اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۵۵۷۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

گل‌محمدی: مدیریت تیم ملی صحیح نبود

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن با بیان این که مدیریت برنامه‌های تیم ملی پس از جام‌جهانی ضعیف بوده است، ابراز امیدواری کرد که این تیم در جام ملت‌های آسیا به موفقیت دست یابد.

خبرگزاری ایسنا: یحیی گل‌محمدی جزو معدود ملی‌پوشان اسبق فوتبال ایران است که توانسته در عرصه مربیگری به موفقیت دست یابد. حضور چند ساله در لیگ برتر در کسوت سرمربی تیم‌های بزرگی همچون پرسپولیس، ذوب‌آهن و نفت تهران، گل‌محمدی را به یک مربی باتجربه تبدیل کرده است.

یحیی گل محمدی درباره عملکرد ذوب آهن در نیم فصل اول لیگ برتر، کیفیت لیگ، تیم ملی فوتبال در راه جام ملت‌های آسیا و خروج بحث برانگیز علی کریمی از تیم ملی صحبت کرد.

در آغاز از وضعیت فعلی ذوب‌آهن بگویید. تیم شما نیم‌فصل پر فراز و نشیبی را سپری کرد.

وضعیت تیم بد نیست. امشب (چهارشنبه) به مالزی سفر می‌کنیم تا اردوی ۱۲ روزه‌ای را در آن کشور برپا کنیم. در مالزی سه بازی تدارکاتی هم خواهیم داشت تا برای ادامه مسابقات آماده شویم.

عملکرد تیم در نیم‌فصل اول از نظر شما چطور بود؟

در این فصل تغییرات زیادی داشتیم و نیز برخی اشتباه‌های بزرگ در دفاع و مقداری هم اشتباه داوری باعث شد که به مشکل برخورد کنیم. تیم هم چندان هماهنگ نبود و این مسائل باعث شد که علی‌رغم بازی خوب، نتیجه‌ نگیریم. مردم و کارشناسان از بازی خوب ما تعریف می‌کردند و اما در نتیجه‌گیری موفق نبودیم.

این هماهنگی اکنون وجود دارد؟

هر چه از لیگ می‌گذشت این هماهنگی بیشتر می‌شد. هم بازیکنان با شیوه کار من آشنا شدند و هم من از تفکر و شیوه بازی آنها شناخت پیدا کردم. تیم ما رفته‌رفته بهتر شد و همین مساله باعث شد که در اواخر نیم‌فصل اول و در جام حذفی نتایج خوبی بگیریم.

کیفیت لیگ برتر را در کل چگونه دیدید؟ آیا نسبت به فصل قبل پیشرفت یا بهبودی مشهود بود؟

به نظرم بزرگ‌ترین مشکل فوتبال ایران سخت‌افزار است. شاید به جرات بتوان گفت که تنها زمین خوب و با کیفیت ایران ورزشگاه آزادی است و سایر زمین‌ها متاسفانه مشکل زیادی دارند. این مساله روی کیفیت لیگ تاثیر منفی می‌گذارد. به نظرم کیفیت امسال نسبت به فصل قبل حتی پایین‌تر است و شاید در بهترین حالت بشود گفت، در همان سطح است. این در حالی است که انتظار داریم کیفیت لیگ سال به سال بیشتر شود.

پیش از شروع فصل چهاردهم جام جهانی برزیل را داشتیم و پس از نیم‌فصل اول هم جام ملت‌های آسیا در پیش است. این دو روی لیگ ما اثری نداشته است؟

خیر! فکر نمی‌کنم که این دو جام تاثیری روی لیگ برتر ایران داشته است. ضمن این که کیفیت لیگ ما قبل از جام جهانی بهتر بود چون بازیکنان انگیزه زیادی داشتند که به جام جهانی بروند.

گفتید کیفیت لیگ امسال پایین‌تر از فصل قبل است. علت را چه می‌دانید؟

ترکیب تیم‌ها تغییرات زیادی داشت و قانون سازمان لیگ برای استفاده بیشتر از بازیکنان جوان هم در این زمینه موثر بود. ورود بازیکنان جوان و کم‌تجربه روی کیفیت لیگ تاثیر منفی گذاشت اما این بازیکنان آینده‌دار هستند. همچنین وقفه‌های دو یا سه هفته‌ای میان لیگ روی این مساله بی‌تاثیر نبود.

در فصل نقل و انتقالات زمستانی چندین تغییر داشتید. آیا این تغییرات طبق خواسته‌های شما بود؟

تغییرات ما بر اساس نیازمان بود. دفاع چپ تیم ملی لبنان را جذب کردیم و کاوه رضایی را به خط حمله اضافه کردیم که امیدوارم به ما کمک کند. ها‌فبک جوان راه‌آهن را هم گرفتیم. البته عملکردان در نقل و انتقالات آن طور که دوست داشتم نبود و هنوز در یکی، دو پست احساس نقص می‌کنیم. امیدوارم با جذب یک بازیکن خارجی آزاد این نقص را هم برطرف کنیم.

با توجه به شناختی که از تیم‌ها پیدا کرده‌اید و با در نظر گرفتن سایر مسائل، نیم فصل دوم را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

در نیم‌فصل دوم مسائلی هست که باید با آنها کنار بیاییم. اردوهای تیم امید و فشرده‌تر شدن بازی‌ها از جمله این مسائل است. امیدوارم با توجه به تغییرات خودمان و تیم‌های دیگر و برطرف شدن نقاط ضعف تیم‌ها شاهد بازی‌های بهتری باشیم.

در نیم‌فصل اول اتفاق جالب توجه و قابل تامل رخ داد و آن صدرنشینی تیمی مانند نفت تهران بود. این مساله را چطور ارزیابی می‌کنید؟

کار اصولی در باشگاه‌ها جواب می‌دهد. شاید این تیم‌ها در سال اول و دوم به مشکل برخورد کنند اما در سال‌های بعد ثبات به آنها کمک می‌کند. به نفت اشاره کردید. این تیم می‌تواند الگویی برای سایر تیم‌ها باشد. برنامه‌ریزی خوب و ثبات، پیشرفت و موفقیت را تضمین می‌کند. باشگاه‌ها می‌توانند از نفت الگو بگیرند و بدون ترس به جوان‌ها بها بدهند چون این مساله لازمه پیشرفت فوتبال است.

و البته ثبات ...

بله! در کنار تزریق جوان‌ها به فوتبال، ثبات مدیریت و مربیگری بسیار مهم است. البته ثبات مدیریت اهمیت بسیار بیشتری دارد.

کمی هم درباره تیم ملی صحبت کنیم. تیم ملی پس از جام‌جهانی بازی تدارکاتی چندانی نداشت. اکنون وضعیت تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

خودم انتظار داشتم که تیم ملی بازی‌های تدارکاتی خوبی پس از جام جهانی انجام دهد که با آمادگی بیشتر وارد جام ملت‌ها شود. متاسفانه این اتفاق نیفتاد ولی فکر می‌کنم تغییرات تیم ملی نسبت به جام جهانی خیلی کم است که این مساله می‌تواند به تیم ملی کمک کند. با این حال قرار گرفتن تیم ملی در شرایط مسابقه حیاتی و مهم است. امیدوارم این مساله به تیم ملی ضربه نزند.

و اما علی کریمی! زمانی که او به تیم ملی آمد، حرف و حدیث زیادی ایجاد شد و حالا هم در فاصله چند روز مانده به جام ملت‌های آسیا به این شکل از تیم جدا شده است ...

بحث کریمی نیست. آن چه حقیقت دارد این است که مربی خوبی مثل کی‌روش آورده‌ایم که به ما کمک کند اما متاسفانه نتوانستیم یک مربی ایرانی کنارش بگذاریم که تجربیات کی‌روش به او منتقل شود. من از این بابت خیلی ناراحت هستم و فکر می‌کنم مدیریت تیم ملی صحیح نبود. بحث هم فقط کریمی نیست. او بازیکن بزرگی بوده اما انتخاب او به عنوان مربی تیم ملی در حالی که تجربه مربیگری نداشت، سوال برانگیز بود اما همان را هم متاسفانه نتوانستیم حفظ کنیم اما این را که خروجش به چه دلیل بوده، فقط خودش می‌تواند توضیح دهد. با این همه از این که یک مربی ایرانی کنار کی‌روش نبود که عاشق کارش باشد و بخواهد یاد بگیرد، ناراحت هستم. امیدوارم مسئولان این ناراحتی‌ها را ببینند و به خودشان بیایند. حیف است که تجربیات کی‌روش راحت از بین برود.

در کنار تیم ملی بزرگسالان، تیم امید هم راهی رقابت‌های انتخابی المپیک می‌شود. با توجه به تغییرات مدیریت و سرمربی، وضعیت این تیم را چطور می‌بینید؟

راجع به تیم امید هیچ نظری ندارم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج