اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۵۸۳۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

آیا ایران شانس میزبانی جام ملتها را دارد؟

رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا درحالی هنوز ایران را صاحب شانس میزبانی جام ملتهای ۲۰۱۹ می داند که خود علی کفاشیان خیلی امیدی به این اتفاق ندارد.

خبرآنلاین: شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا می گوید ایران هنوز شانس دارد تا میزبان جام ملتهای آسیا باشد. این درحالی است که در ایران هیچ کس امیدی به این اتفاق ندارد.

3 ماه دیگر در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی درباره انتخاب میزبان بازی های 2019 تصمیم نهایی را می گیرد. جایی این اتفاق می افتد که ایران هم یکی از شانس های میزبانی است.

ایران اما تقریبا باور کرده که شانسی در رقابت با دو رقیب عربی خود ندارد. درحالی که پیشتر هم کفاشیان و هم دیگر مسئولان فوتبال آسیا اعلام کرده بودند عربستان از میزبانی بازی ها انصراف داده است ، شیخ سلمان هنوز این کشور را صاحب شانس می داند.

در رقابت بر سر میزبانی گفته می شود امارات بیشتر از هر کشور دیگری صاحب شانس است. این کشور که در جنگ قدرت کشورهای عربی برای رسیدن به کرسی ریاست ای اف سی قربانی پیمان مشترک شیخ احمد کویتی و بن علی اردنی شد تا رقابت را به شیخ سلمان واگذار کند حالا باید دوباره دلجویی شود. به همین دلیل هم هست که می گویند این کشور به میزبانی بازی های 2019 می رسد تا دلجویی از یوسف سرکال اتفاق افتاده باشد.

امارات برای میزبانی بازی های جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۱۹ با گروهی قرارداد بسته است که میزبانی برزیل را برای جام جهانی ۲۰۱۴ انجام دادند. آنها که پرواز مستقیم به همه کشورهای آسیایی دارند ، به تازگی ورزشگاه جدیدی را در شهر ابوظبی کلنگ زدند که پیشرفته ترین ورزشگاه دنیا خواهد شد. این کمپ قرار است توسط خانواده آل مکتوم ساخته شود و ورزشگاه خانگی باشگاه منچستر سیتی در آسیا باشد!

این تنها بخشی از برنامه ریزی های اماراتی ها برای میزبانی بازی های آسیایی است. عربستانی ها هم که مشکل ورود بانوان به ورزشگاه های شان را دارند و تا به حالخودشان به دلیل مسائل و شئونات مذهبی درخواست میزبانی های مهم آسیایی را نداده اند ، برای ساختار سازی ساخت چند ورزشگاه جدید را در دستور کار قرار داده است.

در سوی دیگر ایران که برای میزبانی این بازی ها ۶ شهر را به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کرده است. تلاش زیادی برای میزبانی انجام نداده است. کفاشیان در این باره می گوید:« بار آخری که آنجا بودیم و در جلسه با مسئولان کمیته اجرایی حرف زدیم ، تاکید کردم ما مثل کشور امارات تجهیزات نداریم. پرواز مسقیم نداریم و شاید کلاس برگزاری مسابقات مان مثل آنها نباشد. ولی با مسیری که در پیش گرفتید هیچ وقت فوتبال آسیا توسعه پیدا نمی کند چون کلا ۵ یا ۶ کشور داریم که می توانند چنین هزینه هایی داشته باشند.

البته ما نیاز به حمایت بیشتری از داخل کشور داشتیم که این اتفاق باید بهتر می افتاد. راستش الان هنوز شانس داریم اما شانس مان خیلی کمرنگ شده است.من تنها در فدراسیون فوتبال نمی توانم با دولت های کشورهای امارات یا عربستان رقابت کنم .باید یک همدلی ملی به وجود می آمد و کتفدراسیون فوتبال آسیا این حمایت ملی را پشت سر ما می دید.»

او درباره رای اعضای کمیته اجرایی گفت:« به نظرم اگر همین حالا با اعضای فعلی کمیته اجرایی رای گیری میزبانی را انجام بدهند ، شانس ما برای رسیدن به میزبانی بیشتر باشد. چون من با خیلی از اعضا رایزنی کردم. مثلا خیلی از کشورهای شرقی رای شان به سمت ما خواهد بود. ولی حالا باید نشست و دید چه اتفاقی می افتد. اگر ابزار و امکانات ملاک انتخاب شان باشد ما کمترین شانس را داریم اما اگر هواداران ، کیفیت بازی ها و توسعه فوتبال آسیا را در نظر بگیرند شانس ما بالا می رود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      با این حرفایی هم که این آقا زده ما باید خواب میزبانی رو ببینیم!
      اگه مشکل داری دست از سر فوتبال بردار نه اینکه با خاک یکسانش کن ... ما همه میدونیم چه خبره اما گفتن نداره که!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج