adexo3
۱۳۳۶۷۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فروش دی ماریا و ادامه سیاست نادرست پرز

دی ماریا طی نقل و انتقالی که اشتباهات گذشته پرز و رئال را به یاد همه می آورد به منچستر یونایتد پیوست

آی اسپورت: تا آخرین لحظه امیدهایی برای حفظ دی ماریا وجود داشت. روزنامه آ اس حس و حال طرفداران رئال را با این تیتر در صفحه اول شماره شنبه صبح روزنامه نشان داد: "نجات سرباز دی ماریا". این روزنامه همچنین در مقاله ای به این نکته اشاره کرد که ۸۳.۵ درصد از طرفداران خواهان ماندن دی ماریا هستند. ولی دی ماریا عصر یکشنبه چمدان هایش را بست و با رئال خداحافظی کرد.

کارلو آنچلوتی یکشنبه با تلویزیون باشگاه مصاحبه کرد و خروج قطعی دی ماریا از تیم را تایید کرد. البته این اتفاق همان موقع که او دی ماریا را در بازی برگشت سوپر کاپ اسپانیا در مقابل اتلتیکو در ویسنته کالدرون در ترکیب نگذاشت بدیهی به نظر می رسید.

بعد از شکست ۱-۰ در برابر اتلتیکو، آنچلوتی تلاش کرد غیبت دی ماریا را توجیه کند. او گفت: "غیبت او تنها به دلایل فنی بود. ما امروز به او نیازی نداشتیم."

فروش دی ماریا و ادامه سیاست نادرست پرز

ولی با توجه به اینکه اتلتیکو ۱-۰ رئال را برد و در مجموع دو بازی رفت و برگشت ۲-۱ پیروز شد و سوپر کاپ را بدست آورد، این توجیه آنچلوتی چندان منطقی به نظر نمی رسد. آنچلوتی روز یکشنبه بار دیگر در قانع کردن هواداران ناکام بود. او گفت: "این تصمیم خود دی ماریا بود که رئال را ترک کند. باشگاه تمام سعی خود را برای حفظ او انجام داد."

ولی حرف زدن مهم نیست و کارهای انجام شده در این زمینه اهمیت دارند و واقعیت این است که رئال می توانست برای حفظ دی ماریا خیلی بیش از اینها تلاش کند. در نهایت کاری انجام نشد و آنها دوشنبه شب لالیگا را بدون دی ماریا در برابر کوردوبا شروع کردند.

دی ماریا بدون احتساب مالیات، دستمزدی ۸ میلیون دلاری برای هر سال می خواست ولی حدود ۶ میلیون دلار به او پیشنهاد شد. رقم پیشنهادی باشگاه، او را به یازدهمین بازیکن رئال از نظر میزان دستمزد تبدیل می کرد و دی ماریا که سال قبل نقش کلیدی در قهرمانی در کوپا دل ری و جام باشگاه های اروپا داشت، فکر می کرد خیلی بیش از این می ارزد و این توقع او با توجه به جایگاهش در تیم و اینکه باشگاه خیلی راحت با پرداخت دستمزد ۲۰ میلیون دلاری بدون احتساب مالیات به کریستیانو رونالدو در قراردادی که سپتامبر گذشته منعقد شد موافقت کرد، منطقی به نظر می رسید. بدون تردید دی ماریا حداقل نصف میزانی که رونالدو دریافت کرده می ارزد.

فروش دی ماریا و ادامه سیاست نادرست پرز

ولی هیچ پیشنهاد بالاتری به دی ماریا داده نشد و به جای آن رئال مادرید تصمیم گرفت خامس رودریگس را با قیمت ۸۰ میلیون دلار بخرد و دستمزدی در حدود میزانی که دی ماریا درخواست کرده بود به این بازیکن ۲۳ ساله کلمبیایی پرداخت کند. با خرید تونی کروس به قیمت ۳۰ میلیون دلار، تصور اینکه چگونه دی ماریا قرار است در ترکیب اصلی جای بگیرد سخت شد. و البته پس از این خریدها، رئال برای جبران این ولخرجی ها نیاز به پول داشت.

در مساوی ۱-۱ در بازی رفت سوپر کاپ در برابر اتلتیکو و در ۱۲ دقیقه آخری که دی ماریا به عنوان بازیکن رئال مادرید وارد بازی شد، خیلی بهتر از دیگر همبازیانش کار کرد. دیه گو سیمئونه بعد از بازی گفت: "دی ماریا با حضورش جریان بازی را عوض کرد. البته عجیب نیست چون او بهترین بازیکن رئال است."

سیمئونه در پایان بازی برگشت و بعد از بردن پنجمین جامش به عنوان سرمربی اتلتیکو مادرید، در این مورد صحبتی نکرد. او تنها گفت: "من بیش از این نمی توانم درباره این موضوع صحبت کنم و پیش از این هم فقط نظرم را در مورد دی ماریا به عنوان بازیکنی که دوست داشتم در اختیار داشته باشم دادم."

دی ماریا بازیکنی است که آنچلوتی و هر مربی دیگری دوست دارند در تیمشان داشته باشند. مربی سابق تیم ملی آرژانتین، سزار لوییس منوتی، هفته پیش گفت: "با او بد برخورد شد. در چند ماه آخر لیگ اسپانیا، او بهترین بازیکن بود، حتی بهتر از مسی."

دی ماریا در گذشته هم مشکلاتی با رئال مادرید داشت و باشگاه می خواست تابستان گذشته برای جبران قسمتی از پولی که برای خرید گرت بیل از تاتنهام نیاز داشت او را بفروشد ولی دی ماریا خودش را به آنچلوتی تحمیل کرد و باشگاه در نهایت به جای او مسوت اوزیل را فروخت.

با شروع فصل دی ماریا خیلی زود در ترکیب تیم جا افتاد و بهترین بازی های دوران فوتبالش را زیر نظر آنچلوتی انجام داد. او با تلاش خستگی ناپذیر در زمین و استارت های سرعتی اش که تیم های زیادی را در فصل ۱۴-۲۰۱۳ آزار داد، خودش را به عنوان یک هافبک انرژیک و یک مهاجم تاثیرگذار با سیستم ۳-۳-۴ آنچلوتی تطبیق داد و در این سیستم سطح بالاتری از بازیش را نمایش داد.

دی ماریا در آخرین فصل حضورش در اسپانیا ۱۱ گل و ۲۴ پاس گل به نام خود ثبت کرد. او همچنین در دو جامی که رئال فصل پیش برد نقشی اساسی داشت. او گل اول رئال را در فینال کوپا دل ری در برابر بارسلونا و با یک حرکت سریع به سمت دروازه به ثمر رساند و همچنین وقتی همه ی بازیکنان در وقت اضافه خسته بودند، با یک فرار زیبا از سمت چپ پایه گذار گل تعیین کننده بیل در فینال جام باشگاه های اروپا شد.

فروش دی ماریا و ادامه سیاست نادرست پرز

مسلما فقدان دی ماریا در رئال حس خواهد شد و البته آنچلوتی مثل همیشه سیاستمدارانه نخواهد گفت واقعا در این مورد چه فکر می کند. وقتی همه ی آدم های اطرافش متحیر شده اند، او زیاد هم خود را متعجب نشان نمی دهد و کارش را ادامه می دهد. در هر صورت او پیش از این چنین تجربه ای را در مورد اوزیل و دیه گو لوپز هم داشته و حالا نوبت دی ماریا است.

آنچلوتی شنبه گفت: "در مجموع با وجود کروس، جیمز و کیلور ناواس، وضعیت تیم بهتر شده است." البته نمی توان از این نکته گذشت که فروش دی ماریا تا حد زیادی نقل و انتقالات موفق رئال در این تابستان را خدشه دار کرده است.

و البته این اتفاق تازه ای نیست. اولین بار نیست که فلورنتینو پرز یک ستاره کهکشانی جدید می خرد و هزینه آن را با فروش یک بازیکن کلیدی تیم جبران می کند. این اتفاق وقتی رئال در سال ۲۰۰۳ دیوید بکهام را خرید و ماکله له را فروخت افتاد و در سال ۲۰۰۴ با پیوستن مایکل اوون به تیم و فروش مورینتس(که یک ذخیره کاملا مناسب برای رائول و رونالدو بود) باز هم تکرار شد و بار دیگر سال پیش اوزیل به همین صورت برای خرید بیل قربانی شد.

با توجه به بازگشت باشگاه به الگوهای قدیمی و تکرار شده، باید گفت سیاست پرز در مورد خرید و فروش بازیکنان، ریسکی و معیوب است. استراتژی او در این مورد به نظر می رسد که بیش از اینکه در راستای برنده شدن در بازی های فوتبال باشد، به منافع مالی و افزایش درآمدهای باشگاه ارتباط دارد و هرچند فصل پیش این سیاست با درخشش بیل در غیاب اوزیل به خوبی جواب داد ولی باید توجه داشت که دی ماریا هم در موفقیت های کسب شده نقش بسیار مهمی داشت. بنابراین جدایی دی ماریا ممکن است به یک فاجعه محض برای رئال مادرید منجر شود و برخلاف گفته ی آنچلوتی در مورد تلاش های باشگاه برای حفظ او، باشگاه می توانست و باید از خروج او جلوگیری می کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج