جاباما
۱۵۸۲۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

توپ طلای ۲۰۱۴ به چه بازیکنی میرسد؟

رقابت سه نفره برای دریافت توپ طلای فوتبال جهان آغاز شد.

خبرگزاری ایسنا: رقابت سه نفره برای دریافت توپ طلای فوتبال جهان آغاز شد.

فیفا دوشنبه شب فهرست نهایی نامزدهای توپ طلای فوتبال جهان را اعلام کرد و همان طور که می‌شد از قبل حدس زد، کریستیانو رونالدو در کنار لیونل مسی و مانوئل نویر به عنوان سه نامزد دریافت توپ طلای فوتبال جهان معرفی شدند.

رقابت این سه بازیکن تا ۴۲ روز دیگر ادامه خواهد داشت و پس از آن در زوریخ بهترین بازیکن فوتبال جهان معرفی خواهد شد.

برندگان سال‌های قبل

۲۰۰۵: رونالدینیو

۲۰۰۶: فابیو کاناوارو

۲۰۰۷: کاکا

۲۰۰۸: کریستیانو رونالدو

۲۰۰۹: لیونل مسی

۲۰۱۰ : لیونل مسی

۲۰۱۱ : لیونل مسی

۲۰۱۲ : لیونل مسی

۲۰۱۳: کریستیانو رونالدو

۲۰۱۴: ؟

* کریستیانو رونالدو

مهاجم پرتغالی که سال گذشته به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد، شانس زیادی برای رسیدن به توپ طلای ۲۰۱۴ را دارد. او در سال ۲۰۱۴ طی ۴۶ بازی برای تیم باشگاهی‌اش رئال مادرید و تیم ملی پرتغال ۵۰ گل به ثمر رساند. او به رئال مادرید کمک کرد تا به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و سوپر جام اروپا دست یابد که اتفاقا رونالدو در هر دو فینال نیز گلزنی کرد.

* لیونل مسی

مهاجم ۲۷ ساله در جام جهانی تلاش زیادی کرد تا تیمش به قهرمانی برسد، ولی با شکست آرژانتین برابر آلمان در رسیدن به این هدف ناکام بود. او همچنین سال بدون جامی را در بارسلونا پشت سر گذاشت و نتوانست به هیچ افتخاری دست یابد. از لحاظ فردی نیز مسی نتوانست عنوان آقای گلی لیگای اسپانیا را کسب کند. البته مسی در یک ماه گذشته درخشش خیره کننده‌ای داشت و توانست دو رکورد (گلزنی در لیگا و گلزنی در لیگ قهرمانان ) را به نام خود ثبت کند. متاسفانه برای مسی هر دوی این رکوردها پس از بسته شدن زمان رای دادن برای انتخاب "مرد سال فوتبال جهان" ثبت شده است. سال گذشته فیفا زمان رای دادن برای توپ طلا را تمدید کرد تا درخشش خیره کننده کریستیانو رونالدو برابر سوئد به چشم بیاید، ولی بعید است که فیفا این زمان را تمدید کند به همین خاطر شانس مسی برای دریافت توپ فوتبال طلا کم است.

* مانوئل نویر

از او به عنوان الگوی جدید در دروازه‌بانی نام می‌برند. نویر در سال ۲۰۱۴، ۱۶ کلین شیت برای بایرن و تیم ملی آلمان ثبت کرد. دروازه‌بان ۲۸ ساله در جام جهانی به افتخار بزرگی دست یافت که توانست قهرمان جام جهانی شود. یعنی افتخاری که مسی و رونالدو هنوز به آن نرسیده‌اند. از طرفی تنها یک بار اتفاق افتاده که یک دروازه‌بان به عنوان بهترین بازیکن جهان معرفی شود و آن هم به سال ۱۹۶۳ بر می‌گردد که یاشین، دروازه‌بان سابق شوروی به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد و پس از آن سال هیچ دروازه‌بانی نتوانسته است به این جایزه دست یابد. نویر به همین خاطر می‌تواند دومین دروازه‌بان تاریخ باشد که به این جایزه بزرگ دست یافته است. البته این دروازه‌بان آلمانی هر چند با تیم ملی کشورش به افتخار بزرگی رسید، اما در لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید نقره داغ شد و با شکست پنج بر صفر در مجموع دو دیدار از رسیدن به دیدار نهایی باز ماند.

* مارچلو بیلسا: مسی را ترجیح می‌دهم

سرمربی تیم ملی آرژانتین که در این فصل هدایت مارسی صدرنشین را در لیگ فرانسه بر عهده دارد، می‌گوید مسی باید برای پنجمین بار به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شود.

این مربی آرژانتینی گفت: توپ طلا را به خاطر عملکرد تیمی به یک بازیکن نمی‌دهند هر چقدر هم تیم‌تان موفق بوده باشد نباید تاثیری در این انتخاب بگذارد.

* کریستین کارمبو: رونالدو باید توپ طلا را بگیرد

کریستین کارمبو که مجری برنامه توپ طلای فوتبال جهان بود در این مراسم به حمایت از کریستیانو رونالدو پرداخت و عنوان کرد: این مهاجم پرتغالی باید برنده توپ طلای فوتبال جهان در سال ۲۰۱۴ شود.

* پتر چک: نویر باید توپ طلا بگیرد

دروازه‌بان چلسی نیز معتقد است مانوئل نویر باید به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال ۲۰۱۴ انتخاب شود.

چک با حمایت از نویر گفت: امسال بهترین فرصت است که یک دروازه‌بان عنوان برترین بازیکن جهان را اختصاص دهد.

نویر سنگربان تیم ملی فوتبال آلمان یکی از سه بازیکنی است که در این فهرست قرار گرفته است. او در واکنش به قرار گرفتنش در فهرست نهایی فیفا گفت: از اینکه در این فهرست قرار گرفته ام بسیار خوشحالم و این برای من افتخار است. از همه هم تیمی هایم به خاطر این افتخاری که به دست آورده ام تشکر می کنم. اگر تلاش آنها نبود من هم نمی توانستم در این فهرست باشم.

نویر در سال ۲۰۱۴ نمایش خیره کننده ای با تیم ملی فوتبال آلمان و بایرن مونیخ داشت. او توانست با بازیهای خوبی که به نمایش گذاشت زمینه را برای قهرمانی ژرمن ها در جام جهانی ۲۰۱۴ فراهم کند.

بسیاری معتقدند که او شایسته رسیدن به توپ طلای ۲۰۱۴ است چرا که فرهنگ تازه ای را به جهان فوتبال اضافه کرده است. او در بازی با پا توانایی بالای دارد و همچون یک مدافع آخر در بایرن بازی می کند و با پاس های که می دهد هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار می دهد اما نباید فراموش کرد که انتخاب یک دروازه‌بان به عنوان بهترین بازیکن جهان بسیار سخت است و او باید رقیبان سرسختی چون لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را از پیش رو بردارد که از عجایب فوتبال جهان هستند.

رونالدوی ۳۸ ساله که ۳ بار به عنوان برترین بازیکن، صاحب توپ طلای فوتبال جهان شده است در پاسخ به این سوال که چه بازیکنی به عنوان برترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۴ انتخاب خواهد شد گفت: اول از همه دوست دارم نیمار در بین ۳ نامزد نهایی قرار داشته باشد. او قابلیت زیادی از خود نشان داده است و شایسته حضور بین ۳ بازیکن نهایی است. درباره اینکه چه بازیکنی توپ طلا را کسب خواهد کرد باید بگویم که رونالدو شانس زیادی دارد. او در حال حاضر از مسی بهتر است و علاوه بر اینکه گل های زیادی برای تیمش به ثمر می رساند، بازی‌های خوبی نیز به نمایش می گذارد. به نظرم لیونل مسی هم بازیکن خوبی است و هنوز هم گلهای زیادی به ثمر می رساند ولی مثل قبل خوب نبوده و کمی افت کرده است. هر چیزی ممکن است رخ دهد. بگذارید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد و ۳ نامزد نهایی چه کسانی خواهند بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین در نشستی خبری گفت: مسی پیوسته در پی شکست رکوردهاست. من همواره برای کسب توپ طلا به مسی رای خواهم داد و براین باورم که او بیشترین شانس را برای کسب این جایزه دارد. من به عنوان یک آرژانتینی بسیار خوشحال شدم که بازیکنی چون مسی توانست به عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شود. مسی برای رسیدن به دوران اوج خود کمی نگران است و من این را به وضوح در او می‌بینم.

مسی با دو گلی که در دیدار برابر آژاکس به ثمر رساند تعداد گل‌های خود را در لیگ قهرمانان اروپا به عدد ۷۱ رساند تا با رکورد رائول گونسالس برابری کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط نوبر شایسته این عنوانه

    • نیما

      هر کسی بگیره ولی مسی نمیگره....چون اصلا حقش نیست...مگراینکه دوباره عمو سپ بهش بخواد لطف کنه مثل جام جهانی

    • بدون نام

      رونالدوووو

    • بدون نام

      لیونل مسی

    • kazem

      فقط رونالدو نه کسی دیگه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج