اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۹۹۳۹۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

طارمی و رفقا در بین ۵ خط حمله برتر اروپا

پورتو حتی با وجود جدایی لوئیس دیاز که آمار بسیار خوبی در گلزنی و ارسال پاس گل داشت هنوز هم خط حمله موفقی را در اختیار دارد و زوج طارمی-اوانیلسون در تمامی رقابت‌ها با ۳۵ گل زده و ۲۰ پاس گل در‌مجموع، بین زوج‌های تهاجمی باشگاه‌های حاضر در لیگ‌های مهم اروپایی رده هفتم را در اختیار دارند.

فرهیختگان: یکشنبه‌شب هواداران پورتو باز هم شاهد هنرنمایی دیگری از مهدی طارمی بودند، اتفاقی که شاید برای بسیاری از آنها تکراری شده باشد و اگر چنین عملکردی را از مهاجم ایرانی خود نبینند متعجب خواهند شد. او حالا به ستون تیمش تبدیل شده و شاید بتوان نقش او در این باشگاه پرتغالی را به تاثیرگذاری‌ای که لئو مسی در دوران اوجش در بارسلونا داشت، تشبیه کرد. طارمی هم مثل اعجوبه آرژانتینی هر وقت به حرکت درمی‌آید پورتو هم به گلزنی و برتری در بازی امیدوار می‌شود و از زمانی که به این باشگاه آمده روی بسیاری از گل‌های تیمش تاثیر داشته است. در بازی این هفته پورتو باز هم این طارمی بود که با دو پاس گل و یک گل در کنار زوج برزیلی خود برد شاگردان کونسیسائو را رقم زد تا فاصله ۶ امتیازی آنها با اسپورتینگ لیسبون در صدر جدول حفظ شود.

پورتو حتی با وجود جدایی لوئیس دیاز که آمار بسیار خوبی در گلزنی و ارسال پاس گل داشت هنوز هم خط حمله موفقی را در اختیار دارد و زوج طارمی-اوانیلسون در تمامی رقابت‌ها با ۳۵ گل زده و ۲۰ پاس گل در‌مجموع، بین زوج‌های تهاجمی باشگاه‌های حاضر در لیگ‌های مهم اروپایی رده هفتم را در اختیار دارند. جالب است بدانید با وجود اینکه دیاز در ژانویه از این باشگاه جدا شده، اما مثلث تهاجمی پورتو متشکل از این ستاره کلمبیایی -که هم‌اکنون در لیورپول حضور دارد- و طارمی و اوانیلسون، در رتبه پنجم برترین‌های ۱۰ لیگ بزرگ اروپا قرار دارد. در ادامه نگاهی به وضعیت بهترین زوج‌ها و مثلث‌های هجومی فوتبال اروپا خواهیم داشت.

بایرن‌مونیخ

تیمی که روبرت لواندوفسکی را در خط حمله خود دارد بی‌شک در بین بهترین‌های فصل‌ جای خواهد داشت و بی‌دلیل نیست که زوج این ستاره لهستانی با لروی سانه بیشترین گل‌ها را در تمامی رقابت‌ها به ثمر رسانده‌اند. ۵۲ گل زده و ۱۶ پاس گل حاصل عملکرد این دو ستاره باواریایی در این فصل بوده است. البته در بوندس‌لیگا زوج لواندوفسکی با گنابری آمار بهتری داشته‌اند و مجموعا ۳۸ گل و ۶ پاس گل در کارنامه آنها به ثبت رسیده است. سانه با وجود اینکه در این فصل ۱۳ گل برای بایرن به ثمر رسانده است، اما در لیگ فقط ۷ گل زده و پشت‌سر گنابری ۱۰ گله قرار دارد. این مثلث تهاجمی در طول این فصل با ۴۵ گل‌زده رده نخست بهترین‌ها تا اینجای فصل را در اختیار دارد و سه بازیکنش در‌مجموع توانسته‌اند ۶۲.۵ درصد گل‌های مونیخی‌ها را به ثمر برسانند. لواندوفسکی با آمار فوق‌العاده ۲۸ گل و یک پاس گل در لیگ مدعی اصلی فتح کفش طلای این فصل فوتبال اروپا محسوب می‌شود و رقبایش کار بسیار سختی برای رسیدن به او دارند.

رئال‌مادرید

از زمانی که کریس رونالدو از این تیم جدا شد هواداران این تیم نگرانی زیادی از بابت خط حمله تیم خود داشتند و انتظار می‌رفت تا رئال در این بخش با مشکل مواجه شود. از همان زمان اسامی زیادی برای تقویت خط حمله تیم مطرح شد و خیلی زود نفراتی چون ادن آزارد و لوکا یوویچ برای جانشینی ستاره پرتغالی به خدمت گرفته شدند، اما غافل از اینکه آنها از قبل یک گلزن قهار را در ترکیب خود داشتند که می‌تواند تا مدت‌ها خط حمله تیم را بیمه کند. کریم بن‌زما در این ۴ فصل به‌‌خوبی توانسته جور همه عناصر تهاجمی و گل‌نزن را بکشد و در این فصل هم دوباره ستاره تیمش بوده است. رئال با هدایت کارلو آنچلوتی، صدرنشینی لالیگا را در اختیار دارد و بیش از همه این موفقیت را مدیون زوج طلایی بن‌زما و وینیسیوس برزیلی است. زوج تهاجمی رئال در این فصل در تمامی رقابت‌ها آمار ۴۳ گل و ۲۴ پاس گل را به ثبت رسانده است که سهم بن‌زما ۲۷ گل و ۱۲ پاس گل و سهم ستاره جوان برزیلی که در این فصل با اعتمادبه‌نفس بیشتری در ترکیب تیم به میدان می‌رود ۱۶ گل و ۱۲ پاس گل بوده است. این دو در لالیگا هم با ۳۳ گل و ۱۸ پاس گل در‌مجموع هر ۱۲۱ دقیقه یک گل به ثمر رسانده‌اند و بی‌دلیل نیست که شاگردان کارلتو شانس نخست قهرمانی در این مسابقات محسوب می‌شوند.

البته مثلث تهاجمی رئال متشکل از بن‌زما، وینیسیوس و آسنسیو در بین بهترین‌های این فصل اروپا جایگاه سوم را پس از لیورپولی‌ها در اختیار دارد که مهم‌ترین دلیل آن آمار نسبتا کم آسنسیو (۸ گل) نسبت به دو بازیکن دیگر است با این حال این سه در‌مجموع ۴۱ بار دروازه حریفان را باز کرده و ۷۳.۲ درصد گل‌های تیم خود در لالیگا را زده‌اند.

لیورپول

قرمزها در سال‌های اخیر یکی از خطرناک‌ترین خطوط حمله در فوتبال اروپا را در اختیار داشته‌اند و این فصل با اضافه شدن دیه‌گو ژوتا که روبرتو فرمینو برزیلی را نیمکت‌نشین کرده است، آمار خوب خود را همچنان حفظ کرده و یکی از تهاجمی‌ترین تیم‌های کنونی فوتبال دنیا هستند. در تمامی رقابت‌ها در این فصل این زوج محمد صلاح (۲۷ گل و ۱۰ پاس گل) و ژوتا (۱۶ گل و ۲ پاس گل) هستند که رده سوم را در اختیار داشته و در‌مجموع با ۴۳ گل زده و ۱۲ پاس گل نقش مهمی در موفقیت‌های تیم کلوپ در این فصل ایفا کرده‌اند. البته در لیگ برتر جزیره، زوج صلاح (۱۹ گل و ۱۰ پاس گل) و مانه (۱۲ گل و ۲ پاس گل) تا اینجای فصل عملکرد بهتری ارائه کرده‌اند، اما در اینجا آنها رده چهارم را پس از مهاجمان بایرلورکوزن در اختیار دارند. رقابت جالب مانه و ژوتا باعث‌شده تا این مثلث ترسناک که می‌تواند کابوس هر خط دفاعی‌ای باشد در رقابت‌های این فصل لیگ برتر با ۴۳ گل زده، رده دوم بین لیگ‌های بزرگ را در اختیار داشته باشند و تاکنون ۶۰.۶ درصد گل‌های لیورپول توسط این سه نفر به ثمر رسیده است. آنها در این زمینه رقابت نزدیکی با بایرن دارند و شاید تا انتهای فصل جای آنها با ستاره‌های تیم آلمانی عوض شود.

آژاکس

رده چهارم بهترین زوج‌های کنونی فوتبال اروپا را این تیم هلندی در اختیار دارد که با درخشش مهاجم ساحل‌عاجی خود توانسته نمایش فوق‌العاده‌ای در این فصل ارائه کند. سباستین هالر در لیگ قهرمانان اروپا یکی از بهترین‌های تیمش بوده و آمار بسیار خوبی از خود در این تورنمنت بجای گذاشته است. او و دسان تادیچ در‌مجموع تمامی رقابت‌ها در این فصل ۴۲ گل زده‌اند و ۲۴ پس گل هم در کارنامه آنها به ثبت رسیده است تا از این لحاظ چهارمین زوج تهاجمی لیگ‌های برتر اروپا لقب بگیرند. در اردویسه هم این دو بازیکن با ۱۸ گل و ۶ پاس گل برای هالر و ۸ گل و ۱۵ پاس گل برای تادیچ در رده هشتم لیگ‌های اروپایی ایستاده‌اند.

آژاکس به لطف مثلث تهاجمی خود متشکل از هالر، تادیچ و آنتونی که مجموعا ۳۳ گل برای این تیم به ثمر رسانده و ۴۷.۱ درصد گل‌های این تیم به نام آنها ثبت شده است، (رده نهم اروپا) فصلی درخشان را سپری می‌کنند و تنها ۳‌بار در طول این فصل مغلوب حریفان شده‌اند. آنها در لیگ قهرمانان اروپا هم بدون‌شکست مانده‌اند و عبور از سد بنفیکا در مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات برای آنها کار چندان دشواری نخواهد بود.

لایپزیگ

یکی از ستاره‌های نوظهور فوتبال اروپا که در این فصل مورد‌توجه تیم‌های بزرگ اروپایی قرار گرفته و ممکن است در انتهای فصل راهی باشگاه بهتری شود کریستوفر انکونکو است که در خط حمله لایپزیگ فصل موفقی را سپری می‌کند. او در تمامی رقابت‌ها ۲۵ گل و ۱۳ پاس گل داشته که آماری عالی برای این مهاجم ۲۴‌ساله فرانسوی محسوب می‌شود. زوج او در این تیم هم آندره سیلوا است که ۱۴ گل و ۸ پاس گل داشته و در‌مجموع با ۳۹ گل و ۲۱ پاس‌گل رده پنجم بهترین زوج‌ها در لیگ‌های مهم را به خود اختصاص داده‌اند. در بوندس‌لیگا هم این دو بازیکن آمار ۲۳ گل و ۱۳ پاس گل را از خود به جای گذاشته‌اند که آنها را در رده سیزدهم اروپا قرار می‌دهد.

در خط حمله این تیم آلمانی معمولا مثلث انکونکو، سیلوا و یوسف پولسن دانمارکی به بازی گرفته می‌شوند که تا اینجای فصل در‌مجموع ۲۸ گل زده‌اند که آمار نسبتا خوبی برای آنها محسوب می‌شود، اما این مثلث با این آمار جایگاهی بهتر از رده هجدهم در بین برترین‌های اروپا را تا اینجا کسب نکرده است.

دورتموند

حضور یک ماشین گلزنی به ‌نام ارلینگ هالند می‌توانست دورتموند را در رتبه بهتری در این جدول قرار دهد، اما مصدومیت او در برهه‌ای از فصل و غیبتش در برخی دیدارها باعث شده تا زوج او و مارکو رویس باتجربه، رتبه‌ای بهتر از ششمی را در جدول گلزنان تمامی رقابت‌های این فصل کسب نکنند. هالند (۲۳ گل و ۶ پاس گل) و رویس (۱۳ گل و ۱۳ پاس گل) روی هم ۳۶ گل و ۱۹ پاس گل داشته‌اند که مسلما اگر هالند مصدوم نمی‌شد این آمار به‌مراتب بهتر بود. این دو با ۲۵ گل و ۱۷ پاس گل در لالیگا رتبه نهم را در بین بهترین‌های اروپا در اختیار دارند، اما این نمایش خوب هم نتوانسته زردها را به‌عنوان مدعی جدی قهرمانی در این فصل بوندس‌لیگا مطرح کند و آنها درحال حاضر با یک بازی کمتر نسبت به بایرن‌مونیخ، ۹ امتیاز با صدرنشین فاصله دارند. یکی از مهم‌ترین دلایل نتایج پرنوسان این تیم در این فصل بیشتر به تزلزل مدافعان تیم برمی‌گردد؛ چراکه در خط حمله مثلث تهاجمی آنها متشکل از هالند، رویس و برنت با ۳۰ گل زده در لیگ، رتبه چهاردهم بهترین‌های اروپا را در اختیار دارند. البته نباید فراموش کرد که آنها در تابستان گذشته جیدون سانچو، وینگر جوان و تاثیرگذار خود را به منچستریونایتد فروختند تا یکی از مهم‌ترین مهره‌های تهاجمی خود را از دست بدهند.

پورتو

در هفته‌های اخیر زوج طارمی و اوانیلسون به‌قدری خوب کار کرده‌اند که می‌توانند تهدیدی جدی برای زوج‌های مطرح فوتبال اروپا باشند. این دو ستاره پورتو که نقش مهمی در این فصل و به‌خصوص در سال جدید میلادی داشته‌اند، در‌مجموع تمامی رقابت‌ها ۳۵ گل و ۲۰ پاس گل داشته‌اند که آماری فوق‌العاده برای آنها که تجربه بازی در باشگاه‌های بزرگ را نداشته‌اند، محسوب می‌شود. اوانیلسون برزیلی البته بیشتر به‌عنوان مهاجم هدف در تیمش به بازی گرفته می‌شود و به همین دلیل آمار گلزنی بسیار خوبی دارد. ۱۸ گل و ۴ پاس گل حاصل عملکرد این مهاجم برزیلی تا اینجای فصل بوده است، اما طارمی نه‌تنها در گلزنی درخشان بوده بلکه در کنار آن پاسور فوق‌العاده‌ای هم نشان داده است. در بازیکنان سرشناس فوتبال اروپا تنها دوسان تادیچ (۱۸) و کیلیان امباپه (۱۷) آمار بهتری از او دارند و البته در لیگ پرتغال هم رافا سیلوا از بنفیکا تاکنون ۱۷ پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده است.

در رقابت‌های لیگ پرتغال البته زوج طارمی و لوئیس دیاز رتبه هفتم را در اختیار دارند و با توجه به اینکه این وینگر کلمبیایی در نیم‌فصل دوم در لیورپول توپ می‌زند، هنوز آمار بهتری از اوانیلسون دارد. این دو نفر رتبه هفتم را در این زمینه در اروپا به خود اختصاص داده‌اند و جالب اینکه زوج تهاجمی بنفیکا متشکل از داروین نونز و رافا سیلوا تنها با یک پاس گل بهتر نسبت به این دو بازیکن در رده ششم قرار گرفته است.

مثلث تهاجمی پورتو اما با نمایش بسیار خوبی که در لیگ داشته‌اند یکی از ۵ خط حمله برتر اروپا را در اختیار دارد و طارمی (۱۳)، اوانیلسون (۱۱) و دیاز (۱۴) با زدن ۳۸ گل پس از بایرن‌مونیخ، رئال‌مادرید، لیورپول و بایرلورکوزن در جایگاه پنجم این فهرست قرار گرفته‌اند. این سه بازیکن تا اینجای فصل ۶۲.۳ درصد گل‌های پورتو در لیگ را وارد دروازه رقبا کرده‌اند تا نقش مهمی در صدرنشینی تیم خود داشته باشند.

البته با توجه به جدایی دیاز اگر زوج فعلی پورتو نتوانند روند گلزنی فعلی خود را حفظ کنند ممکن است تا انتهای فصل به رده‌های پایین‌تر سقوط کنند، اما فعلا که یکی از بهترین خطوط حمله در لیگ‌های اروپایی را به خود اختصاص داده‌اند. جالب اینکه در این فهرست سه مهاجم لورکوزن (پاتریک شیک، موسی دیابی و فلورین ویرتز) با ۳۹ گل زده فعلا جایگاه بهتری در اختیار دارند و با اضافه شدن سردار آزمون به این جمع می‌توان شاهد رقابت جالبی بین این دو مثلث تهاجمی در ادامه فصل باشیم که دو ستاره ملی‌پوش فوتبال ایران را در اختیار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج