adexo3
۲۶۹۰۱۹
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

برانکو؛ از توهم تا واقعیت

برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در مصاحبه‌ای قبل از بازی با استقلال اهواز عنوان کرد که تیمش جدی‌ترین گزینه قهرمانی است.

ایران ورزشی: برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس در مصاحبه‌ای قبل از بازی با استقلال اهواز عنوان کرد که تیمش جدی‌ترین گزینه قهرمانی است. حالا بعد از پیروزی تیمش برابر استقلال اهواز و رسیدن به رتبه هفتم جدول با ۱۸ امتیاز و فاصله ۷ امتیازی با همشهری صدرنشینش می‌خواهیم از چند منظر ادعای این مربی کروات را بررسی کنیم.

برانکو و پرسپولیس نمی‌توانند

موقعیت‌های بر باد رفته: پرسپولیس برانکو روان و رو به جلو بازی می‌کند و موقعیت‌های پُرشماری را روی دروازه حریفان به وجود می‌آورد اما با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که پرسپولیس در گل کردن موقعیت‌ها دچار مشکل است و شاید یک پنجم موقعیت‌های مسلم گلزنی‌اش تبدیل به گل می‌شود. در کوران مسابقات و در نیم‌فصل دوم که داغ و فشرده‌تر برگزار می‌شود این حجم موقعیت از دست رفته می‌تواند کار دست پرسپولیس دهد. چه بسا تیم‌های در خطر سقوط و تیم‌های میانه جدولی که به تساوی هم راضی هستند با بازی بسته مقابل این تیم حتی فرصت خلق این تعداد موقعیت را به پرسپولیسی‌ها ندهند و این خودش مشکل بزرگی خواهد بود برای تیمی که به حداکثر امتیازها نیاز دارد.

تیم‌های آماده‌ای که قصد پایین آمدن ندارند: استقلال تهران، حتی استقلال خوزستان، ذوب‌آهن و سپاهان. اینها چهار تیم از آماده‌ترین تیم‌های این فصل هستند و فوتبال با کیفیتی ارائه می‌دهند. استقلال تهران در صدر، استقلال اهواز که پدیده این دوره از مسابقات بوده و با ویسی خوب کار می‌کند، ذوب‌آهن یحیی که به عقیده بسیاری از کارشناسان بهترین و با کیفیت‌ترین بازی‌ها را ارائه داده است و سپاهانی که همیشه مدعی قهرمانی است، حتی با تغییر کادر فنی. پرسپولیس باید برای قهرمانی از همه این تیم‌ها در جمع امتیازات باقیمانده بهتر کار کند. یکی از مهم‌ترین وظایف شاگردان برانکو پیروز شدن در بازی‌های رودررو با این چهار تیم است که یک نگاه به نیم‌فصل اول کار سخت برانکو و شاگردانش را بیشتر مشخص می‌کند. پرسپولیس در نیم‌فصل اول از تقابل با این ۴ تیم فقط موفق به کسب یک امتیاز شد، آن هم در واپسین لحظات دربی مقابل استقلال و در مقابل سه تیم دیگر تن به شکست داد. ۲- صفر به استقلال خوزستان باخت، ۴-۲ به سپاهان، ۲- یک مقابل ذوب‌آهن.

حفظ بالانس تیم در تمامی مقاطع فصل: در لیگ ایران یکی از سخت‌ترین وظایف مربیان حفظ کیفیت بازیکنان و جلوگیری از مصدومیت‌ها در طول فصل است. با توجه به نقش اساسی برخی از مهره‌های پرسپولیس و هماهنگی بیشتر بعضی از بازیکن‌ها با یکدیگر، حفظ طراوت تیم در تمامی مقاطع فصل جاری کار آسانی نخواهد بود. در طول مسابقات فشرده در نیم‌فصل دوم و با توجه به ملی‌پوش‌های زیاد پرسپولیس احتمال خستگی، غیبت بازیکنان در بعضی از مسابقات و مصدومیت آنها کم نیست و ممکن است این موارد چوب لای چرخ قرمزهای پایتخت بگذارد.

پرسپولیس برانکو می‌تواند

روند رو به رشد: تیمی که بعد از گذشت هفته‌های ابتدایی قعرنشین جدول لیگ بود، حالا توانسته با یک بالانس تاکتیکی به جمع بالانشینان نزدیک شود و این روند رو به رشد اگر متوقف نشود و سبک بازی ایده‌آل برانکو در زمین همینطور که در این هفته‌ها دیدیم پیاده شود می‌تواند به موفقیت بیشتر و حتی شانس پرسپولیس برای قهرمانی لیگ ختم شود. شانسی که در گرو حفظ کیفیت بازی و نتیجه‌گیری پرسپولیس و ادامه روند رو به رشدش است.

تیمی که دیگر به سادگی نمی‌بازد: در هفته‌های اخیر پرسپولیس در اکثر بازی‌ها پیروز میدان بوده و در بدترین حالت بازی را با نتیجه مساوی به پایان رسانده. با ترمیم ساختار دفاعی پرسپولیس، این تیم به سختی گل می‌خورد و می‌تواند با ادامه این روند در بازی‌های دشوار و گره خورده حداقل به کسب ۱ امتیاز امیدوار باشد. حتی در جام حذفی و با وجود ده نفره شدن مقابل ذوب‌آهن در دقایق ابتدایی کار و قرار گرفتن گلر سوم جوانش درون دروازه با دفاع منسجم و دوندگی بالای تمامی بازیکنان، در ۹۰ دقیقه قانونی بازی توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. این یکی از فاکتورهای مهم تیم برانکو برای رسیدن به هدف بزرگش است

ملی‌پوش‌های جوان، آماده و با روحیه: پرسپولیس با داشتن کامیابی نیا، طارمی، مکانی، عالیشاه، رضاییان و نوراللهی در اردوهای متعدد تیم ملی حالا به یکی از ارکان مهم این تیم تبدیل شده و تاثیر بازیکنان این تیم در تیم ملی کشورمان در بازی ملی‌پوشان برابر گوام و برد ۶- صفر پررنگ بود. با حفظ کیفیت و روحیه این بازیکنان در ترکیب تیم کارلوس کی‌روش برگ برنده دیگری در اختیار برانکو قرار می‌گیرد و او می‌تواند روی انگیزه و روحیه بازیکنان ثابت تیمش حساب ویژه‌ای باز کند و امیدوار باشد که آنها مصدوم نشوند و بتوانند در اکثر بازی‌ها برای پرسپولیس تاثیرگذار ظاهر شوند.

رقیب‌های خسته: اگر پرسپولیس را حالا و به ادعای برانکو جزو تیم‌های مدعی قهرمانی به حساب بیاوریم، رقبای این تیم اکثرا در جام حذفی و حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم باید به میدان بروند. سپاهان و ذوب‌آهن در هر دو جام و استقلال تهران هم در جام حذفی. درگیر بودن رقبا در تورنمنت‌های دیگر به نفع برانکو و پرسپولیس خواهد بود و پرسپولیس می‌تواند از خستگی آنها و استراحت بیشتری که برخوردار هست استفاده کند و گام به گام به بالای جدول نزدیک‌تر شود. حالا باید منتظر ماند و دید برانکو و تیمش تا چه اندازه می‌توانند به هدف بزرگشان نزدیک شوند و در ادامه بازی‌ها می‌توانند آنقدر با کیفیت ظاهر شوند که اشتباهات داوری و اتفاقات درون زمین هم نتوانند خللی در برنامه‌های آتی‌شان ایجاد کنند یا وضعیت به گونه دیگری رقم خواهد خورد. باید صبر کنیم و ببینیم ادعای برانکو به حقیقت می‌پیوندد یا در حد یک رویا باقی می‌ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      توهم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج