adexo3
۱۸۵۳۵۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

راه حل گوارديولا براى پازل خط ميانى بايرن

فيليپ لام در آستانه بازگشت به ميادين فوتبال است، تياگو و مارتينز نيز چنين شرايطى دارند، با ادامه چنين وضعيتى در بايرن مونيخ نبرد و رقابتى سخت براى قرار گرفتن در تركيب اصلى تيم در ميانه ميدان به وجود خواهد آمد.

طرفداری: فيليپ لام در آستانه بازگشت به ميادين فوتبال است، تياگو و مارتينز نيز چنين شرايطى دارند، با ادامه چنين وضعيتى در بايرن مونيخ نبرد و رقابتى سخت براى قرار گرفتن در تركيب اصلى تيم در ميانه ميدان به وجود خواهد آمد. اما چه كسى از مزيت بيشترى برخوردار است؟ پپ گوارديولا به كدام هافبك اعتماد خواهد نمود؟

كاپيتان فيليپ لام به تمرينات بايرن مونيخ بازگشته و پا به توپ شده است، مصدوميت طولانى وى سبب نشده تا كاپيتان سابق مانشافت اهداف خود را به فراموشى سپارد، چنين ادعايى از صحبت هاى لام به خوبى مشخص است:"همه بازيكنانان از اتفاقات فصل پيش تجربيات خوبى اندوخته اند، اگر تنها چند درصد از قدرت خود در بازى هاى ليگ بكاهيم، در نتيجه تمركز خود را براى بازى هاى بزرگ و حساس از دست خواهيم داد."

پنج گزينه تنها براى دو پست

اشاره فيليپ لام به باخت در مقابل رئال مادريد در مرحله نيمه نهايى از رقابت هاى ليگ قهرمانان فصل گذشته است. چنين موضوعى نبايد در اين فصل تكرار شود و لام ۳۱ ساله مى خواهد كمكى براى مونيخى ها در اين زمينه باشد. فيليپ لام به زودى مى تواند در تركيب اصلى بايرن مونيخ قرار گيرد و حتى براى بازى برگشت مقابل شاختار دونتسك نيز به احتمال فراوان وى از شرايط لازم و ايده آل براى حضور در زمين برخوردار خواهد بود.

تياگو و مارتينز نيز به شدت در حال تلاش براى بازگشت به تمرينات تيمى هستند، در هفته هاى پايانى اين دو هافبك اسپانيايى در اختيار پپ گوارديولا خواهند بود و حتى امكان دارد كه تياگو زودتر از فاز انتهايى فصل به شرايط ايده آل خود برسد.

اين مسئله براى پپ گوارديولا به اين معنى است كه او از پنج بازيكن با كيفيت براى حضور در دو يا سه پست بايرن مونيخ در ميانه ميدان برخوردار خواهد بود، البته اين مسئله بستگى به تركيب مورد نظر اين سرمربى اسپانيايى خواهد داشت، داويد آلاباى اتريشى را نيز مى توان به اين ليست پنج نفره اضافه نمود، چون از وى نيز در پست شماره شش در اين فصل بارها استفاده شده است، اما به نظر در ادامه فصل او به پست اصلى خود در سمت چپ زمين باز خواهد گشت. گزينه هاى پپ گوارديولا براى بازى در خط ميانى بايرن مونيخ به اين صورت خواهند بود:

فيليپ لام: در صورت حضور كاپيتان در تركيب اصلى بايرن مونيخ، امنيت تيم در خط دفاعى افزايش خواهد يافت، او توپ را به خوبى كنترل مى نمايد، بيشتر تدافعى فكر مى نمايد، در تصاحب توپ و توپ ربايى از حريف و همچنين تغيير روند بازى از تدافعى به تهاجمى سريع و قدرتمند ظاهر مى شود.

ژابى آلونسو: اين هافبك اسپانيايى در امر بازى سازى از بهترين ها محسوب مى شود، هافبك سابق رئال مادريد از قدرت ارسال پاس هاى بلند و دقيقى برخوردار است كه مى تواند كمكى بزرگ براى تيم باشد، اما بزرگ ترين مشكل او عدم عملكرد خوب در ضد حملات سريع حريف است.

باستين شواين اشتايگر: كاپيتان تيم ملى آلمان متعادل كننده خوبى بين قواى تهاجمى و تدافعى تيم است، همانند فيليپ لام محافظه كار نيست اما در مقابل دروازه حريفان نسبت به لام بازيكن خطرناك ترى محسوب مى شود.

خاوى مارتينز: بازيكن مورد علاقه يوپ هاينكس مى تواند ضريب ايمنى خط دفاع مونيخى ها را حتى نسبت به لام افزايش دهد و از بين پنج نامزد حضور در ميانه ميدان از قدرت بيشترى در نبردهاى دو نفره برخوردار است.

تيگو آلكانتارا: با حضور بازيكن مورد علاقه پپ گوارديولا، قدرت خلاقيت تيم به خصوص در فضاهاى كوچك افزايش خواهد يافت، وى از توانايى خوبى براى يافتن منافذى در دفاع حريف برخوردار است و مى تواند در فاز تهاجمى مونيخى ها شگفت آفرين باشد.

پپ گوارديولا با در اختيار داشتن پنج بازيكن آماده و با كيفيت براى قرار گرفتن در ميانه ميدان با چالشى بزرگ روبرو خواهد بود، چون هر يك از اين بازيكنان مدعى حضور در تركيب اصلى بايرن مونيخ هستند و اختلاف كيفيتى اندك بين آنها وجود دارد.

البته چنين موضوعى امكان چرخش در تركيب تيم را براى پپ گوارديولا به وجود خواهد آورد، چون براى اين سرمربى اسپانيايى سيستم تيم بسيار مهم تر از هر بازيكن بايرن مونيخ و حتى مهم تر از تياگو بازيكن مورد علاقه اش است. براى گوارديولا مهم اين است كه كدام هافبك بهتر براى سيستم او مناسب است و يا بهتر مى تواند برنامه هاى او را در زمين پياده نمايد.

اين پنج هافبك از مشخصه هاى متفاوتى برخوردار هستند، براى نمونه بازيكنى نظير مارتنيز در اين خصوص با آلونسو قابل مقايسه نيست، اما مى توان چنين ادعا نمود كه در سيستم بازى بايرن مونيخ، حضور آلونسو، شواين اشتايگر يا مارتنيز چندان تفاوتى ايجاد نخواهد نمود، چون وظايفى كه گوارديولا از آنها در زمين انتظار دارد چندان تفاوتى نخواهد داشت و گوارديولا در نهايت به بازيكنانى اعتماد مى كند كه به خوبى از نظرات وى پيروى نمايند و باقى مى بايست بر روى نيمكت بنشينند، چون نام بازيكنان نزد سرمربى تيم نقش چندان مهمى را بازى نخواهند نمود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج