اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۲۹۸۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

جزييات توافق دايي با پرسپوليس

توافق علي دايي با مديران پرسپوليس بر سر مبلغ مطالبات او، مانع از فعاليت وي در ادامه فصل نمي‌شود.

ورزش سه: پس از جدایی دایی از پرسپولیس، اولین سئوالی که به ذهن اهالی فوتبال می رسید نحوه تسویه حساب با این مربی بود. او که در ابتدای لیگ برتر دوره سیزدهم با قراردادی سه ساله به جمع سرخپوشان پیوسته به حدی این قرارداد را محکم و قانونی منعقده نموده بود که حتی برای وزارت ورزش هم این بیم را به همراه داشت که در صورت برکناری وی، کار به فیفا بکشد.

این ادعایی است که سخنگوی وزارت ورزش در برنامه ۹۰ بر زبان آورد و گفت به سبب قرارداد دایی با پرسپولیس و تحمیل هزینه سنگین آن، وزیر موافق برکناری او نبود!

دایی پس از برکناری از پرسپولیس، همه امور را به نماینده تام الاختیارش سپرد و بهمن دهقان هم در آخرین گفت و گویی که در این باره داشت از توافق نهایی با مدیران پرسپولیس خبر داد اما از ذکر مبلغ توافق امتناع ورزید و گفت: شفاف سازی قراردادها بر عهده باشگاه است.

مازیار ناظمی در حالی در برنامه ۹۰ از پرداخت دو میلیارد و یکصد میلیون تومان به دایی خبر داد که این اعلام او این پرسش را به همراه داشت که چرا خود باشگاه نخواسته این مبلغ را علنی نماید؟

*تلاش برای کاهش سقف بودجه

پرسپولیس به عنوان یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا می توانست در این فصل ۱۸ میلیارد تومان هزینه نماید. شاید مدیران پرسپولیس تمایل داشتند پس از تسویه حساب با دایی ، مبلغ توافق او را کمتر اعلام کنند تا از هزینه های فصل جاری آنها کسر گردیده و برای جذب بازیکن در نیم فصل مشکلی نداشته باشند. افشای این مبلغ توسط مازیار ناظمی حالا کار پرسپولیس را سخت کرده زیرا از یکسو باید اصل مبلغ پرداختی به دایی را در هزینه های خود بگنجانند و از سوی دیگر مالیات همان مبلغ را هم که بر عهده باشگاه بوده بپردازند.در این بخش دود دعوای دایی و وزارت به چشم پرسپولیس رفت و وزارت ورزش گل به خودی زد.دایی بابت این فصل خود حدود ۲۸۰ میلیون تومان دریافت نموده بود و مابقی مطالباتش را طی شش فقره چک شخصی حمیدرضا سیاسی نزد بانک ملی شعبه میدان آرژانتین دریافت کرد و همه آن چک ها هم در موعد مقرر وصول شده تا پرونده این موضوع مختومه شود.

*نگاهی به قرارداد دایی

قرارداد سه ساله علی دایی با پرسپولیس بگونه ای تنظیم شده بود که در آن حق برکناری برای باشگاه وجود نداشت.در بندی از این قرارداد آمده بود«باشگاه پرسپولیس اگر بدون دلایل فنی و قانونی قرراداد دایی را فسخ کند حق شکایت را به او می دهد و سرمربی پرسپولیس می تواند با شکایت تمام پولش را دریافت کند.» دلایل فنی و قانونی عباراتی بود که هیچ مصداق و تعریف مشخصی نداشت و به همین دلیل دایی پس از برکناری می توانست با طرح دعوا در کمیته انضباطی تمام مبلغ این فصل و فصل بعد را هم دریافت نماید.

*نگاهی به آیین نامه نقل و انتقالات

طی روزهای اخیر در رسانه ها به نقل از یک فرد حقوقی در فدراسیون فوتبال که تمایل به افشای نامش نداشته گفته شده که پرسپولیس می توانست پول دایی را نپردازد و حالا هم که پرداخت کرده اگر دایی در نیم فصل به تیمی بپیوندد، باید نصف مبلغ را به پرسپولیس برگرداند.

این ادعا اگر چه در حالت کلی برگرفته از بند ۵ ماده ۳۹ آیین نامه نقل و انتقالات فصل جاری است که بر اساس فحوای کلی آن در صورت جدایی یک فرد از یک باشگاه ، آن باشگاه فقط تا تعیین تکلیف او باید حق و حقوقش را بپردازد و بر همین مبنا اگر مثلا دایی قراردادش شرط و شروط مشخصی نداشت و توافق نامه ای امضا نکرده بود در صورتی که در نیم فصل به تیم دیگری می پیوست ، فقط تا نیم فصل می توانست ادعای حق و حقوق از پرسپولیس نماید اما این ماده به دلایلی که در ادامه ذکر می شود شامل قرارداد دایی نمی شد.

بند ۴ ماده ۳۹ آیین نامه نقل و انتقالات، قانون مدنی و قانون تجارت کشور را مبنای اصلی قراردادها دانسته و بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی توافق های افراد محترم است و نمی توان به آنها خدشه ای وارد کرد.دایی و پرسپولیس در قرارداد منعقده توافق کرده اند در صورت برکناری او همه مبلغ سه ساله را می تواند دریافت نماید و این توافق صرفا با توافق بعدی نقض می شد نه هیچ ادعای دیگری.پرسپولیس هم بر همان اساس ، توافق نامه جدیدی با دایی منعقد نمود که او از دریافت مبلغ سال سوم قراردادش انصراف ورزد و پرسپولیس هم مبلغ سال جاری تمام و کمال بپردازد.

در این توافق نامه هیچ ذکری از اینکه در صورت پیوستن شهریار به تیم دیگری باید او نصف مبلغ را عودت دهد یا حق مصاحبه علیه باشگاه را ندارد به میان نیامده و بر همین اساس او هیچ منعی برای مربیگری در نیم فصل دوم در هر تیمی ندارد و پرسپولیسی ها هم نمی توانند ادعایی داشته باشند.

بند ۱۴ ماده ۲۳ آیین نامه نقل و انتقالات و بند ۱۲ ماده ۲۰ همان آیین نامه هم شروط ضمن عقد و توافق نامه های فیمابین را محترم و معتبر دانسته و باستناد ماده ۱۰ قانون مدنی با تنظیم توافق نامه نهایی و تسویه حساب بین پرسپولیس و دایی، این دو حق هیچ ادعایی نسبت به هم ندارند و دایی هم برای حضور روی نیمکت هر تیمی مجاز خواهد بود.

*تخفیف هایی به نفع پرسپولیس

بر اساس مقررات و قراردادهای منعقده پرسپولیس باید همه مبالغ قرارداد دایی و کادر او را پرداخت می کرد اما همانگونه که خود او نسبت به دریافت قرارداد سال سومش انصراف داد، همکاران او هم با دریافت ۵۰ درصد مبالغ قرارداد ۱۷۰ میلیونی خود، با پرسپولیس تسویه حساب کردند.افشین پیروانی قراردادی ۵۰۰ میلیونی داشت که ۲۵۰ میلیون تخفیف داد و منافی، محمد دایی، مولایی، غلامپورو فروزانی هم هر کدام با دریافت ۸۵ میلیون توافق نامه جدایی را امضا کردند. این تخفیف ها شامل قرارداد کادر پزشکی مانند دکتر حقیقت، هادی و علی اصغر محلوجی هم شد تا مجموع تخفیف دستیاران دایی و کادر پزشکی حدود ۸۰۰ میلیون تومان بوده که البته باید کسر مبلغ قرارداد ۸۰۰ میلیون تومانی حسین ماهینی بابت ابطال کارت معافیت او و جدایی مهرداد پولادی و کسر قرارداد وی را هم در بودجه نیم فصل سرخپوشان لحاظ کرد.مصدومیت رضا نوروزی هم باید در نظر گرفت و البته جریمه هایی که کمیته انضباطی باشگاه در قبال بی نظمی برخی بازیکنان لحاظ کرده و سقف هزینه ها را پایین می آورد.

جدایی هر بازیکن در نیم فصل هم با توافق هایی مواجه است تا سقف بودجه پرسپولیس اجازه یارگیری را بدهد. این امر بالغ بر حدود ۳ میلیارد تومان به نفع سرخپوشان خواهد بود. این تیم در ابتدای فصل همه قراردادهایی که منعقد نمود و ریز آنها در سایت سازمان لیگ منتشر شد زیر یک میلیارد تومان بود.یعنی با کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان می توان برای نیم فصل در پی جذب بازیکنی در سطح بالای فوتبال ایران بود. در نیم فصل هم پرسپولیس مانند هر تیم دیگری می تواند ۶ بازیکن جدید به خدمت بگیرد و جذب این بازیکنان با سه میلیارد تومان قطعا شدنی است البته اگر در این ایام بازیکن کارآمدی پیدا شود که طرف قرارداد هیچ باشگاهی نباشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج