۱۱۸۹۲۹۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سپاهان عجولانه بازی می‌کند

یک کارشناس فوتبال معتقد است: سپاهان خیلی عجولانه فوتبال بازی می‌کند و این تنها مربوط به امسال نیست و تاحدودی در این تیم نهادینه شده است، در واقع فوتبال باحوصله را بلد نیستند و به فکر حمله مداوم هستند.

ایسنا: قاسم رحیمی در خصوص نوسانات و نتایج ضعیف سپاهان در هفته‌های اخیر، اظهار کرد: سپاهان یک تیم ساختارمند است و به هر حال بد بازی نمی‌کند، اما بعضی مواقع تیم در گردآبی گیر می‌کند. گل سوم تیم مس‌رفسنجان که در اوج حملات سپاهان به ثمر رسید، گلی بود که شاید هر ده سال یک بار تکرار شود و به زیبایی در محلی از دروازه‌ سپاهان قرار گرفت که حتی دروازه‌بان هم نمی‌دانست چه واکنشی نشان دهد.

وی افزود: نکته‌ حائز اهمیت این است که یک تیم خوب و ساختارمند همیشه نباید در گردآب و بدشانسی بیفتد، بلکه باید خیلی خوب بتواند بحران را مدیریت کند.

این مدرس فوتبال ادامه داد: باشگاه سپاهان مدیریت قوی و امکانات خیلی خوبی دارد، همچنین باشگاهی است که در امر گرفتن مجوز حرفه‌ای موفق بوده، اما فکر می‌کنم محرم نویدکیا باید از تیم‌های پایه شروع می‌کرد، با اینکه یک بازیکن با تجربه است، ولی سابقه و تجربه‌ مربی‌گری ندارد و همچنین شرایط بحرانی را هیچ‌وقت تجربه نکرده است. به همین خاطر سپردن تمام امور مربی‌گری به چنین فردی تصمیم خیلی حرفه‌ای نبود، بنابراین من برخی از این مشکلات را ناشی از کادر مربی‌گری سپاهان می‌دانم که به هر حال نمی‌تواند درایت لازم را در شرایط بحرانی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ دیگر نحوه‌ بازی تیم است؛ سپاهان خیلی عجولانه فوتبال بازی می‌کند و این تنها مربوط به امسال نیست و تاحدودی در این تیم نهادینه شده است، در واقع فوتبال باحوصله را بلد نیستند و به فکر حمله مداوم هستند، اما اگر تیمی بتواند سریع‌تر حمله کند و مهره‌های کارایی داشته باشد، قطعاً می‌تواند به سپاهان ضربه بزند و دقیقاً مقابل تیم‌هایی باختند که هرچند تیم ضعیف بوده ولی تنها با یک مهره‌ خوب توانسته بازی را به سود خود تمام کند.

رحیمی در خصوص بازی شهریار مغانلو گفت: سپاهان خط هافبک خود را خوب تغذیه می‌کند، مهاجم اصلی آنها، شهریار مغانلو مقداری تحت فشار قرار گرفته و به هر حال بازیکنی است که در فصل گذشته برای پرسپولیس به خوبی گل‌زنی کرده، اما نتوانسته در سپاهان انتظار مربیان را برآورده کند. سپاهان بحران گل‌زنی دارد، وجود این شرایط معتقدم سپاهان خوب بازی و پاسکاری می‌کند، اما خیلی سریع می‌خواهند خود را به دروازه‌ حریف برسانند و این مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند که باید مقداری در شیوه‌ بازی تیم تغییراتی ایجاد شود.

این کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص بازیکنان و سیستم بازی و تأثیر این دو بر نتایج اخیر سپاهان بیان کرد: این نتایج بیشتر به سیستم بازی سپاهان برمی‌گردد، چراکه سپاهان بازیکنان اصلی و حتی بازیکنان نیمکت نشین باکیفیتی دارد، اما بحث این است که یک مربی با هنر خود می‌تواند خوب تشخیص دهد که چه موقعی، چه روزی، در چه بازی و در چه پستی، بازیکن مناسب است، چراکه حتی بهترین بازیکنان نیز روزی ممکن است روزشان نباشد و در شرایط آرمانی خود قرار نداشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر مربی در این روز از بازیکن خود استفاده کند، به بازیکن و به تیم لطمه زده است و اینجا مربی باید بتواند این شرایط را با درک بالایی که دارد ارزیابی کند. مقصودم از این صحبت‌ها این نیست که نویدکیا همچین درکی ندارد، اتفاقاً معتقدم وی در لیگ‌های حرفه‌ای جهان مانند بوندسلیگا بازی کرده است و قطعاً با مربی‌های بزرگ سر و کار داشته که از هر کدام دانشی به‌دست آورده که قطعاً باعث شده نویدکیا از خیلی از مربی‌های داخلی ما اطلاعات بیشتری داشته باشد، ولی برخی از موقعیت‌ها و شرایط هستند که شخص باید خودش تجربه کند و چون اسم سرمربی دارد گاهاً ممکن است دستیاران پیشنهاد خود را بیان کنند، ولی سرمربی مخالفت کند.

وی افزود: به طور مثال دستیار اول پیشنهاد تعویض بازیکن را می‌دهد، اما سرمربی معتقد است نیازی به تعویض نیست. در آخر فکر می‌کنم اغلب سپاهان در سیستم بازی ضعف دارد، چراکه بازیکنان این تیم هر کدام به تنهایی می‌توانند یک مهره‌ خوب در تیم‌های کشور باشند، ولی انسجام و استفاده نکردن به موقع از ظرفیت بازیکنان باعث مشکل در تیم سپاهان شده است.

رحیمی درمورد وضعیت سپاهان و بازی‌های باشگاه‌های آسیا، بیان کرد: قطعاً اگر تیمی در مسابقات داخلی خود تحت فشار باشد، در مسابقات آسیایی نیز این فشار تأثیرگذار خواهد بود. سپاهان باید بحران خود را مدیریت کند که در این زمینه به تنوع تمرینی و همچنین بحث رونشناسی نیاز دارد، چرا که نتایج اخیر سپاهان قطعاً بازیکنان را تحت فشار گذاشته و یک فرد ماهر در این زمینه که بتواند آنها را از فشار رها کند، بسیار مفید واقع خواهد شد.

این کارشناس فوتبال اضافه کرد: به زبان ساده می‌گویم، سپاهان حریفان را کاملاً دست کم می‌گیرد و به همین خاطر عطش زیادی برای گل زدن دارد، سرعت زیادی به بازی می‌دهد و فشار زیادی به تیم حریف وارد می کند، بنابراین ممکن است درگیر یک ضد حمله‌ ناگهانی شوند و این باعث مشکلات زیادی خواهد شد.

رحیمی با اشاره به جریانات پشت پرده‌ها، گفت: حمایت‌هایی که از برخی تیم‌ها می‌شود کاملاً مشهود است، به طور مثال در تیم استقلال تهران، مدافع میانی این تیم به ویژه در ضربات کرنر بسیار مرتکب خطای پنالتی می‌شود، اما داوران نسبت به این موضوع معمولاً بی‌توجه هستند. در واقع به‌صورت عمدی یا غیرعمدی، درگیر چنین مسائلی شده‌ایم و شاهد حمایت‌هایی از برخی تیم‌ها هستیم و حتی شایع است که چندین سال نوبت پرسپولیس بوده و امسال نوبت استقلال است و تمام این موارد زمانی که به گوش سایر بازیکنان می‌رسد، درگیر مشکلات روانی می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج