adexo3
۲۶۹۰۰۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

افشارزاده: تضمین می‌دهم مظلومی بماند

ثبات، بدون شک ناشناخته‌ترین اصل فوتبال ایران است. از آن مواردی که مسوولان و مدیران فوتبالی می‌توانند ساعت‌‌ها از مزیت‌هایش بگویند اما درست زمانی که وقت عمل می‌شود، به این نتیجه می‌رسند که آنقدرها هم ثبات مزیت ندارد!

ایران ورزشی: ثبات، بدون شک ناشناخته‌ترین اصل فوتبال ایران است. از آن مواردی که مسوولان و مدیران فوتبالی می‌توانند ساعت‌‌ها از مزیت‌هایش بگویند اما درست زمانی که وقت عمل می‌شود، به این نتیجه می‌رسند که آنقدرها هم ثبات مزیت ندارد! براساس همین قانون نانوشته هم مربیان بخصوص در باشگاه‌های بزرگی چون استقلال و پرسپولیس هیچ‌گاه از جایگاه خود مطمئن نبوده‌ و نیستند. همیشه گزینه‌هایی بوده‌اند که سنگینی سایه‌شان روی سر سرمربی‌های این دو تیم حس شود و افراد همیشه منتقدی که گزینه‌هایی برای جایگزینی مربی فعلی در آستین دارند. همین افراد و تفکرات هم هستند که کار کردن در تیم‌های استقلال و پرسپولیس را سخت‌تر از کار برای سایر تیم‌ها می‌‌کنند.

در وصف بی‌ثباتی و خطر تغییر سرمربی در استقلال از این واضح‌تر که بلافاصله بعد از نخستین باخت مظلومی در رقابت‌های لیگ، شهاب جهانیان به عنوان سخنگوی هیات‌مدیره مصاحبه‌ای انجام داد و پرویز مظلومی را برای توضیح درباره آن باخت به هیات‌مدیره احضار کرد؟! احضاری که گرچه بعدها سعی شد با تکذیب‌‌ها و اصلاح‌ها لاپوشانی شود اما همه آنها هم نتوانستند از ناراحتی مظلومی بابت این احضار بکاهند. البته او در نهایت هم در این جلسه حاضر نشد و نتایج خوبی که بعد از آن کسب کرد مانع از این شد که بار دیگر موضوع پاسخگویی‌اش به هیات‌مدیره مطرح شود. این فراموشی مقطعی اما آیا می‌تواند تضمینی برای اعتماد تمام و کمالی باشد که هیات‌مدیره به سرمربی تیم دارد؟ آیا می‌توان مطمئن بود که این بار اگر استقلال ببازد، هیات‌مدیره مستقیم به سراغ گزینه احضار سرمربی نرود؟ آن هم هیات‌مدیره‌ای که به روشنی چند عضو مخالف با مظلومی را در خود دارد. این افراد که در ابتدای فصل هم به انتخاب سرمربی خارجی برای استقلال اصرار داشتند، بدون شک با بروز چند نتیجه ضعیف بهانه لازم را برای اعمال نظر خود و آوردن سرمربی خارجی پیدا می‌کنند.

همه این موارد را که کنار هم می‌گذاریم، به تهدید بزرگی که می‌تواند هر لحظه جایگاه سرمربی و کادر فنی استقلال را در خطر بیندازد می‌رسیم. درست است که در حال حاضر با وجود صدرنشینی استقلال و نتایج مطلوبی که مظلومی کسب کرده، قطعاً همه از موضع حمایتی خود نسبت به سرمربی می‌گویند اما سوال اصلی این است که آیا ممکن است با اولین باخت باز هم شاهد عکس‌العمل شدید کادرمدیریتی باشیم؟ مهم‌تر اینکه آیا این حمایت‌ها می‌تواند بقای مظلومی را برای مدت‌ زمان طولانی‌تری تضمین کند؟ حالا که بهرام افشارزاده بعد از پیروزی‌های متوالی استقلال در مصاحبه خود تأکید می‌کند که بابت انتخاب مظلومی به خود می‌بالد، آیا حاضر است حمایتی همه جانبه از سرمربی تیمش داشته باشد و تا پایان قرارداد دو ساله مظلومی با باشگاه استقلال پشت سرمربی تیمش باشد یا شایعات و زمزمه‌هایی که هرازگاهی از گوشه و کنار شنیده می‌شود آینده مبهمی برای مظلومی متصور می‌شود؟! اگر فکر می‌کنید حالا در اوج موفقیت‌های مظلومی و استقلال زمان مناسبی برای طرح این مساله نیست سخت در اشتباه هستید چرا که مدیران مجموعه استقلال باید درست در همین روزهای اوج بدانند که این مظلومی همان کسی است که با نخستین باخت به جلسه هیات‌مدیره فراخوانده شد!

وقتی در این‌باره با افشارزاده صحبت می‌کنیم و از تصمیم‌ها و برنامه‌هایش برای استفاده از پرویز مظلومی می‌پرسیم او حتی از حالا از فصل دوم همکاری با مظلومی می‌گوید تا نشان دهد که برنامه‌های بلند مدتی برای حضور مظلومی در استقلال دارد: «پرویز مظلومی با استقلال قرارداد دو ساله دارد و ما امیدواریم بتوانیم تا پایان این قرارداد از حضور او در این باشگاه استفاده کنیم.» تکلیف مخالفت‌های برخی افراد که شاید بر سر راه ادامه همکاری مظلومی با استقلال سنگ‌اندازی کنند، چه می‌شود؟ افشارزاده در پاسخ به این سوال تأکید می‌کند: «تضمین می‌کنم که پرویز مظلومی فصل بعد هم سرمربی استقلال خواهد بود و هیچ کارشکنی و سنگ‌اندازی نمی‌تواند مانع ادامه همکاری ما شود. ما کاملاً از سرمربی تیم راضی هستیم و او توانسته با نتایج خوبی که کسب کرده، رضایت قلبی ما را جلب کند.»

اما آیا ماندن خود افشارزاده در باشگاه استقلال برای فصل آینده قطعی هست که بخواهیم روی اظهارنظرهای او برای ماندن مظلومی حساب کنیم آن هم با وجود صحبت‌هایی که درباره تغییر مدیریت استقلال به گوش می‌رسید؟ افشارزاده در این رابطه می‌گوید: «البته هیچ‌کس از فردای خود خبر ندارد. شما خودتان می‌توانید مطمئن باشید که سال آینده همین جایی باشید که امروز هستید؟ قطعاً من هم نمی‌توانم در این رابطه صحبتی داشته باشم اما باید بگویم که مشکل دوشغله بودن من از نظر قانونی کاملاً حل شده و از این نظر مشکلی برای ماندن ندارم.»

با وجود همه تجربه‌هایی که از تناقض بین حرف و عمل مدیران فوتبال وجود دارد اما امید است که این حمایت بتواند امنیت ذهنی مورد نیاز را به کادر فنی استقلال بخصوص پرویز مظلومی القا کند تا این تهدید که با نخستین باخت، اتفاقات بدی منتظر او خواهد بود، مدام بالای سر کادر فنی نباشد. بدون شک در این شرایط است که مظلومی با آسودگی بیشتری می‌تواند به جوان‌های تیمش میدان دهد و در کنار نتایج خوبی که با استقلال می‌گیرد، مأموریتش در مقوله جوانگرایی را هم به بهترین شکل ممکن به سرانجام برساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج