۱۲۸۵۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حاج‌رضایی:

جام‌جهانی کمکی به فوتبال ایران نکرد

کارشناس فوتبال ایران معتقد است امروزه بازیکنان به دنبال درآمد بیشتر هستند. به گفته حاج رضایی در حال حاضر نگرش پول‌سالارانه در فوتبال ایران شکل گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: امیر حاج‌رضایی درباره پیوستن بازیکنان ایرانی به تیم‌های عربی اظهار کرد: جام جهانی برای تیم‌های شرکت‌کننده امتیازاتی دارد که یکی از آنها لژیونر شدن بازیکنانشان است اما جام‌جهانی برای ما دستاوردی نداشت و هیچ بازیکن ما نتوانست به تیم‌های اروپایی بپیوندد. در کل معتقدم جام‌جهانی هیچ کمکی به فوتبال ایران نکرد.

وی افزود: این اتفاق طبیعی بود، زیرا بازیکنانی که قبل از جام جهانی به عنوان لژیونر در تیم ملی حضور داشتند. در تیم‌های معتبر اروپایی بازی نمی‌کردند و باشگاه‌هایشان هم به یک رده پایین‌تر سقوط کرده بود.

حاج‌رضایی تصریح کرد: پیوستن بازیکنان به تیم‌های عربی برای خود بازیکن منافعی دارد که یکی از آن‌ها انعقاد قراردادهای نجومی است. اشکان دژاگه چیزی در حدود ۲۴ میلیارد تومان قرارداد بست بنابراین از نظر مالی آینده خود را تأمین کرده است.

وی ادامه داد: اروپا بر خلاف ایران پولی که قرار است صرف فوتبال شود را به آسانی به بازیکن معمولی نمی‌دهد. آن‌ها با انجام برنامه‌ریزی درست در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرند اما سقف آرزوهای ما رفتن به جام جهانی است. شما در نظر بگیرید قبل از جام جهانی کی‌روش از چند بازیکن که در خارج کشور بازی می‌کردند استفاده کرد و همان‌ها بعد از جام جهانی سر از تیم‌های عربی درآوردند.

این کارشناس فوتبال ایران با تأکید بر اینکه سقف آرزوهای ما کوتاه شده است، گفت: امروز، بازیکنان ایرانی به پیشرفت فکر نمی‌کنند بلکه به‌دنبال تیمی هستند که بتوانند درآمد بیشتری داشته باشند. امروزه نگرانی پول‌سالارانه در فوتبال ایران شکل‌گرفته است. قوانینی ناکارآمد تصویب شد که مقابل صرف هزینه‌های هنگفت گرفته شود اما این قوانین نتوانستند کمکی به فوتبال کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چه راه‌کاری را برای تغییر نگرش فوتبالیست‌های ایرانی پیشنهاد می‌کند، اظهار کرد: من دیگر خسته شدم از بس راهکار پیشنهاد دادم و گوش شنوایی نبوده راه‌کارهایی هم بدانم درباره آن صحبت نخواهم کرد. ابتدا باید شنونده باشد بعد صحبت کنیم.

حاج‌رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به آغاز بازی‌های لیگ گفت: متأسفانه نتوانستم همه بازی‌ها را تماشا کنم و نمی‌توانم درباره همه تیم‌ها نظر بدهم اما سپاهان نفرات خوبی جذب کرده و می‌تواند در کورس قهرمانی باشد.

وی به اشتباهات داوری اشاره و اظهار کرد: از تصاویر تلویزیونی مشخص بود اشتباهاتی صورت گرفته است. اشتباهاتی که از نظر کارشناسان داوری واضح و آشکار بود. البته اگر این سؤال را از کمیته داوران بپرسید پاسخ دیگر خواهید شنید زیرا مسئولان کمیته داوران سعی می‌کنند این اشتباهات را طبیعی جلوه دهند. اشتباهات داوری همیشه بوده و در آینده هم خواهد بود اما امیدواریم این اشتباهات کمتر شود.

حاج رضایی درباره اعتراضات به داوری نیز گفت: اینکه کسی حق اعتراض نداشته باشد، دیکتاتوری است. من از قوانین فیفا اطلاع ندارم اما در جام جهانی هم اعتراضاتی به داوری صورت می‌گرفت. نباید فراموش کنیم اعتراض باید مؤدبانه و در چارچوب اصول اخلاقی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج