اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۹۶۶۲
۱ نظر
۵۰۳۵
۱ نظر
۵۰۳۵
پ

«وریا غفوری» از سپاهان تا جام ملت ها

&#۰۳۹; وریا غفوری&#۰۳۹; تیز پای کوهستان های غرب ایران با انتخاب دیر هنگام &#۰۳۹; کی روش&#۰۳۹; سرمربی تیم ملی در آوردگاه بازی های آسیایی، با بازی خوب خود در مقابل بحرین نشان داد که حرف های ناگفته زیادی برای گفتن دارد.

ایرنا: پسر محجوب و سر به زیر فوتبال کردستان با تمام گمنامی های که تاکنون در رسانه های جمعی و حضور دیر هنگام در تیم ملی داشته است به ناگاه، نگاه های فوتبال دوستان و زمین خوردگان مستطیل سبز را به خود معطوف کرد و خیلی زود به مربی پرتغالی خود ثابت کرد که جایگاه او بالاتر از موقعیت کنونی او است.

غفوری مدافع راست کنونی سپاهان و هافبک نفوذی سمت راست این روزهای تیم ملی در کشور استرالیا، کشوری که ما ایرانی ها هنوز خاطرات شیرین آن روزها و رفتن تیم ملی به جام جهانی را از یاد نبرده ایم، با گام های استوار و مقتدرانه خود به همگان ثابت کرده که نه تنها انتخاب او در تیم ملی برای بازی های آسیایی نابجا و ناثواب نبوده است بلکه حسرتی از جنس پشیمانی برای کادر تیم ملی و مربی نامدار تیم ملی به بارآورده است که کاش این تیز پای تازه نفس را به آوردگاه جام جهانی برزیل دعوت می کرد.

مهره ثابت جناح راست تیم ملی از جمله بازیکنانی بود که مسوولان تیم بنفیکای پرتغال از عدم حضور او در جام جهانی برزیل تعجب کرده بودند.

«وریا غفوری» از سپاهان تا جام ملت ها

غفوری سابقه حضور در تیم های مطرحی چون پاس همدان، نفت و سپاهان را دارد و در اولین بازی ملی خود در مقابل بحرین فراتر از تصورات ظاهر شد و تاثیر بسیار فوق العاده را از خود در طول ۹۰ دقیقه بازی در مقابل تیم ملی بحرین نشان داد.

زوج رویای این روزهای اشکان دژاگه، در استرالیا خوب می داند که نگاه های زیادی نه تنها در داخل کشور و تیم های مطرح لیگ برتری به ساق های طلایی او دوخته شده است بلکه آوردگاه جام ملت های آسیایی، جایگاه مدیران و نمایندگان تیم های بزرگ اروپایی و آسیایی برای شکار بازیکنان است که به یقین می توان امیدوار بود یکی از این انتخاب ها، بازیکن خوش آتیه کردستانی است.

غفوری برای اولین بار در مقابل دیدگان هزاران نفر مشتاق فوتبال و علاقه مندان به تیم ملی در استرالیا در یک بازی بزرگ و حساس در تمام لحظات، بازی مقتدرانه به نمایش گذاشت و با فرارها و جاگیری ها مناسب، مکمل خوب و تمام کننده ای برای مهاجمان تیم ملی بود و در طول بازی به دفعات متعدد مهاجمان را در موقعیت گل زنی و ساخت موقعیت های خطرناک قرار داد.

تلاش و سماجت های پسر روزهای سخت و استوار کردستان نتیجه داد و در سمت راست، او توانست مدافعان تیم بحرین را به اشتباه انداخته و در دو موقعیت که از نتیجه کرنر غفوری به دست آمده بود تیم ملی نتیجه این بازی را با دو گل به پایان برساند.

بازی چشم گیر و قابل تحسین وریا غفوری نگاه های فراوانی را به خود جلب کرد و در رسانه های گروهی و شبکه های ورزشی همواره از وجود این پدیده ورزشی سخن به میان می آید، تا جایی که در برنامه های ورزشی و بحث های کارشناسان بعد از بازی از او به عنوان یکی از موثرترین مهره های 'کی روش' در مستطیل سبز یاد می کردند.

استان کردستان در طول چندین سال گذشته در نهایت تاسف و صد البته جای تامل، در فوتبال، این رشته مهیج و پرطرفدار در کشور جایگاه چندان مناسب نداشته و در لیگ های معتبر و باشگاه هایی که اکثر استان های کشور به نوعی دارای نماینده و تیم بوده اند همواره از داشتن تیم صاحب نام و مطرح بی بهره بوده است.

نگارنده یادداشت خود یکی از هزاران فوتبال دوستی است که سالها با نگاهی حسرت انگیز و چشمانی منتظر به امید روزی است که استان کردستان نیز صاحب تیم فوتبالی پرقدرت و مقتدر شود و بتواند در لیگ برتر حضور پیدا کند و حرفی در فوتبال کشور برای گفتن داشته باشد.

شاید چنین استعدادهایی در استان کردستان و شهرستان ها و زمین های خاکی روستاهای آن به فراوانی وجود دارد اما در جای جای این استان در قاب گمنامی خاک می خورند و اگر اندک توجه به این نخبه های ورزشی در فوتبال می شد اکنون استان به مانند وریا غفوری امثال زیادی در دل فوتبال می پروراند.

شاید در نگاه اول بازی 'وریا غفوری' در بالاترین سطح فوتبال آن هم در آوردگاه تیم ملی و با وجود رقیبان بی شمار، برای عده ای به چشم نیاید اما باید این را باور داشته باشیم که جایگاه انتخاب افراد در تیم ملی که سرمربی صاحب سبک و جهانی به مانند 'کی روش' دارد که خود دست پروده مربی بزرگی مانند 'الکس فرگوسن' بوده آن هم در موقعیت کنونی و با وجود مهره های فراوان در فوتبال کشور، کم جایگاهی نیست.

غفوری روزهای خوش آتیه و درخشانی در پیش رو دارد و امید آن می رود وی جان تازه ای در کالبد فوتبال تیم ملی بدهد و برای فوتبال استان و مشوقان و جوانان فوتبال دوست استان کردستان به مانند تزریق خون تازه ای باشد که پیکره ضعیف و نیمه جان فوتبال استان را تلنگری بزند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرنگیس

      افرین وریا جان خدا قوت براکم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج