۲۵۵۶۴۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خاکپور احترام می‌خواهد یا پول

فقط چند ساعت پس از قهرمانی تیم فوتبال امید ایران در رقابت‌های غرب آسیا، محمد خاکپور با کناره‌گیری از مربیگری این تیم، همه را غافلگیر کرد.

روزنامه شرق: فقط چند ساعت پس از قهرمانی تیم فوتبال امید ایران در رقابت‌های غرب آسیا، محمد خاکپور با کناره‌گیری از مربیگری این تیم، همه را غافلگیر کرد. پنجشنبه صبح، هنگامی‌که اعضای تیم امید وارد تهران شدند، در همان فرودگاه این خبر منتشر شد. استعفایی غیرمنتظره که حتی حبیب کاشانی، مدیر این تیم را غافلگیر کرد. دلیل استعفای خاکپور پس از قهرمانی این تیم مشخص نبود و از طرف دیگر اعلام استعفا چند ساعت پس از قهرمانی، تعجب‌برانگیز بود. همین موارد باعث شد تا کاشانی بلافاصله از این تصمیم خاکپور انتقاد کند: «این مکان محلی برای ابراز ناراحتی نیست. فکر می‌کنم کج‌سلیقگی صورت گرفت و در روزی که مردم از ورود تیم با جام قهرمانی خوشحال بودند، نباید این حرف زده می‌شد. استعفای خاکپور در کمیته فنی مطرح می‌شود و اگر او خواهان کار‌کردن نبود، نمی‌شود کسی را زوری نگه داشت. امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد به‌نفع تیم‌ ملی و المپیک باشد. جای نگرانی وجود ندارد و ان‌شاءالله خدا کمک می‌کند تیم همین روند را ادامه دهد».

بی‌احترامی به مربی ایرانی، دلیل استعفا

حبیب کاشانی، از همان پنجشنبه که با استعفای خاکپور روبه‌رو شد، عنوان کرد نمی‌داند دلیل اصلی استعفای مربی تیم امید چیست. دراین‌میان محمد مایلی‌کهن، مدیرفنی تیم امید، نظر دیگری دارد. او که عنوان کرده برخلاف کاشانی در جریان استعفای خاکپور بوده، درباره دلایل این تصمیم سرمربی تیم امید گفت: «من در جریان این موضوع بودم. خاکپور به خاطر اینکه توجهی به مربیان ایرانی نمی‌شود، ناراحت است و من امیدوارم شرایط دراین‌زمینه بهتر شود». در شرایطی که مایلی‌کهن بی‌توجهی به مربیان ایرانی در مقایسه با کارلوس کی‌روش را دلیل استعفای خاکپور عنوان کرده است، اما گفته می‌شود احتمالا ریشه اصلی این اختلافات، مسائل مالی است.

خاکپور برای تمدید قرارداد خود با رقمی که فدراسیون با او پیشنهاد داده، موافقت نکرده است. صحبت‌های حبیب کاشانی هم بر این موضوع صحه می‌گذارد: «قرارداد مرحله اول بسته شده و قرارداد مرحله دوم را هم برایشان فرستاده‌اند. محمد مایلی‌کهن و خاکپور روی این مسئله بحث داشتند و این قرارداد را امضا نکردند؛ اما قرارداد هادی طباطبایی و سعید عزیزیان امضا شده است. این دو نفر روی موضوعات محتوایی قرارداد بحث داشتند و به‌همین‌دلیل قرارداد را امضا نکردند و قرار بود در جلسه مشترک با علی کفاشیان این مشکل حل شود». کاشانی تأکید کرد در این مدت فدراسیون همه‌جانبه از تیم امید و خاکپور حمایت کرده است. بین او و مربی خارجی فرقی نگذاشته و دلیلی برای استعفا وجود نداشته است. به‌نظر می‌رسد در این مورد حق با کاشانی باشد؛ چراکه در ماه‌های اخیر اردوهای مطلوبی برای تیم امید تدارک دیده شده و این تیم تقریبا هیچ مشکل قابل‌توجهی نداشته است.

کاشانی دیروز هم درباره نارضایتی خاکپور توضیحاتی ارائه داد: «خاکپور این نامه را روز چهارم مهرماه به مایلی‌کهن داده و از او خواسته بود تا پایان مسابقات غرب آسیا آن را نبیند. خاکپور در این نامه اعلام کرده بود فدراسیون به مربیان ایرانی بها نمی‌دهد و عِرقی به مربیان ایرانی ندارد و گفته بود من (کاشانی) هم همسو با فدراسیون حرکت می‌کنم. خاکپور اعتقاد دارد چطور وینگادا درحالی‌که در تیم امید مسئولیت داشت و نتایج خوبی نگرفت، تا حد زیادی مورد توجه قرار می‌گیرد، اما این موضوع درباره مربی ایرانی صدق نمی‌کند». کاشانی درباره میزان قرارداد خاکپور هم گفت: «قرارداد یک‌ساله در نظر گرفته شده برای خاکپور ٢٥٠‌ میلیون تومان بود و قرار بود در‌صورتی‌که تیم امید موفق به صعود به المپیک شود به وی ٢٥٠ ‌میلیون تومان به‌عنوان پاداش تعلق بگیرد. در مرحله اول مسابقات نیز برای این مربی ٦٠‌ میلیون تومان حقوق و ٤٠‌ میلیون تومان پاداش (درمجموع صد ‌میلیون تومان) در نظر گرفته شد که البته خاکپور آن را دریافت نکرد. او تا به امروز پاداش‌ و پول توجیبی هم نگرفته است».

جانشین خاکپور چه کسی خواهد بود؟

با اینکه محمد خاکپور استعفای خود را اعلام کرده برخی استعفای او را تاکتیکی می‌دانند و تأکید دارند او قصد دارد با گرفتن امتیازات بیشتر به کار خود ادامه دهد. در ابتدا باید دید واکنش فدراسیون به این استعفا چه خواهد بود. علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال عنوان کرد در جلسه‌ای با حضور خاکپور این استعفا بررسی می‌شود و فدراسیون قبل از این جلسه درباره آن قضاوت نخواهد کرد: «حتما خاکپور هم برای خودش دلایل قانع‌کننده‌ای دارد که به فدراسیون آمده درباره آنها صحبت خواهد کرد و این دلایل را برای مردم نیز بازگو خواهد کرد تا مردم هم بفهمند و ما هم درنهایت، این استعفا را یا رد خواهیم کرد یا قبول می‌کنیم».

از طرفی کمیته ملی المپیک هم یکی دیگر از متولیان تیم امید است و باید دید این کمیته در قبال اين مسئله چه تصمیمی می‌گیرد. کیومرث هاشمی، دیروز در مصاحبه‌ای عنوان کرد: «من دراین‌باره قضاوت نمی‌کنم و الان چیزی معلوم نیست. در تماسی که با کاشانی و کفاشیان داشته‌ام، قرار است ابتدا آنها موضوع را در فدراسیون فو‌تبا‌ل بررسی کنند و نتایج آن را اعلام کنند. ما هم جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد و درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنیم؛ البته معلوم نیست چه مشکلی وجود داشته است. ازاین‌رو فکر می‌کنم چون در جریان این برنامه نیستم، نمی‌توانم نظری بدهم و پس از نشست‌هایی که با خاکپور خواهم داشت در موردش نظر خواهم داد». بااین‌حال آنچه مشخص است حبیب کاشانی شدیدا از این اقدام خاکپور دلخور است و احتمال اینکه با کناره‌گیری او موافقت کند، وجود دارد.

کاشانی دیروز دراین‌باره گفت: «همه‌چیز تا ٢٢ دی که آغاز مرحله انتخابی المپیک ٢٠١٦ است، مشخص شده و هر مربی دیگری هم بیاید در همین مسیر پیش می‌رود. برنامه ما کاملا مدون و منظم است، اما اصل ماجرا این است که برای ما ادامه همکاری با خاکپور در اولویت قرار دارد. بااین‌حال، هیچ‌کس را نمی‌توان به‌زور وادار به کاری کرد و اگر خاکپور می‌خواهد برود ما نمی‌توانیم او را نگه داریم». مدیر تیم امید درباره جانشین احتمالی خاکپور گفت: «من اسمی از فردی نمی‌آورم؛ اما از روز گذشته تاکنون چندین نفر به من زنگ زدند یا پیامک دادند و آمادگی‌شان را برای هدایت تیم امید اعلام کردند؛ حتی فردی که در خارج از کشور حضور دارد به من گفت می‌تواند سرمربی تیم امید شود». او در پاسخ به این پرسش که آیا نام این مربی افشین قطبی است، عنوان کرد: «خیر و همان‌طور‌که گفتم نامی از فردی نمی‌آورم». کاشانی اعلام کرد انتخاب اول او برای تیم امید زلاتکو کرانچار بوده است. به نظر می‌رسد با توجه به سوابق کاشانی، در صورتِ رفتن خاکپور او به دنبال مربی‌ای خواهد رفت که از او شناخت داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج