adexo3
۱۶۷۲۳۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۵ داور جنجالي تاريخ فوتبال ايران

محسن قهرماني داور جنجالي بازي پرسپوليس و سپاهان در سال ۹۲ بار ديگر به صحنه برگشته و جامه قضاوت را برتن خواهد کرد. در ادوار گذشته مربيان ديگري هم داشته ايم که صاحب شخصيتي جنجالي و حادثه ساز بوده اند.

ورزش سه: محسن قهرماني داور جنجالي بازي پرسپوليس و سپاهان در سال ۹۲ بار ديگر به صحنه برگشته و جامه قضاوت را برتن خواهد کرد. در ادوار گذشته مربيان ديگري هم داشته ايم که صاحب شخصيتي جنجالي و حادثه ساز بوده اند.

این داوران را نه براساس اشتباهات قضاوت، بلکه براساس نوع شخصیت و مصادیق بارز رفتاری توام با جنجال در این رده تعریف شده اند:

۱. مرحوم داود نصیری(نابغه): داود نصیری بزرگمرد فوتبال، وزنه برداری، شنا و ... که در ورزش های مختلف متخصص بود و گاهی مدیر تیم های ملی فوتبال و داور بود، در سال های ۳۰ تا ۵۲ قضاوت کرد. علاقه ویژه به «تاج» داشت ولی با قدرت تمام کمتر پیش آمد از این علاقه، سوء استفاده کند، در همان روزگار رفتار اصغر تهرانی طرفدار شاهین و ابوالقاسم حاج ابوالحسن که از فطر علاقه به آبی ها «تاج ابوالحسن» نامیده می‌ شد، با نصیری متفاوت بود. نابغه ورزش که در سال ۱۹۵۵ از طراحان طرح جامع ورزش کشور فرانسه هم بود!

۲. بهمن بهلولی (طرفدار): علاقه به یک تیم ورزشی غیرقابل انکار است اما ارائه آن و رساندن علاقه به واکنش های رفتاری عجیب بوده و هست، البته در این عرصه تعارفات سنتی و اجتماعی بهلولی از هواداری پرسپولیس بیشتر بود. جمله آشنای بهلولی، در پایان بازی ها همگام با چشم در چشم علی پروین دوختن و اجازه گرفتن برای نواختن سوت پایان بازی، بارزترین مصداق تعارف و علاقه بهلولی به پرسپولیس و پروین بود.

۳. احمد ابهران(بی باک): احمد ابهران با تظاهر به بی باکی، گاهی اوقات با تصمیم های اغراق آمیزش همه چیز را در منتهی الیه (عجاب)، اگزجره می‌ کرد. اخراج بازیکنان بزرگ تیم های پرطرفدار جلوی چشم طرفداران آنها تحسین جامعه فوتبال را طی سال های ۶۹ تا ۷۳ برانگیخت و او را مبدل به داور اول ایران ساخت اما بازی ۳۰ دی ۷۳ و سوت های احساس زده و اشتباهش در دربی معروف مورد اشاره آینده کاری او را نابود کرد ...

۴. محسن ترکی (بی احساس): ترکی در روزگار برهوت داوری، به عنوان یک داور بی تعارف، محکم، قاطع و فاقد احساس خود را مطرح کرد و ۵ بازی دربی را سوت زد و رکورد محمد صالحی را شکست. او مثل صالحی، خنده و لبخند را نمی‌ شناخت و مثل صالحی بیشترین کارت زرد و قرمز زمان خود را نشان می‌ داد، ترکی، گویی زاده شده بود تا احساس هواداری به یک تیم را وجود خود بکشد تا جایی که این نوع احساس بدل به خشکی و غیرقابل انعطاف بودن شد.

۵. محسن قهرمانی (شگفت انگیز): نگاه او به مقوله داوری، شاید خودنمایانه بود. قهرمانی غالبا عجیب ترین آنها را می‌ گرفت گاهی اوقات این تصمیمات عجیب به اشتباه منجر می‌ شد مثل سوت او در بازی پرسپولیس ـ سپاهان ؛ اهدای ضربه کاشته به استقلال روی مکث اندوی گلر ذوب قبل از شروع مجدد والبته یکی از مشهورترین ها : اخراج نیکبخت پس از شنیدن بدحرفی زیرلبی او!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج