adexo3
۲۰۲۳۴۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تاج: عده‌ای فقط دنبال منافع خود هستند

رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت:‌ از نظر ما زمان برگزاری دربی روز جمعه است اما همه چیز بستگی به بازی روی یکشنبه استقلال و تراکتورسازی دارد.

خبرگزاری فارس: مهدی تاج درباره زمان برگزاری دربی تهران گفت: از نظر ما دربی روز جمعه برگزار می‌شود و فقط در این میان مسئله‌ای هست که باید آن را بیان کنم و آن هم به نتیجه بازی استقلال و تراکتورسازی بستگی دارد چرا که اگر استقلال در این بازی نتیجه‌ای بگیرد که از گرفتن سهمیه آسیایی ناامید شود، به دلیل اینکه مخاطبان زیادی برای بازی دربی پیش‌بینی می‌کنیم به همین خاطر این بازی را روز پنجشنبه برگزار خواهیم کرد چون دیگر حساسیتی نخواهد داشت و از طرف دیگر همه دوست دارند این بازی را ببیند اما در حال حاضر تصمیم ما به برگزاری دربی در روز جمعه است.

وی درباره حضور تیم‌های فولادنوین اهواز و سیاه‌جامگان مشهد در لیگ برتر هم ادامه داد: سیاه‌حامگان با طی یک روند خوب و با شروع کار از لیگ دسته ۲ توانست با فوتبالی پاک خودش را به مسابقات لیگ برتر برساند که از این مسئله تشکر می‌کنیم اما درباره فولادنوین باید بگویم از نظر ما این لیگ برتری است اما تفاوتش این است که تکلیفش را با فولادخوزستان هنوز مشخص نکرده است اما از نظر ما فولادنوین و فولادخوزستان در حال حاضر حلقه‌های مشترکی دارند که اگر اینطور باشد نمی‌توانیم اجازه حضور فولادنوین را در لیگ برتر بدهیم چرا که این دو تیم باید از اعضای مجمع خود گرفته تا مدیریت و حتی ساختمان باشگاه از هم جدا باشند وهیچ ارتباطی به هم نداشته باشند و اگر این اتفاق بیفتد بعد از بررسی‌ها شاید اجازه حضور این تیم در لیگ برتر را بدهیم.

تاج درباره برگزاری لیگ دسته اول اظهار داشت:‌تلاش ما این بود که لیگ دسته اول به سمت رشد و تعالی برود. در همین راستا از چند سال قبل هم تصمیم گرفتیم تعداد تیم‌ها را کاهش دهیم چرا که در هیچ کجای دنیا مسابقات در این سطح در ۲ گروه برگزار نمی‌شود و سال آینده هم لیگ دسته اول را با ۲۰ تیم برگزار می‌کنیم هرچند که برخی از مدیران تیم‌ها لب به اعتراض گشودند که چرا باید اینطور باشد اما ما از ابتدای فصل این موضوع را مصوب کردیم اما حالا عده‌ای به دنبال منافع خود هستند.

وی در خصوص برخی قراردادهای بازیکنان و مربیان لیگ برتر افزود: با تلاش سازمان بازرسی و برخی باشگاه‌ها توانستیم شرایط خوبی در نحوه قراردادهای لیگ برتری‌ها به سرانجام برسانیم. در لیگ امسال ما ۲۰ بازیکن و ۳ مربی داشتیم که بین ۱ میلیارد تا ۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان قرارداد داشتند اما یک بازیکن هم بود که از همه قراردادش بیشتر بود و رقم این قرارداد ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان بود و این ارقامی که می‌گویم همه دقیق و به ثبت رسیده است. به طور مثال ۳۲ بازیکن بودند که رقم قراردادشان ۶۰۰ الی ۷۰۰ میلیون تومان بود که در بین اینها یک سرمربی و ۲ مربی هم حضور داشتند. همچنین ۵۴ بازیکن لیگ امسال قراردادهایشان بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بود و نکته جالب این بود که ۲۶۵ بازیکن رقم قراردادشان بین ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان بود.

رئیس سازمان لیگ در ادامه خاطرنشان کرد: ۷ سرمربی در لیگ برتر داشتیم که رقم قرارداد آنها بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بود. به هر حال از ابتدای فصل ما تلاش کردیم قراردادها رسانه‌ای شود چرا که اعتقاد داشتیم بسیاری از فسادها که انجام می‌شود به دلیل همین نامشخص بودن قراردادهاست. همه می‌دانند یک کارمند چقدر حقوق می‌گیرد و یک بازیکن هم که باید مشخص شود چقدر دستمزد می‌گیرد. البته در این بین باشگاه‌ها هم کمک کردند هر چند که در فصل آینده نظارت ویژه‌ای روی خارجی‌های حاضر در لیگ برتر خواهیم داشت و به باشگاه‌هایی که بخواهند بازیکن خارجی بیاورند اما از آن استفاده نکنند حتما تذکر می‌دهیم. مگر می‌شود یک تیم در طول فصل بازیکن خارجی داشته باشد، رقم قرارداد کلان به او بدهد بعد فقط ۸۳ دقیقه از آن بازیکن استفاده کند؟!

به گزارش فارس، تاج در ادامه این نشست خبری برگزاری جشن قهرمانی لیگ برتر پرداخت و گفت: سال گذشته در ۴ ورزشگاه شرایطی را برای مراسم قهرمانی ایجاد کردیم و انصافاً هم مراسم خوبی بود. سال به سال تجربه خودمان را در برگزاری جشن‌های قهرمانی بالا می‌بریم. امسال هم تا الان پیش‌بینی کرده‌ایم که در تبریز و اصفهان بتوانیم آمادگی برگزاری مراسم قهرمانی را داشته باشیم و کاپ قهرمانی را در یکی از این شهرها به قهرمان اهدا کنیم.

وی ادامه داد: برای این کار دو کاپ آماده شده و مدال‌های بازیکنان را که امسال بسیار خاص و ویژه است هم برای اصفهان و هم برای تبریز پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم مراسم قهرمانی لیگ برتر را امسال بهتر از سال گذشته برگزار کنیم و مطمئن باشید که این کار را خواهیم کرد.

تاج در مورد تاریخ فینال جام حذفی گفت: در این خصوص سعی می‌کنیم هم نظر ذوب‌اهن که به دنبال قهرمانی است را تأمین کنیم و هم نظر نفت که در آسیا حضور دارد اما قطعاً زمان برگزاری فینال جام حذفی در تاریخی خواهد بود که به هیچ کدام از این دو تیم لطمه وارد نشود.

رئیس سازمان لیگ در ادامه به ارائه یک طرح جدید در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اشاره کرد و گفت: برای این فصل از مسابقات در تمام لیگ‌ها از تمام باشگاه‌هایی که در رقابت‌ها حضور دارند درخواست می‌کنیم حتماً منابع مالی خود را به ما معرفی کنند و کف هزینه‌های خود را به ما بگویند تا در قبال پرداخت بخشی از آن هم باید به ما یک ضمانت اولیه ارائه دهند چرا که نمی‌خواهیم خدای ناکرده در ادامه مسابقات تیمی اعلام کند به دلیل بی‌پولی و نبود منابع مالی قصد انصراف دارد اگر این اتفاقات رخ ندهد هیچگاه فوتبال ما به تعالی و رشد نخواهد رسید و باشگاه‌ها نیز در این موضوع ما را همراهی خواهند کرد.

تاج به حضور بازیکنان بومی در تیم‌های استانی اشاره کرد و گفت: مثلاً ما در تهران ۳۵۰ بازیکن داریم که هم در لیگ برتر و هم دسته یک بازی می‌کنند اما از این تعداد فقط ۱۰۱ نفر در تیم‌های تهرانی حضور دارند و بقیه در تیم‌های خارج از استان هستند بنابراین می‌خواهیم طرحی ارائه کنیم که می‌تواند به تیم‌های استانی کمک کند.

وی گفت: چه اشکالی دارد وقتی به طور مثال استان خراسان و شهر مشهد بازیکنان زیادی در لیگ برتر دارند بتوانند از آنها در تیم‌های بومی خود استفاده کنند یا در تهران و خوزستان هم به این صورت. باید جوانگرایی کنیم و تلاش کنیم تا بازیکنان بومی در تیم‌های شهر خودشان بازی کنند.

تاج در پایان گفت: در فصل جدید هر تیمی که بتواند تیم دوم خود را تشکیل دهد یک سری امکانات ویژه برایش در نظر می‌گیریم از جلمه اینکه بتواند از آن بازیکنان در طول فصل در تیم بزرگسالان به راحتی استفاده کند یا آنها را با تیم‌های دیگر مبادله کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج