adexo3
۱۱۹۹۸۷۱
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

معادله پیچیده برای انتخاب داور دربی ۹۷

رسانه‌ای‌شدن ماجرای قضاوت سیدعلی در دربی به تعبیر وی موجب شد نام او سوخت شده و این شانس را از دست بدهد تا جایی که بعد از انتخاب او برای دیدار هفته بیست‌ودوم پرسپولیس، سیدعلی دست‌به‌کار شد و در اعتراض به رسانه‌ای‌شدن خبر فوق یک استوری جنجالی را منتشر و گلایه‌هایش را اعلام کرد.

فرهیختگان: تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس از هفته بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ برتر درحالی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که مانند همه دربی‌های اخیر گمانه‌زنی‌ها درخصوص انتخاب داور این مسابقه از مدت‌ها قبل آغاز شده است تا جایی که برخی رسانه‌ها نیز در این مورد از نام سیدمهدی سیدعلی به‌عنوان داور قطعی این مسابقه نام بردند، اما یک اتفاق عجیب این ماجرا را با چالش جدی‌ای مواجه کرد. درحالی‌که نام سیدعلی به‌عنوان گزینه اصلی قضاوت دربی مطرح شد، دیروز خبری مبنی‌بر انتخاب وی به‌عنوان داور بازی هفته بیست‌ودوم پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان در خانه این تیم منتشر شد تا به‌واسطه این خبر این امر محرز شود که سیدعلی به‌عنوان داور دربی هیچ‌گاه انتخاب نخواهد شد؛ چراکه سابقه نداشته یک داور در دو هفته پیاپی دیدارهای یک تیم ازجمله سرخابی‌ها را قضاوت کند.

این امر یعنی رسانه‌ای‌شدن ماجرای قضاوت سیدعلی در دربی به تعبیر وی موجب شد نام او سوخت شده و این شانس را از دست بدهد تا جایی که بعد از انتخاب او برای دیدار هفته بیست‌ودوم پرسپولیس، سیدعلی دست‌به‌کار شد و در اعتراض به رسانه‌ای‌شدن خبر فوق یک استوری جنجالی را منتشر و گلایه‌هایش را اعلام کرد. این درحالی است که عده‌ای از استوری وی این‌طور استنباط کردند که سیدعلی درخصوص اینکه نام وی از جمع گزینه‌های داوری دربی خارج شده، واکنش نشان داده و موضع‌گیری کرده است. او حتی در یک استوری دیگر نوشت: «خدا برایم کافیست.»

خورشیدی برای استقلال سوت می‌زند

نکته جالب‌توجه اینکه معادلات درباره انتخاب دربی۹۷ پیچیده شده و درحالی ‌که تا شب قبل از اشکان خورشیدی و سیدمهدی سیدعلی به‌عنوان گزینه‌های اصلی قضاوت در این دیدار نام برده می‌شد، اما به‌یک‌باره نام هر دوی این نفرات برای قضاوت‌های هفته بیست‌ودوم معرفی شد، اما عجیب‌تر آنکه در لحظات آخر به‌جای نام سیدعلی برای قضاوت دیدار پرسپولیس برابر نفت مسجدسلیمان، نام علی صفایی گنجانده شد تا به این ترتیب دوباره سیدعلی که تابه‌حال دربی پایتخت را سوت نزده است، گزینه اصلی قضاوت در دربی شود.

این درحالی است که از نفراتی مانند پیام حیدری، کوپال ناظمی، موعود بنیادی‌فر و محمدحسین زاهدی‌فر هم به‌عنوان گزینه‌های دیگر نام برده می‌شود که هرکدام از این نفرات به دلایلی نسبت به سیدعلی از شانس کمتری برای قضاوت دربی۹۷ برخوردار هستند.

کار سخت با جنگ بیانیه‌ها

چه سیدعلی داور این بازی شود چه هر داور دیگری، قطعا کار سختی خواهد داشت؛ چراکه هنوز دربی شروع نشده، حواشی پیش از آن شروع شده است. ابتدا باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه‌ای نسبت به داوری این بازی اعلام نگرانی کرد و در ادامه هم نوبت به رقیب رسید تا با انتشار یک بیانیه پاسخ بدهد و از کمیته اخلاق بخواهد با شیطنت تیم رقیب برخورد کند. هواداران دو تیم هم با متهم‌کردن داوران به جانبداری از تیم رقیب بحث استفاده از داور خارجی را مطرح کرده‌اند تا به این شکل کار برای قضاوت داور دربی سخت‌تر از چیزی شود که قابل پیش‌بینی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      فرقی نمیکنه
      الان دیگه هر داوری بذاری که یک طرفش کیسه باشه هیچ فرقی نمیکنه کی باشه

    • قلب آبی

      کولینا هم بیارن باید به نفع لنگ چندتا حرکت بزنه اگه نه که داوری به نفع استقلال بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج