اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۷۸۰۲۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

راز گلزنی مهاجم آلمان در فینال جام جهانی

زننده گل آلمان در فینال جام جهانی گفت: سرمربی تیم ملی به من گفت برو به زمین و نشان بده از لیونل مسی بهتر هستی.

خبرگزاری فارس: از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل که اوایل تابستان در برزیل با قهرمانی آلمان پایان یافت، در چند ماه گذشته موارد زیادی بازگو و نقل شده است.

در مورد بازی نهایی جامی که ۷ ماه قبل در کشوری از آمریکای جنوبی برگزار شد، نیز تحلیل‌هایی در رسانه ها انتشار یافته است.

با این حال در مورد بازی‌ای که ماریو گوتسه در دقایقی محدود انجام داد و حتی تک گل بازی سرنوشت‌ساز را به ثمر رساند، زیاد صحبت نشده است.

در این مورد گلزن ۲۲ ساله عضو بایرن عنوان کرد چگونه وقتی به عنوان بازیکن تعویضی وارد بازی شد، انگیزه درخشش مضاعف داشت و توانست یک تنه سرنوشت بازی را رقم زند.

انگیزه زیاد برای درخشش در فینال

گوتسه در مصاحبه‌ای اظهار داشت: وقتی داشتم تعویض می‌شدم و به بازی فینال می‌رفتم، یواخیم لو به من گفت به زمین بروم و نشان دهم که از لیونل مسی بهتر هستم.

وی افزود: درست است که دیر به بازی آمدم اما لو، کلمات مناسبی پیدا کرد که مرا حسابی تحت فشار گذاشته و انگیزه بدهد. او واقعا اهمیت آن لحظه را به خوبی می دانست که چطور با من برخورد کند.

ستاره ۲۲ ساله افزود: با آن جمله سرمربی تیم ملی، سنگ محک سنگینی گذاشت که نمی‌شد انجام این کار را به فردا یا پس فردا موکول کرد.

عملکرد بهتر در رده باشگاهی

بعد از آنکه گوتسه که دقیقه ۸۸ به جای میروسلاو کلوزه به زمین آمد، آن جمله تحریک‌کننده را شنید و در زمین حسابی کار کرد و دقیقه ۱۱۳ به زیبایی هرچه تمام‌تر گل زد و آلمان را به مقام قهرمانی جهان رساند، در رقابت‌های باشگاهی نیز همراه با بایرن، حال و روز بهتری پیدا کرد.

او که در اولین فصل حضورش به خاطر ناآشنایی چندان درخششی نداشت،‌ توانست عملکرد بهتری داشته باشد. تا جایی که امسال در ۲۶ بازی از ۲۹ دیدار رسمی در ترکیب مد نظر پپ گواردیولا قرار گرفت و ۸ بازی کامل نیز انجام داد.

البته در بازی هفته هجدهم بوندس‌لیگا یعنی نخستین بازی دور برگشت فصل جاری لیگ ژرمن‌ها مقابل ولفسبورگ و در باخت عجیب ۴ بر یک در ترکیب قرار نداشت و در بازی هفته بعد از آن یعنی دیدار با شالکه که جروم بواتنگ از زمین اخراج شد و بایرن نیاز به مدافع در ترکیب داشت،‌ دقیقه ۳۰ میدان را ترک کرد.

گوتسه گفت: می‌خواهم همیشه بازی کنم. از همه مهم‌تر دوست دارم مسئولیت بیشتری قبول کنم.

ستاره تکنیکی ژرمن‌ها که با وجود دوران کوتاه ورزشی‌، به افتخارات مهم زیادی مثل قهرمانی جام جهانی رسیده، نشان می‌دهد که فوق‌العاده حس جاه‌طلبی داشته و خواهان کسب موفقیت‌های بعدی است.

به همین خاطر اظهار داشت:‌ تازه ۲۲ ساله شده‌ام. هنوز ابتدای دوران فوتبالم هستم. اصلا و ابدا خودم را از افتخار دور نمی‌کنم. اکنون قهرمانی بوندس‌لیگا را بایرن کم دارم که دنبالش هستم. البته بعد از آن خیلی افتخارات دیگر را هم دنبال می‌کنم و می‌خواهم. مثل فتح لیگ قهرمانان اروپا که هدف بزرگم است و دنبالش هستم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج