adexo3
۱۷۶۶۷۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عکس: قدردانی سِربابی از باشگاه بایرن‌

کاپیتان پیشین تیم فوتبال منچستریونایتد از باشگاه بایرن مونیخ بابت زنده نگه داشتن یاد کشته‌شدگان سانحه هوایی مونیخ تشکر کرد.

خبرگزاری تسنیم: سِربابی چارلتون ۷۷ ساله روز گذشته (جمعه) به همراه همسر خود از موزه باشگاه بایرن مونیخ دیدن کرده و پس از آن در مراسم رونمایی از نماد یادبود سانحه سقوط هواپیمای انگلیسی در مونیخ که باعث کشته شدن تعدادی از بازیکنان منچستریونایتد شد، حضور پیدا کرد. باشگاه بایرن مونیخ قسمتی از فضای موزه خود را به نماد یادبود این اتفاق تلخ اختصاص داده است.

۵۷ سال پیش در تاریخ ششم فوریه سال ۱۹۵۸ پرواز شماره ۶۰۹ شرکت هوایی بریتیش که بعد از بازی شیاطین سرخ در بلگراد برای سوخت‌گیری در شهر مونیخ فرود آمده بود، پس از سومین تلاش خود برای بلند شدن در باند فرودگاه پر از برف سقوط کرد و طی آن ۲۳ نفر جان خود را از دست دادند.

در این حادثه ناگوار، هشت بازیکن شیاطین سرخ و سه تن از اعضای باشگاه کشته شدند. از این روز به عنوان سیاه‌ترین روز تاریخ باشگاه منچستریونایتد نام برده می‌شود. در آن حادثه ۲۱ نفر از ۴۴ مسافر زنده ماندند که از سرشناس‌ترین بازمانده‌های این حادثه می‌توان به سِر بابی چارلتون اشاره کرد.

اسطوره منچستریونایتد در بازدید خود از موزه بایرن مونیخ گفت: حادثه مونیخ دلخراش بود که باعث شد ما برخی از بازیکنان خود را از دست بدهیم. از باشگاه بایرن مونیخ تشکر می‌کنم که همچنان یاد کشته‌شدگان حادثه مونیخ را زنده نگه داشته است. از بودن در اینجا و از اینکه این همه دوست در بایرن‌ و شهر مونیخ دارم، خوشحالم.

کارل هاینتس رومنیگه، رئیس باشگاه بایرن مونیخ هم اظهار داشت: ششم فوریه روز سیاهی در تاریخ مونیخ، فوتبال و منچستریونایتد است. همه ما از این اتفاق ناراحتیم و با بازماندگان آن حادثه ابراز همدردی می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج