۱۱۹۰۶۵۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آخرین اخبار از اصلی‌ترین ورزشگاه جام جهانی

هرچند شمارش معکوس برای شروع جام جهانی قطر به راه افتاده، اما چند هفته تا تکمیل مهم‌ترین ورزشگاه این دوره از رقابت‌ها باقی مانده است.

ورزش سه: هرچند تشریفات مربوط به برگزاری جام جهانی آغاز شده و قطری‌ها به دنبال بررسی نهایی برای برگزاری هر چه بهتر این بازی ها هستند، هنوز چند هفته تا پایان مراحل ساخت و آماده سازی نهایی ورزشگاه لوسیل باقی مانده است، جایی که اصلی‌ترین استادیوم مربوط به بازی های جام جهانی خواهد بود.

ظرفیت رسمی این ورزشگاه بیش از ۸۰ هزار نفر است و آخرین یا بهتر است بگوییم هشتمین ورزشگاه برای رقابت های ۲۰۲۲ قطر محسوب می شود. ۷ ورزشگاه دیگری که حاشیه نشینان خلیج فارس برای برگزاری این بازیها در نظر دارند تا پیش از سال ۲۰۲۱ به پایان رسید و افتتاح شد حالا همه عوامل و مسئولان برگزار کننده این دوره از بازی‌ها به دنبال اتمام ساخت و ساز و آماده سازی نهایی اصلی‌ترین ورزشگاه یعنی لوسیل هستند. ورزشگاهی که گفته می شود از زیباترین استادیوم های حال حاضر فوتبال دنیا است و چشم بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی را برای افتتاح به خود خیره کرده است.

آخرین اخبار از اصلی‌ترین ورزشگاه جام جهانی

این ورزشگاه که در شهری به نام همین نام یعنی لوسیل در ۲۰ کیلومتری دوحه واقع شده است طبق گفته مسئولان برگزار کننده بازی‌ها، افتتاح بسیار بزرگی خواهد داشت و در در روز مورد نظر بسیاری از مقامات فیفا و شخصیت‌های برجسته ورزشی از سراسر دنیا حضور خواهند داشت. قطری‌ها پیش از این، هدف از ساخت خاص این ورزشگاه را به اشتراک گذاشتن فرهنگ عرب با جهان اعلام کرده بودند.

در طراحی این استادیوم از تداخل نور و سایه الهام گرفته شده که مشخصاً فانوس سنتی اعراب را به یاد می آورد. ساختار و نمای آن نیز نشان دهنده کتیبه های پیچیده روی کاسه های غذا و ظروف و سایر آثار هنری است که از سراسر جهان عرب و اسلام در طول سالهای مختلف پیدا شده است.

نکته جالب در این باره این که پس از برگزاری بازی های جام جهانی این مجموعه عظیم ورزشی، اماکنی چند منظوره و اجتماعی دیگری همچون مدارس، مراکز خرید، کافه ها، رستوران ها، کلینیک های پزشکی و… را نیز داخل خود خواهد داشت تا مورد استفاده بخش اعظمی از مردم قطر قرار بگیرد.

آخرین اخبار از اصلی‌ترین ورزشگاه جام جهانی

ساخت ورزشگاه لوسیل قطر که ورزشگاهی ملی برای مردم این کشور محسوب می شود، از آوریل ۲۰۱۷ کلید خورد. این ورزشگاه قرار است میزبان بازی افتتاحیه و البته اختتامیه جام جهانی قطر ۲۰۲۲ باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج