۱۷۵۸۹۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

درباره کی‌روش عجولانه تصمیم نگیریم

عضو جدید کمیته فنی فدراسیون فوتبال نزدیک‌ کردن سبک بازی تیم‌های ملی را اصلی‌ترین هدف این کمیته دانست و گفت: بهتر است درباره همکاری با کارلوس کی‌روش تصمیم عجولانه نگیریم و آینده نگر باشیم و شک‌نکنید اگر نتوانم در کمیته فنی خدمت کنم، می‌روم.

خبرگزاری ایسنا: جلال طالبی درباره عضویتش در کمیته‌ فنی فدراسیون فوتبال ، اظهار کرد: دوستی دیرینه‌ای با مرتضی محصص دارم و وقتی ایشان به عنوان مسئول کمیته‌ فنی فدراسیون از من درخواست حضور در این کمیته‌ کرد، با توجه به این که احساس کردم می توانم کمک فکری لازم را داشته باشم، این عضویت را پذیرفتم. امیدوارم کمیته‌ فنی بتواند همچون گذشته قدم‌های مثبتی در جهت هماهنگی میان تیم‌های ملی بردارد.

** اگر نتوانم در کمیته فنی خدمت کنم، می‌روم

وی افزود: عقیده دارم اگر جایی می توانم خدمت کنم درست نیست آن پیشنهاد را قبول نکنم. خو‌شبختا‌نه نگاه پاک و شفافی را از سوی کمیته‌ فنی به تمام تیم‌های ملی دیدم که می‌خواهد شرایط خوبی را برای تیم‌های ملی ایجاد کند. اگر چه ما مشکلات سخت افزاری داریم اما کمیته‌ فنی می‌تواند علاوه بر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور فنی تیم‌ها حمایت‌هایی را هم در جهت افزایش امکانات تیم‌های ملی داشته باشد. شک نکنید اگر احساس کنم نمی‌توانم به تیم‌های ملی خدمت کنم، این مسوولیت را ترک می‌کنم، هرچند نگاه خوبی را در این کمیته فنی دیدم.

** اولین برنامه کمیته، نظارت بر تیم امید است

وی در پاسخ به این سوال که اولین برنامه کمیته‌ فنی با حضور شما چیست و تعداد اعضای این کمیته‌ قرار است به چند نفر برسد؟ تصریح کرد: روز گذشته (سه‌شنبه) در جلسه کمیته‌ فنی حاضر شدم و عنوان شد که پیش از این درباره تیم ملی بزرگسالان صحبت شده و قرار است ما در گام پیش‌رو برنامه‌های تیم ملی امید برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۶ را زیر نظر بگیریم و بعد از آن تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان که باید در انتخابی قهرمانی آسیا شرکت کنند. همچنین الان مرتضی محصص، فریدون معینی ، محمد احسانی و بنده در این کمیته‌ عضویت داریم که ظاهرا تعداد اعضای آن به پنج یا هفت نفر افزایش می‌یابد.

** کمیته فنی فرمالیته نبوده است

طالبی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید کمیته‌ فنی که پیش از این بعضا از عنوان فرمالیته برایش استفاده می‌کردند، از الان به بعد می‌تواند نقش تعیین کننده ای در هدایت برنامه‌های فنی تیم‌های ملی و همچنین انتخاب سرمربی تیم‌های ملی داشته باشد؟ به ایسنا گفت: تا جایی که به من اطلاع داده‌اند هر تصمیمی که پیش از این کمیته‌ فنی می‌گرفته در هیات رییسه فدراسیون مصوب شده است. البته در تمام دنیا و به ویژه‌ کشورهای آسیایی کمیته‌های فنی ماهیت مشورتی و نظر دهی دارند، چون عوامل متعددی یک تصمیم را می‌سازند که مسائل فنی تنها بخشی از این دلایل است.

** نزدیک‌ کردن سبک تیم‌های ملی، مهم‌ترین هدف ماست

طالبی در واکنش به این که کمیته‌ فنی چه برنامه‌ای برای تیم‌های ملی دارد و هدف کاربردی شما به وضوح به طور شفاف چیست؟ خاطر نشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا سبک بازی تیم‌های ملی به هم نزدیک شود. معمولا این سبک در تیم‌های بزرگسالان و امید شکل می‌گیرد و ما باید کاری کنیم تا تیم‌های جوانان و نوجوانان نیز بسیار نزدیک به تیم‌های ملی بزرگ‌تر بازی کند. وقتی سبک تقریبا واحدی در میان تمام تیم‌های ملی وجود داشته باشد بازیکنان پایه با حضور در تیم‌های بالاتر هماهنگی بیشتری با برنامه‌های تیم داشته و طبعا بازدهی بیشتری خواهند داشت.

** تیم ملی باید به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها صعود می‌کرد

عضو جدید کمیته‌ فنی در پاسخ به این سوال که موضع این کمیته‌ نسبت به همکاری با کارلوس کی‌روش چیست؟ گفت: اطلاعی از مواضع سایر اعضا ندارم و همان طور که گفتم جلسات درباره تیم ملی بزرگسالان قبلا برگزار شده و تقریبا تمام مسائل حل شده است.

وی در بیان نظرش نسبت به عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا، تصریح کرد: انتظار ما این بود که با شرایط موجود تیم ملی در میان چهار تیم پایانی جام قرار می‌گرفت. البته فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و شرایطی برای تیم به وجود آمد که این اتفاق نیفتاد. ایران همواره جزو مدعیان فوتبال آسیا بوده که معمولا جزو چهار تیم پایانی قرار می‌گرفتیم.

** درباره کی‌روش تصمیم عجولانه نگیریم

طالبی در پاسخ به این سوال که از نظر خودتان ادامه همکاری با کارلوس کی‌روش به صلاح تیم ملی است؟ به ایسنا گفت: اگر قرار باشد کی‌روش بماند باید توافق کاملی با او در بحث فراهم کردن امکانات لازم برای تیم ملی، اختیاراتی که او باید داشته باشد و یکسری مسائل کارشناسانه دیگر داشته باشیم. به هیچ وجه نباید تصمیم عجولانه بگیریم. از نظر من اگر این وضعیت فراهم شود، با توجه به این که کارلوس کی‌روش چهار سال در فوتبال ما حضور داشته و آشنایی کامل به زندگی در ایران و وضعیت فوتبال ما دارد، بهتر است او در بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ سرمربی تیم ملی باشد.

** الان در تیم ملی جوانگرایی نکنیم، در آینده مشکل داریم

سرمربی اسبق تیم ملی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید تیم ایران در مقطع زمانی کنونی نیاز به یک انقلاب جدی در بحث جوانگرایی دارد یا بهتر است با حفظ شاکله اصلی تیم جوانگرایی را به مرور انجام دهیم، به ایسنا گفت: تصور می‌کنم یکی، دو بازیکن از الان به بعد با تیم ملی ادامه ندهند و جای خودشان را به جوان‌ترها بدهند. البته نه این که آنها دیگر نمی‌توانند به تیم ملی کمک کنند اما فکر می‌کنم خودشان از تیم ملی جدا شوند. ما در این مقطع باید جوانترها را به تیم ملی تزریق کنیم. البته همیشه تیم ملی نیاز به چندین بازیکن با تجربه دارد اما به طور کلی الان اگر جوانگرایی نداشته باشیم در آینده مشکلات دیگری بر می‌خوریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج