adexo3
۱۱۹۶۳۳۷
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

درباره همه چالش‌های فرهاد؛ مشکل از کیه؟!

در این مدت اخیر فرهاد مجیدی به جز غفوری، بازیکنان زیادی را در اختیار باشگاه قرار داد؛ از رشید مظاهری و بابک مرادی تا محمد دانشگر و برخی دیگر از بازیکنان که به دلایل مسائل مختلف از سوی کادرفنی با جرایم انضباطی و به همین دلیل از سوی باشگاه با جرایم مالی مواجه شدند.

فرهیختگان: خبر تکراری بود اما کوتاه؛ با اعلام کادرفنی تیم فوتبال استقلال، وریا غفوری به‌دلیل تخلف انضباطی در تمرین روز دوشنبه دوم اسفند ۱۴۰۰ در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته و مجوز شرکت در تمرینات این تیم را نخواهد داشت. درواقع تیم استقلال فردا از هفته نوزدهم لیگ برتر میزبان فجرسپاسی است و این بازی روز چهارشنبه ۴ اسفند و از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، این درحالی است که به جز غفوری، برای این دیدار احتمالا استقلال نمی‌تواند از مدافعان سرباز خود استفاده کند و از سوی دیگر نیز با اعلام فرهاد مجیدی، دانشگر و جلالی هم به‌خاطر مصدومیت و سرماخوردگی به احتمال زیاد به این دیدار نخواهند رسید تا روزهای سخت و پرچالش استقلال برای ادامه فصل بیست‌ویکم در فاصله یک‌سوم پایانی این رقابت‌ها تازه آغاز شود.

براساس همین و به گواه تاریخ، این اولین‌باری نیست که فرهاد مجیدی با ارکان باشگاه از مدیران تا مربیان و بازیکنان استقلال با چالش جدی مواجه می‌شود و گاه در حیطه بازیکنان، آنها را در اختیار باشگاه قرار می‌دهد.

اصول خاص فرهاد

همان‌طور که در بالا نوشتیم، این برای اولین‌بار نیست که مجیدی با ارکان باشگاه به مشکل می‌خورد و در گذشته و در همین چند فصل اخیر به دفعات بازیکنان دیگری را نیز در اختیار باشگاه گذاشته بود. البته اختلاف با مدیران و گاه مربیان و اعضای کادرفنی نیز نشان می‌دهد شاید مجیدی از بابت اصولی دارد که حاضر نیست کسی آنها را خدشه‌دار کند؛ این موضوع زمینه‌ساز مشکلات بعدی شده یا اینکه سرمربی استقلال مثل دوران بازیگری هنوز هم از روحیه حساسی برخوردار است و همین موضوع باعث شده تا هر حرکت و هر حرفی را برنتابد.

به همین بهانه و درگیری مجیدی با غفوری، تمامی اختلافات و چالش‌های یکی دو فصل اخیر بین فرهاد مجیدی با همه آنهایی را که به نوعی با باشگاه استقلال سروکار داشتند، در ادامه می‌خوانیم.

مجیدی و بازیکنان باتجربه

در این مدت اخیر فرهاد مجیدی به جز غفوری، بازیکنان زیادی را در اختیار باشگاه قرار داد؛ از رشید مظاهری و بابک مرادی تا محمد دانشگر و برخی دیگر از بازیکنان که به دلایل مسائل مختلف از سوی کادرفنی با جرایم انضباطی و به همین دلیل از سوی باشگاه با جرایم مالی مواجه شدند.

اوج دعواهای مجیدی با بازیکنان در این مدت به ماجراهای او با محمد دانشگر در فصل نوزدهم مربوط می‌شود تا جایی که گمانه‌زنی‌ها برای فصول بعدی درصورت ماندگاری مجیدی به قطع همکاری با دانشگر مربوط می‌شد اما در هر صورت بعد از جدایی و بازگشت دوباره مجیدی، دانشگر هم ماند و در دوره جدید نشان داد که به‌طورکلی متحول شده و با آن بازیکن سال‌های قبل حداقل از لحاظ اخلاقی فرق کرده است.

همچنین مشکل مجیدی و البته بسیاری از استقلالی‌ها با مظاهری نیز به روزی برمی‌گردد که این گلر هنگام اعزام تیم به امارات برای برپایی اردوی تدارکاتی و بازی با الهلال از مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از این کار ممانعت به عمل آورده و از آنجا ماجراهای غمناک مظاهری با استقلالی‌ها آغاز شده که درنهایت منجر به جدایی این بازیکن از استقلال شد. از سوی دیگر بازیکنان دیگری مانند شیخ دیاباته، بابک مرادی، احمد موسوی و برخی بازیکنان دیگر در مقاطع مختلف با مجیدی دچار مشکل شده و جالب اینکه هیچ‌کدام از آنها امروز در این تیم بازی نمی‌کنند.

نکته دیگر اینکه در پیش‌فصل رقابت‌های امسال مجیدی در زمان تمدید قرارداد با بسیاری از ستاره‌های تیمش با آنها هم دچار چالش شده و با توجه به ارقامی که این‌دسته از بازیکنان برای تمدید قرارداد مطرح کرده بودند، نسبت به این حرکت‌شان هشدار داد و به دفعات به‌صورت ضمنی اعلام کرد استقلال جای بازیکنانی است که عاشق این تیم هستند نه کسانی که برای این تیم شرط و شروط مالی تعیین می‌کنند.

مجیدی و جوانان می‌گویند سرمربی استقلال عاشق بازی بازیکنان جوان است و سعی می‌کند تحت هر شرایطی از آنها در ترکیب تیمش استفاده کند. براساس همین نیز او در این چند فصل که در استقلال کار می‌کند، سعی کرد جوان‌های مستعدی را نیز جذب باشگاه کند تا به نوعی آنها را هم محک بزند. اما در ادامه رد کردن بازیکنانی مانند پورحمیدی، خادم‌پور، رابط، آزادی، بلبلی و... و عدم استفاده از نفراتی مانند آذری و خاقانی و... نیز نشان داد شاید این فرضیه فقط در زمان‌هایی درست باشد که کار حساس نشده و در مقاطع مهم، مجیدی هم مثل هر مربی دیگری سراغ ستاره‌ها رفته و خیلی اهمیتی به جوان‌تر‌ها نمی‌دهد.

مجیدی و مدیران

در این مدتی که فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی استقلال انتخاب شده و در مقاطع مختلف، این چهره بیشترین دعوا را با مدیران وقت باشگاه داشته است. این روزها درظاهر بین فرهاد و سردار آجرلو صلح و صفا برقرار است؛ اما در گذشته نه‌چندان دور دعوا با مدیران وقت، تیم را از لحاظ فنی چنان دچار چالش کرد که هنوز هم که هنوز است، خیلی‌ها، عدم قهرمانی در رقابت‌های جام‌حذفی در دو فصل اخیر و عدم توفیق در لیگ قهرمانان و چه‌بسا لیگ برتر در فصول اخیر را به این مسائل ربط داده و معتقدند اگر مجیدی با سعه‌صدر بیشتری با مسائل در زمان مدیریت سعادتمند برخورد می‌کرد، استقلال می‌توانست تراکتور را در فینال حذفی از پیش‌رو بردارد و با سرمربی اصلی خود راهی لیگ قهرمانان شود و در سال بعد نیز اگر جار و جنجال‌ها با مددی و ملکیان و فریادشیران نبود و مجیدی با سیاست به نحوی آنها و اقدامات‌شان را نادیده می‌گرفت، این تیم برای دیدار فینال حذفی مقابل فولاد نیز از تمرکز بیشتری برخوردار می‌شد و قطعا می‌توانست به قهرمانی‌های خود در این رقابت‌ها اضافه کند و چه‌بسا در دیدار مقابل الهلال نیز با وضعیت بهتری به میدان می‌رفت.

مجیدی و مربیان

در این چند سال فرهاد با مربیانی مانند فرشاد مجیدی و حتی برادرش فرزاد مجیدی نیز دچار مشکلاتی شده تا جایی که آنها را هم در اختیار باشگاه گذاشت. فرهاد فصل گذشته در دیداری که در اراک برگزار شد به‌خاطر اتفاقات شب بازی فرشاد ماجدی را در اختیار باشگاه قرار داد و سپس در چند مقطع فرزاد را به‌خاطر بی‌انضباطی‌های انجام‌شده جریمه کرد تا نشان بدهد درخصوص برخی مسائل با برادرش هم شوخی ندارد.

مجیدی و پیشکسوتان

در این مدت اخیر استقلال نتایج خوبی را کسب کرده است تا جایی که جای هیچ حرف و حدیثی باقی نماند اما زیبا بازی نکردن استقلال در همین مدت باعث شده است تا برخی پیشکسوتان به کادرفنی حمله کنند و توصیه‌هایی را به آنها داشته باشند و همین موضوع باعث شد در نشست خبری یکی از دیدارهای استقلال در لیگ برتر، فرهاد مجیدی از برخی پیشکسوتان به‌عنوان فرگوسن‌های وطنی نام ببرد تا نشان بدهد از ظرفیت‌های لازم برای اختلاف‌نظر با قدیمی‌های باشگاه هم برخوردار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجیدی خودش اهل حاشیه است

      پاسخ ها

      • البرز

        وقتی یکی باهمه مشکل داره بایدمتوجه شد که اشکال از همه نیست بلکه اشکال از اون یکیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج