اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۸۷۴۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

برادر خانم کفاشیان؛ مرد میلیاردی فوتبال؟

وزیر ورزش و جوانان مدعی است هزینه سفرهای خارجی فردی از بستگان رییس یکی از فدراسیون های ورزشی، سالیانه ۴۵۰ میلیون تومان است.

برادر خانم کفاشیان؛ مرد میلیاردی فوتبال؟





هفته نامه تماشاگران امروز: زیر ورزش و جوانان مدعی است هزینه سفرهای خارجی فردی از بستگاه رییس یکی از فدراسیون های ورزشی، سالیانه 450 میلیون تومان است.

محمود گودرزی این حرف ها را شنبه گذشته؛ در جمع تعدادی از دبیران و سردبیران ورزشی زد. به گفته او، این فرد در عین حال برای سفرهای غیرضروری اش، سالیانهنزدیکبه 400 میلیون تومان هم حق ماموریت دریافت می کند. هزینه چنین مدیری طبق محاسبات گودرزی، برای فدراسیون نزدیک به یک میلیارد تومان است.

گرچه وزیر ورزش از کسی نام نبرد اما توضیحات قبلی و بعدی او در مورد مسائل و مشکلات فدراسیون فوتبال، این احتمال را تقویت می کند که فرد مورد نظر، سید مصطفی طباطبایی، مدیر اداری و مالی فدراسیون فوتبال باشد؛ کسی که به گفته آقای وزیر «امور مالی چی» است و «چرا باید در سال 30 سفر خارجی برود؟»

مصطفی طباطبایی؛ برادر همسر علی کفاشیان، سال هاست با او همکار است. فوتبالی ها او را از اولین روز حضور کفاشیان در فدراسیون به یاد می آورند اما سابقه همکاری این دو به سال ها قبل برمی گردد. خود طباطبایی خرداد ماه سال 89 در گفتگو با شبکه ایران به دوستی 45 ساله اش با کفاشیان اشاره کرده بود: «من حدود 30 سال است که با کفاشیان کار می کنم. ما 45 سال پیش با هم همکلاس بودیم.»

او در عین حال توضیح داده بود که رابطه فامیلی اش با رییس فدراسیون فوتبال، نزدیک به 15 سال کمتر از سابقه دوستی شان است.

برخی آگاهان در فدراسیون فوتبال، مصطفی طباطبایی را فردی مومن و معتقد معرفی می کنند که مانند خودکفاشیان تاکید زیادی دارد نماز را اول وقت بخواند. او تقریبا همسن و سال کفاشیان است؛ مردی که آرام هر روز چند بار کاغذی در دست وارد اتاق رییس می شود، توضیحی می دهد یا امضایی می گیرد.

نام طباطبایی، اولین بار زمانی رسانه ای شد که کفاشیان در حکمی او را سرپرست تیم جوانان کرد. همان تیم جنجالی که در یکی از بازی های بین المللی پشت پیراهن بازیکنانش شماره ها را با ماژیک نوشته بودند!

اطلاعات دقیقی درباره میزان تحصیلات و تخصص طباطبایی در دست نیست، با اینحال گفته می شود لیست هزینه هایی که سال گذشته توسط فدراسیون به مجمع داده شده و مورد تایید قرار نگرفت، دستپخت او بوده است.

طباطبایی یکی از همراهان تیم ملی در سفر به جام جهانی بود. اگر شایعات درست باشد، این تنها یکی از 29 سفر او در یک سال اخیر یا شاید چند سال اخیر بوده است. کفاشیان پیش تر در توضیح اینکه چرا با وجود طباطبایی که مدیر مالی فدراسیون است، هوشنگ مقدس را هم برای رتق و فتق امور مالی به برزیل برده، گفته بود که وظایف این دو متفاوت بوده و طباطبایی نمی توانسته کارهایی مانند تبدیل ریال به دلار یا انتقال از حسابی به حساب دیگر را انجام بدهد.

شاید کمتر کسی بداند «آقای برادر خانم» یکی از دلایل اختلاف کفاشیان با کارلوس کی روش بعد از جام جهانی بوده. براساس شنیده ها، هنگام بازی های جام جهانی، کی روش از ورود طباطبایی به سالن غذاخوری تیم ملی جلوگیری می کند. کفاشیان به کی روش ایراد می گیرد که نباید به «مدیر مالی فدراسیون» بی احترامی کند. جواب کی روش البته طعنه آمیز بوده: «مدیر مالی بهتر است به وظایفش برسد تا تیم ملی مشکل مالی نداشته باشد.»

شاهدان می گویند بعد از آن ماجرا، تقریبا در تمام روزهایی که تیم ملی در اردوی برزیل بود، کفاشیان و کی روش رابطه سردی داشتند. ماه ها قبل از این اختلاف، کفاشیان تلاش کرده بود طباطبایی را در پاداش چشمگیر صعود تیم ملی به جام جهانی سهیم کند.

سایت افکارنیوز به نقل از منابع آگاه ادعا کرده بود نام برادرخانم کفاشیان هم در میان فهرستی بوده که فدراسیون فوتبال برای گرفتن پاداش ویژه صعود به جام جهانی به دفتر رییس جمهور داده است. پاداش ویژه حواله وارد کردن یک خودرو خارجی بود که البته در نهایت غیر از بازیکنان و سرمربی تیم، تنها به خود کفاشیان و مهدی محمد نبی، دبیر کل فدراسیون رسید اما واقعا چرا کفاشیان تا این اندازه به دوستی و همکاری با طباطبایی وفادار مانده است؟

گفته می شود کمکی که طباطبایی به کفاشیان می کند، بیش از کمک یک مدیر مالی به رییس فدراسیون است. طباطبایی در حقیقت قابل اعتمادترین مدیر فدراسیون از نظر کفاشیان است؛ او را چشم و گوش رییس می دانند.

با وجود تمام این شایعات، سید مصطفی طباطبایی در همان گفتگویی که خرداد سال 89 با شبکه ایران داشت، مدعی شد هیچ حقوقی از فدراسیون فوتبال نمی گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج