adexo3
۱۶۵۲۸۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

طالب‌لو: من از جنس پرسپولیس نیستم

دیروز (سه‌شنبه) و پس از سه سال و اندی دوری از استقلال تهران وحید طالب‌لو بالاخره به تیم محبوبش برگشت و بلافاصله هم طبق قولی که از قبل داده بود به دفتر تحریریه خبرورزشی آمد.

خبر ورزشی: دیروز (سه‌شنبه) و پس از سه سال و اندی دوری از استقلال تهران وحید طالب‌لو بالاخره به تیم محبوبش برگشت و بلافاصله هم طبق قولی که از قبل داده بود به دفتر تحریریه خبرورزشی آمد.

طالب‌لو تصمیم گرفته حالا که باتجربه شده سرش را پایین بیندازد و فقط تمرین کند. او این قول را به هواداران می‌دهد که اگر روی نیمکت هم بنشیند صدایش درنیاید و ادعایی هم نداشته باشد و همین قول را هم پیش‌تر به کادر فنی استقلال داده است. به نظر ما هم رسید که این حرف‌ها جدی است و استقلال تهران صاحب یک سنگربان قابل، باتجربه و بدون حاشیه شده باشد.

بالاخره طلسم شکسته شد و با استقلال رسماً قرارداد بستی. ماجرای تو خیلی پیچیده شده بود، اینطور نیست؟

متأسفانه بلاتکلیفی باشگاه راه‌آهن خیلی مرا اذیت کرد البته جا دارد از مجموعه راه‌آهن، آقایان استیلی، عابدزاده، لطیفی و... تشکر کنم. از همه این عزیزان ممنون هستم و روز گذشته هم حضوری در محل باشگاه از مسئولان راه‌آهن تشکر کردم.

اگر نمی‌توانستی با استقلال قرارداد ببندی، چه‌کار می‌کردی؟

خدا را شکر که این اتفاق افتاد اما اگر چنین نمی‌شد به احتمال زیاد از فوتبال خداحافظی کرده یا حداقل تا پایان فصل جایی بازی نمی‌کردم. باور نمی‌کنید این ۲، ۳ هفته‌ای که قراردادم را با راه‌آهن فسخ کردم بر من چه گذشت. شرایط خیلی سختی بود که به لطف خدا و محبت دوستان به خیر گذشت.

برخورد همبازیان استقلالی‌ات طی این چند روز که با این تيم تمرین کردی با تو چگونه بوده است؟

عالی و فوق‌العاده بود. هواداران استقلال هم لطف داشتند و استقبال خوبی از من کردند و خوشحالم در روزهای سخت به تیم محبوبم برگشتم که کمک کنم. به حرف و حدیث‌ها هم کاری ندارم و آمدم هرچه دارم برای استقلال بگذارم.

لابد می‌دانی که سرمربی استقلال خیلی به محسن فروزان اعتقاد دارد. نمی‌ترسی مثل رافائل داسیلواي برزیلی نیمکت‌نشین محض شوی؟

گفتم که به این مسائل فکر نمی‌کنم. به استقلال برگشتم که همه با هم پیشرفت کنیم و تیم را بالا بکشیم چون مهم موفقیت تیم استقلال است نه فرد البته از قول من بنویسید وحید طالب‌لو به بازیکنان جوان‌تر از خود همواره کمک کرده و بازهم این کار را انجام خواهد داد.

تجربه نشان داده که وحید طالب‌لو اهل رقابت است. از پرویز برومند و مسعود قاسمی بگیرید تا توپالوویچ، رحمتی و محمدی و... و حالا هم محسن فروزان. حرفی در این زمینه نداری؟

در این چند سال یاد گرفتم به رقیبانم هم کمک کنم. به هر حال خیلی باتجربه‌تر از گذشته شدم و همین باعث می‌شود اشتباهات گذشته را تکرار نکنم.

منظورت قهر کردن با محمد محمدی یا مشکلات قبلی با رحمتی در استقلال است؟

به هر حال یکسری مشکلات در گذشته بود که الان دیگر نمی‌خواهم با ورود به حاشیه دوباره آن اتفاقات را تکرار کنم. بحث دروازه‌بان اول یا دوم و... را برخی مطرح می‌کنند اما همین جا بنویسيد اصلاً به این صحبت‌ها توجه نمی‌کنم و نمی‌خواهم با یک حرکت اشتباه کادر فنی و هواداران استقلال را از بازگشت خودم پشیمان کنم.

برخی شایعات حکایت از آن دارد که وحید طالب‌لو به استقلال برگشته است تا پرونده بازگشت سیدمهدی رحمتی به این تیم برای همیشه بسته شود؟!

من به این شایعات و حرف و حدیث‌ها کاری ندارم و خدا را صد هزار مرتبه شکر عملکردم در راه‌آهن به شکلی بوده که همه استقلالی‌ها از بازگشتم احساس رضایت کنند. آمدنم به استقلال هم ربطی به این مسائل حاشیه‌ای ندارد.

محسن فروزان هم به همراه تیم ملی مسافر جام ‌ملت‌های آسیا شد. ملی‌پوش بودن رقیب کار را برای تو مشکل‌تر نمي‌کند؟

رقیب قوی‌تر باعث بالا رفتن انگیزه‌ام برای تلاش بیشتر می‌شود. از این که فروزان به تیم ملی دعوت شده و به استرالیا رفته بسیار خوشحالم و از رقابت هم واهمه‌ای ندارم. باور نمی‌کنید حس شروع دوباره با استقلال فوق‌العاده و بسیار قشنگ است و همین جا به هواداران قول داده و تأکید می‌کنم که نگران هیچ حاشیه‌ای از جانب وحید طالب‌لو نباشند.

همین قول را به کادر فنی استقلال هم دادی؟!

بله، به مربیان استقلال هم قول دادم و خودشان هم البته می‌دانند وحید طالب‌لو با تجربه‌تر از گذشته شده و دیگر نگرانی از این بابت وجود ندارد.

بازگشت رضا عنایتی را چطور ارزیابی می‌کنی؟

خیلی خوشحالم که دوستان قدیمی دوباره در استقلال جمع شدیم؛ آقارضا هم که بزرگتر ماست. اتفاقاً قبل از شروع لیگ چهاردهم خیلی اصرار داشت که مرا به پدیده مشهد ببرد ولی قسمت نشد و حالا خیلی خوشحالم که به جای پدیده در استقلال با یکدیگر همبازی شدیم و مطمئن هستم تجربه بالای آقارضا و شم گلزنی‌اش می‌تواند خیلی به استقلال کمک کند.

خط حمله استقلال هم با ترافیک مواجه می‌شود؛ درست است؟

شما باید بگویید با آمدن آقارضا جنس‌مان جور شد. آرش برهانی، سجاد شهباززاده و محمد قاضی سه مهاجم خوب و ایده‌آل هستند و حالا با اضافه شدن عنایتی خط حمله استقلال کابوس تمام مدافعان لیگ برتر خواهد شد.

‌آرش برهانی هم در این یکی، دو هفته خیلی از بازگشت تو حمایت کرد و مطلبی هم در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

آرش دوست صمیمی من است و خوشحالم که بار دیگر به استقلال برگشتم تا با برهانی هم‌اتاق شوم. طی این مدت هميشه با یکدیگر در تماس بودیم و به شدت پیگیر بازگشتم بود. ان‌شاءا... بتوانم محبت‌های این دوست واقعی‌ام را یک روز جبران کنم.

وقتی برهانی تو را سرتمرین دید، اولین حرفش چه بود؟

از قبل می‌دانست چه زمانی وارد تمرین می‌شوم ولی باز هم گفت خوش ‌اومدی!

بحث بازوبند کاپیتانی و این مسائل که پیش نمی‌آید؟

هرگز! کاپیتان تیم مشخص است و بزرگتر ما هم آقارضاست. در استقلال این حرف و حدیث‌ها جایی ندارد و همه ما آنقدر باتجربه هستیم که با درک شرایط به این مسائل حاشیه‌ای دامن نزنیم. خود من هم تصمیم گرفتم در طول نیم‌فصل دوم کمتر مصاحبه کنم و بیشتر تمرکز خودم را روی فوتبال و داخل مستطیل سبز بگذارم. امروز هم اگر با شما صحبت کردم به احترام خبرورزشی و خبرنگاران است و بعد از این چند روز، دیگر سعی می‌کنم بیشتر سکوت کنم.

فکر می‌کنی مصاحبه نکردن به تو و یا سایر بازیکنان کمکی کند؟

خدای ناکرده جسارت نباشد من احترام خاصی برای همه خبرنگاران و رسانه‌ها قائل هستم اما زمانی باید مصاحبه کرد که واقعاً حرفی برای گفتن وجود داشته باشد. زیاد حرف زدن و بیش از حد مصاحبه کردن به هر حال تبعات دارد. هرقدر بیشتر حرف بزنی باید بیشتر جواب پس بدهی و این تصمیم من ارتباطی به خبرنگاران و رسانه‌ها ندارد. با همه این عزیزان دوست هستم و احترام‌شان هم واجب!

امیرحسین صادقی هم ظاهراً در استقلال ماندگار شد؟

راستش را بخواهید آنقدر طی این چند روز درگیر کارهای شخصی و گرفتن رضایتنامه از باشگاه راه‌آهن و متقاعد کردن سازمان لیگ برای عقد قرارداد با استقلال بودم که دیگر مسائل را پیگری نکردم. حالا واقعاً امیرحسین ماند؟

این‌طور می‌گویند، نظر تو چیست؟

ان‌شاءا... که همه ما با کمک یکدیگر بتوانیم استقلال را به آن جایگاه مطلوب مد نظر هواداران برسانیم و امیرحسین هم از این قاعده مستثنی نیست.

راستي پیش از استقلال بحث پیشنهاد پرسپولیس هم مطرح بود. این موضوع را که تکذیب نمی‌کنی؟

نه، صحبت‌هایی شده بود اما همان‌طور که می‌دانید من قراردادم را با راه‌آهن فسخ کردم که فقط به استقلال برگردم و البته جا دارد از آقای درخشان تشکر کنم. ایشان را سال‌هاست می‌شناسم و هرگز فراموش نمی‌کنم آقای درخشان مرا به تیم ملی نوجوانان دعوت کرد و خلاصه آنکه از قدیم با هم رفت و آمد خانوادگی داشتیم.

پس اگر به استقلال برنمی‌گشتی، به احتمال فراوان پرسپولیسی می‌شدی؟!

(باخنده) نه! من از جنس پرسپولیس نیستم. پرسپولیس دروازه‌بانی می‌خواهد که از جنس پرسپولیس باشد البته برای هواداران پرشور پرسپولیس احترام قائلم اما به هر حال روی اسم وحید طالب‌لو برچسب استقلال خورده و به این موضوع افتخار می‌کنم.

پیشنهادات دیگر چطور؟

ببینید اصلاً به هیچ پیشنهادی فکر نمی‌کردم. تمام فکر و ذهنم استقلال بود و خدا را شکر بالاخره به آنچه می‌خواستم رسیدم و امروز خودم را شادترین آدم روی زمین می‌دانم!

هدف‌گذاری‌ات در استقلال کجاست؟

اول موفقیت باشگاه استقلال و قهرمانی این تیم و بعد هم... (حرفش را می‌خورد)

چرا سکوت کردی؟!

اهداف بلند بالایی در سر دارم و با توجه به تجربه و انگیزه‌ای که در حال حاضر از آن برخوردار شده‌ام می‌خواهم خیلی چیزها را ثابت کنم اما همان‌طور که گفتم اول می‌خواهم کمک حال استقلال باشم.

این استقلال پتانسیل قهرمانی را دارد؟

شک نکنید! اگر کمی به خودمان بجنبیم می‌توانیم به قهرمانی در لیگ برتر هم برسیم. شما به این نکته هم توجه داشته باشید که در لیگ ۱۶ تیمی رقابت بسیار نزدیک و نفسگیر است. بدیهی است تیم‌ها امتیازات فراوانی را در جدال با یکدیگر از دست می‌دهند و ما می‌توانیم از همین رقابت فشرده نهایت استفاده را ببریم.

ولی خط دفاع استقلال در نیم‌فصل اول بسیار متزلزل نشان داده است و مربیان شما هم به این مسئله اذعان دارند. این موضوع کار دروازه‌بانان آبی را با مشکل مواجه نمی‌کند؟

نه ان‌شاءا... با درایت مربیان و تلاش و همت بازیکنان ساختار دفاعی استقلال در نیم‌فصل دوم اصلاح شده و بتوانیم آمار کمترین گل خورده را برجای بگذاریم. هواداران از این بابت هم نگران نباشند و غصه نخورند.

در پایان حرف ناگفته‌ای نداری؟

به سبک و سیاق همیشه چند تشکر باقی مانده است. اول از همسرم که در زمان سختی همواره کنارم بوده و هرگز مرا تنها نگذاشته است. دوم دوستان واقعی‌ام که طی این مدت به خوبی آنها را شناختم و تا آخر عمرم هم این عزیزان را فراموش نخواهم کرد و همین‌طور از شما که امروز این فرصت را در اختیار من قرار دادید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ALI ESTEGHLALI 93

      وحيد جان تو شناسنامه استقلال هستي خوش آمدي

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج