adexo3
۱۶۵۳۱۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تکمیل لیست سیاه «کی‌روش»

«اگر نمی‌توانی خدمت کنی، برو تا خیانت نکنی.» علی کریمی با نوشتن همین پیام کوتاه در صفحه «اینستاگرامش» به‌طور ناگهانی از تیم ملی که قرار بود در آن نقش دستیار کی‌روش را ایفا کند خداحافظی کرد؛ رفتنی که البته کسی به‌غیر از خود او دلیل اصلی‌اش را نمی‌داند

روزنامه شرق: «اگر نمی‌توانی خدمت کنی، برو تا خیانت نکنی.» علی کریمی با نوشتن همین پیام کوتاه در صفحه «اینستاگرامش» به‌طور ناگهانی از تیم ملی که قرار بود در آن نقش دستیار کی‌روش را ایفا کند خداحافظی کرد؛ رفتنی که البته کسی به‌غیر از خود او دلیل اصلی‌اش را نمی‌داند. حتی کفاشیان که رییس فدراسیون فوتبال هم هست، خیلی «شیک» اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. نرفتن علی کریمی به استرالیا پیش از جام ملت‌های آسیا، حالا موج احساسی دیگری به راه انداخته تا مربیان «وطنی» مرد «پرتغالی» را یک‌بار دیگر متهم کنند؛ متهم به اینکه «کارلوس» علاقه‌ای به کارکردن با دستیاران ایرانی ندارد. البته ماجرای کریمی کمی با بقیه افرادی که از تیم کی‌روش جدا شده‌اند متفاوت است؛ درواقع «جادوگر» که پیش‌تر می‌گفت تدارکات تیم‌ملی‌بودن را هم با دل و جان انجام می‌دهد، به‌طور خودخواسته از تیم ملی جدا شد تا با بقیه بازیکنان و بعضا مربیانی که توسط کی‌روش کنار گذاشته شده‌اند، تفاوت داشته باشد.

«بلک‌لیست» کارلوس!

لیست سیاهی که کی‌روش پیش از جام‌جهانی و البته بعد از جام‌جهانی فراهم کرده، دایره بازیکنانی را شامل می‌شود که تا همین یک‌سال گذشته فکر می‌کردند «بهترین‌ها» هستند. بزرگ‌ترین نامی که در بلک‌لیست کارلوس دیده می‌شود، مهدی رحمتی است. دروازه‌بان فعلی تیم پیکان که روزگاری پیراهن شماره یک تیم ملی را شش‌دانگ در اختیار داشت با مشاوره بد اطرافیانش به‌یکباره تصمیم گرفت از تیم ملی خداحافظی کند؛ آن‌هم درست در شرایطی که چندبازی حیاتی برای تیم ملی در مرحله انتخابی جام‌جهانی مانده بود. تصمیم نابجای «سید» برای اعلام خداحافظی، اگرچه بعدها با پشیمانی‌اش همراه شد ولی هرگز باعث نشد تا دل «کی‌روش» نرم شود و او را دوباره به تیم ملی دعوت کند. هادی عقیلی دیگر قربانی «همان‌روزها» است؛ درواقع همان روزهایی که رحمتی دروازه‌بان شماره یک ملی‌پوشان ایران بود، هادی عقیلی در کنار جلال حسینی در خط دفاعی بازی می‌کرد. هادی عقیلی به‌خاطر ترک غیرموجه اردوی تیم ملی توسط کی‌روش اخراج شد و دیگر شانس حضور در جمع ملی‌پوشان را پیدا نکرد. خلعتبری هم برای حضور در ترکیب ثابت تیم ملی رقابت سختی با مسعود شجاعی داشت. محمدرضا خلعتبری تا پیش از فهرست نهایی جام‌جهانی جزو بازیکنان محبوب کی‌روش بود اما بعد از خط‌خوردن از تیم ملی، به نفوذ بعضی بازیکنان مثل نکونام در کادرفنی تیم ملی انتقاد کرد و برای همیشه به لیست سیاه کی‌روش رفت.

یار ایرانی یا بار ایرانی؟

بعد از انتخاب کی‌روش به‌عنوان سرمربی تیم ملی، امید نمازی اولین دستیار او بود؛ مربی‌ای که کارش را در آمریکا شروع کرده بود و بعد از آن هم کارنامه‌ای ضعیف به‌عنوان کمک‌مربی در استیل‌آذین داشت. نمازی بعد از اختلافات گسترده با کی‌روش ایران را ترک کرد و دوباره راهی «ینگه‌دنیا» شد تا این‌بار برای تیم زنان آمریکا ایفای نقش کند. پیش از رفتن او، صحبت از اختلافات نبود ولی بعد از جدایی، صحبت‌های کی‌روش نشان داد این پرتغالی چندان دل‌خوشی از نمازی نداشته است.

مدت‌ها گذشت تا بحث مجدد یک دستیار ایرانی زبان‌به‌زبان چرخید؛ این‌بار خبرها حاکی از این بود که مجید صالح قرار است دستیار این مرد پرتغالی در جام‌جهانی باشد ولی عمر همکاری صالح و کی‌روش خیلی کوتاه‌مدت‌تر از چیزی بود که تصور می‌شد. صالح ادعا کرده بود کی‌روش با او در حد یک تدارکاتچی برخورد کرده است.

کریمی، مرد غیرقابل‌پیش‌بینی

در بین لیست سیاه و سفید کی‌روش در تیم ملی، علی کریمی معمولا نقش مرد خاکستری را داشته است. کریمی بعد از حضور کی‌روش در ایران به تیم ملی برگشت و روابط نزدیکی با این سرمربی پرتغالی داشت اما کی‌روش با وجود کسوت بیشتر کریمی نسبت به سایر ملی‌پوشان، بازوبند کاپیتانی را به این بازیکن برنگرداند. کریمی در تمرینات تیم ملی همچنان سردمدار بازیکنان بود و حتی در تمرینات آنها را راهنمایی می‌کرد. بعد از خداحافظی ناگهانی کریمی از فوتبال در پایان لیگ دوازدهم و بازگشت مجدد به فوتبال، کی‌روش دیگر کریمی را به تیم ملی دعوت نکرد. با این وجود رابطه خوب آنها حفظ شد و یک‌سال بعد، کریمی به‌عنوان دستیار کی‌روش معرفی شد. حالا کریمی با اختلافی علنی، تیم ملی را ترک کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج