۱۱۹۷۳۰۲
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

لکی که روی جام سرخ‌ها افتاد

گزارشی از عملکرد حامد لک که حتی در جمع ۱۰گلر برتر این فصل هم جایی ندارد. آیا اشتباهات او به قیمت از دست رفتن یک جام برای پرسپولیس تمام خواهد شد؟

همشهری: گزارشی از عملکرد حامد لک که حتی در جمع ۱۰گلر برتر این فصل هم جایی ندارد. آیا اشتباهات او به قیمت از دست رفتن یک جام برای پرسپولیس تمام خواهد شد؟

پرسپولیس در حالی با نتیجه یک - یک برابر گل‌گهر سیرجان متوقف شد که تک گل دریافتی این تیم روی اشتباه فاحش حامد لک رقم خورد. همین مسئله فشارها را روی دروازه‌بان سرخپوشان بیش از هر زمان دیگری افزایش داده است. آیا اشتباهات لک به قیمت یک جام برای پرسپولیس تمام خواهد شد؟

حال شما خوب است آقای فنایی؟

حامد لک در پرسپولیس داستان عجیبی را پشت سر می‌گذارد. او روزهای آغازین حضورش در جمع قرمزها، به فرشته نجات این تیم تبدیل شد و چنان نمایش‌های فوق‌العاده‌ای داشت که خیلی‌ها فشار می‌آوردند حتی به تیم ملی دعوت شود. با این حال این دروازه‌بان رفته رفته رو به افول گذاشت. نقاط ضعف او در زمینه بازی با پا و خروج از دروازه ترمیم نشد و شروع کرد به خوردن گل‌های بد. حجم مهارهای نجات‌بخش حامد کم و کمتر شد و در همین بازی تدارکاتی با پیکان بین ۲ نیم‌فصل، ۲ اشتباه فاجعه‌بار انجام داد. این بار هم نوبت به مسابقه با گل‌گهر رسید که گاف لک منجر به از دست رفتن ۲ امتیاز حیاتی برای سرخ‌ها شود. حالا فشارها روی دروازه‌بان پرسپولیس به اوج رسیده، اما شاید بخشی از این نقدها باید متوجه کادرفنی و مخصوصا مربی گلرها شود. آیا واقعا داوود فنایی در رقم خوردن این شرایط هیچ نقشی نداشته است؟ پس وظیفه او در پرسپولیس چیست؟ فراموش نکنیم بوژیدار رادوشویچ هم پیش از استقرار این کادرفنی شرایط بهتری داشت، اما وضع برایش طوری پیش رفت که نتوانست جایگاهش در ترکیب اصلی را تثبیت کند.

راز عجیب تمدید

با نمایشی که لک در مقابل گل‌گهر ارائه داد، بار دیگر نقدها متوجه تمدید قرارداد او با پرسپولیس شد. این تصمیم کادر مدیریتی و فنی باشگاه، همان هفته قبل هم با انتقادهایی مواجه بود. بسیاری می‌پرسیدند چه عجله‌ای برای تمدید قرارداد با گلر سرخ‌ها وجود داشت؟ قاعدتا پرسپولیسی‌ها در پایان فصل با درنظر گرفتن شرایط لک و نیازهای تیم‌شان می‌توانستند تصمیم دقیق‌تری در این مورد بگیرند. تمدید قرارداد با لک، بازتاب چندان مثبتی هم نداشت و با استقبال سرد هواداران همراه شد. با اتفاق رخ داده در سیرجان، حالا شرایط بدتر هم شده است.

شاید رونمایی از گوهری

پرسپولیس روز دوشنبه رودرروی مس رفسنجان خواهد ایستاد و با فضایی که این روزها شکل گرفته، هیچ بعید نیست در این مسابقه شاهد حضور احمد گوهری در میدان باشیم؛ سنگربانی که بین ۲ نیم‌فصل از نفت آبادان جذب شد و فعلا فرصت بازی برای پرسپولیس را به‌دست نیاورده است. حضور احتمالی در این مسابقه یک آزمون دشوار برای گوهری به شمار می‌آید. مس رفسنجان با ۲۹گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ است و طبیعتا کار را برای پرسپولیسی‌ها سخت خواهد کرد.

گلر یازدهم لیگ بازیکن یازدهم پرسپولیس

عملکرد ضعیف حامد لک در این فصل باعث شده او با نمره۶.۸۶ از سایت متریکا در رتبه یازدهم دروازه‌بان‌های لیگ قرار بگیرد. رتبه‌ای بسیار نازل برای دروازه‌بانی که فصل گذشته یکی از گلرهای برتر لیگ و رکورددار کلین‌شیت بوده است. حامد لک طی ۱۹هفته‌ای که از فصل جاری سپری شده در ۱۷بازی دروازه‌بان اصلی سرخپوشان بوده است. او به‌خاطر عملکرد ضعیفش در ابتدای فصل ۲هفته نیمکت‌نشین شد و دروازه‌اش را به رادوشویچ سپرد.

بعد از آن عملکرد حامد لک بهبود پیدا نکرد اما رادوشویچ ایران را ترک کرد و کادر فنی پرسپولیس مجبور شد لک را با همین کیفیت درون دروازه تحمل کند. لک طی ۱۷بازی فقط ۸بار موفق به کلین‌شیت شده و در ۹بازی دیگر ۱۰بار دروازه‌اش به روی حریفان باز شده است. میانگین گل خورده حامد لک ۰.۶گل در هر بازی و میانگین مهارهای او ۲.۲مهار در هر مسابقه بوده است. لک ۷۸.۷درصد مهار موفق داشته و دقت پاس‌هایش ۶۳.۶درصد بوده که نشان‌دهنده ضعف او در بازی با پا است.

اما بدترین قسمت آمارهای لک، ارتکاب ۱۳اشتباه در طول ۱۷بازی است که او را به رکورددار اشتباه در میان همه دروازه‌بان‌های لیگ جاری تبدیل کرده است. لک با این عملکرد به میانگین امتیاز۶.۸۶ رسیده و در جدول گلرهای فصل جاری رتبه یازدهم را دارد. اخباری (تراکتور)، فروزان (گل‌گهر) و حسینی (استقلال) نفرات اول تا سوم این جدول هستند و احمد گوهری که در نیم‌فصل به پرسپولیس آمده هم با عملکرد خوبش در نفت آبادان رتبه پنجم این جدول را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انقدر سوسه نیایدهربازیکن وگلری فرازونشیب داره

    • بدون نام

      قشنگ معلومه نویسنده کیسه کش دیده تو فضای مجازی این حرفها هست میخواد تشدیدش کنه و از آب گل آلود ماهی بگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج