیاز به حداقل یک تساوی داشت با نتیجه یک بر یک متوقف شد تا هواداران پرسپولیس به همراه بازیکنان این تیم در ورزشگاه آزادی باقی بمانند تا بعد از پایان بازی استقلال جشن قهرمانی را برپا کنند.خوشحالی پرسپولیسی ها قبل از شروع بازی استقلال و جشن کوچک قهرمانی آنها در حالی که بازی استقلال بلافاصله بعد از بازی پرسپولیس شروع می شد،قسمت جنوبی ورزشگاه را که متعلق به هواداران استقلال بود جری تر از همیشه کرد.

نبرد استقلال و گسترش در شب تولد منصور پورحیدری و در روزی که بیژن ذوالفقارنسب آخرین رئیس هیئت مدیره پرسپولیس وظیفه هدایت گسترش را به عهده داشت در نیمه اول بدون گل به پایان رسید.ولی این پایان کار نبود،نیمه دومی دیوانه کننده در راه بود ،نیمه ای که یکی از پرهیجان ترین رقابت های تاریخ باشگاهی ایران را رقم زد.

استقلال در دقیقه ۶۲ با گلزنی سرخاب با یک گل پیش افتاد،بازیکنان پرسپولیس در کنار نرده های روبروی جایگاه و پشت به هواداران خود بازی را دنبال می کردند تا با سوت داور بازی برای برپایی جشن قهرمانی به زمین مسابقه بیایند.

از دقیقه ۷۵تا ۸۷ بازی طوفان استقلال با هت تریک صمد مرفاوی سه گل برای این تیم به همراه داشت. آنها حالا سه دقیقه وقت داشتند تا کار را یکسره کنند.قسمت جنوبی ورزشگاه یکصدا استقلال را تشویق می کرد و قسمت شمالی چشم به گذر زمان داشت. در دقیقه ۸۹ بازی داور مسابقه پشت هجده قدم استقلال ضربه آزادی را به نفع گسترش گرفت ،کاشته سعید تهمتن با اشتباه عابدزاده به تور دروازه استقلال چسبید تا ضلع شمالی ورزشگاه غرق در شادی غیر قابل توصیفی شود.

بازیکنان پرسپولیس ناخودآگاه به پیست تارتان قسمت شرقی زمین آمده بودند و بگو مگوی شدیدی بین کاپیتان استقلال شاهرخ بیانی و عابدزاده درگرفت. گل تهمتن آب سردی بود به عطش بی پایان بازیکنان استقلال تا پرسپولیس قهرمانی پنجم را در جام باشگاه های تهران کسب کند.

بعدها علی پروین در مصاحبه ای گفت:بعد از گل چهارم استقلال قربانی گوسفند نذر کرد تا استقلال در لحظات پایانی جام را از چنگ آنها خارج نکند.

نذر قربانی پروین بعد از گل چهارم استقلال

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج