۲۶۹۴۵۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تفکرات نویدکیایی استیماچ مقابل یحیی!

ایگور استیماچ از حضور در سپاهان رضایت کامل دارد. او به خوبی می‌داند که سرمربی چه تیمی شده است و چه بازیکنان و امکاناتی در اختیار او قرار دارد.

ایران ورزشی: ایگور استیماچ از حضور در سپاهان رضایت کامل دارد. او به خوبی می‌داند که سرمربی چه تیمی شده است و چه بازیکنان و امکاناتی در اختیار او قرار دارد. استیماچ در کنار این داشته‌هایش به خوبی از انتظارات هم خبر دارد چرا که جایگزین کسی شده که فصل گذشته قهرمانی را کسب کرده و حتی تا زمانی هم که در فصل پیش رو در تیم حضور داشت، تیمش در میان مدعیان بود. سرمربی تازه‌وارد سپاهان با خوش شانسی بازی با نفت تهران را با موفقیت پشت سر گذاشت اما حالا به تیمی رسیده که ظاهراً برای این سرمربی کروات حسابی دردسر درست خواهد کرد مخصوصاً اینکه سه ماه و نیم پیش ذوب‌آهن و سپاهان در هفته‌های ابتدایی رودرروی هم قرار گرفتند و فرکی با شاگردانش گل محمدی را با شکست بدرقه کردند. با اینکه در آن مسابقه این طلایی‌پوشان بودند که با دشت هر سه امتیاز بازی لبخندزنان زمینه مسابقه را ترک کردند اما در فاصله این دو دربی زندگی بیشتر باب میل شاگردان یحیی گل‌محمدی بوده است.

ذوب‌آهن پس از آن هرگز دیگر رنگ باخت را ندید تا شکست برابر همشهری به نوعی برای این تیم خوش‌یمن بوده باشد. اوضاع البته تا مدتی پس از برد در دربی بر وفق مراد طلایی‌ها هم بود اما پس از آن سپاهان وارد بحرانی شد که تا همین اواخر هم ادامه داشت و حتی منجر به تغییرات در کادر فنی شد. حال ذوب‌آهن و سپاهان در حالی در نیمه‌نهایی جام حذفی با هم ملاقات می‌کنند که هر دو تیم از یک مسیر جنجالی به این مرحله رسیده‌اند. ذوب‌آهن پس از شکست در دربی در هفته دوم لیگ برتر طی دو دیدار متوالی هر دو تیم پرطرفدار پایتخت را در ورزشگاه آزادی شکست داد.

برخلاف برد مقابل استقلال که بدون کوچکترین حرف ‌و ‌حدیثی به دست آمد، پیروزی برابر پرسپولیس با چاشنی اشتباهات داوری رقم خورد. دو ماه و نیم پس از آن بازی جنجالی، ذوب‌آهن و پرسپولیس در یک‌چهارم نهایی جام حذفی و این بار در ورزشگاه فولادشهر به هم رسیدند و از بخت بد اشتباهات داوری در این مسابقه هم به نفع تیم اصفهانی بود تا صعود ذوب‌آهن به نیمه‌نهایی تحت تاثیر جنجال‌های پس از مسابقه قرار گرفته و شیرینی برد، اندکی به کام سبزپوشان تلخ شود. یک روز پس از آنکه شاگردان گل‌محمدی جواز حضور در نیمه‌نهایی را گرفتند طلایی‌های همشهری هم برای مشخص شدن یک پای دیگر آن بازی به مصاف راه‌آهن رفتند. این مسابقه هرچند برخلاف بازی ذوب‌آهن با حرف‌و‌حدیث خاصی همراه نبود اما از این نظر یک رقابت کاملا ویژه به حساب می‌آمد که در آن کاپیتان سپاهان با حفظ سمت ماموریت داشت تا تیم اصفهانی را تنها چهار روز پس از کناره‌گیری حسین فرکی به نیمه‌نهایی جام حذفی برساند.

محرم نویدکیا که البته در این راه از مجید بصیرت و قاسم زاغی‌نژاد نیز سبقت گرفت در کسوت سرمربی موقت سپاهان موفق شد تا این ماموریت را با موفقیت به پایان رساند و به این ترتیب دربی اصفهان در این مرحله از جام حذفی شکل بگیرد. ذوب‌آهن به عنوان قهرمان دوره گذشته جام حذفی و سپاهان هم به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، حالا در این دیدار به هم رسیدند، دیداری که بیش از هر کسی، آزمون سختی برای استیماچ است.

یحیی گل محمدی با ذوب‌آهن روزهای خوب و بد زیادی داشته و این بازی هم با همه حساسیت‌هایی که دارد، برایش عادی است و حتی اگر جام حذفی را در این مرحله از دست بدهد، شاید کسی به او خرده نگیرد به این علت که در لیگ برتر هم بالاتر از سپاهان قرار دارد و با بازی‌هایی که برگزار می‌کند، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر به شمار می‌رود اما برای استیماچ اینطور نیست؛ این سرمربی اگر در جام حذفی غفلت کند، به عنوان مربی خواهد بود که یکی از جام‌های قهرمانی را از دست داده و شاید حضورش در اصفهان با مشکلاتی روبه‌رو شود، مخصوصاً اینکه شکست در این دیدار ممکن است بازی‌های این تیم در لیگ برتر را هم تحت تاثیر قرار دهد. دیدار قبلی سپاهان و ذوب‌آهن در لیگ برتر برگزار شد اما در آن روز ذوب‌آهن، تیم دلخواه گل محمدی نبود اما امروز ذوب‌آهن همان ذوب‌آهنی است که فصل گذشته بر بام جام حذفی ایستاد. اگر این مسابقه دو سه هفته پیش برگزار می‌شد، شاید سپاهان با شرایط ذوب‌آهن در بازی گذشته دو تیم، در میدان حاضر می‌شد و شکست سپاهان هم عادی بود اما حالا سپاهان هم با تغییرات در کادر فنی و برد مقابل نفت تهران و برگشتن به همسایگی ذوب‌آهن در جدول لیگ برتر، روزهای خوبش را سپری می‌کند. دیدار دو تیم امروز در حالی برگزار می‌شود که هر دو تیم اصفهانی با اقتدار در این دیدار حاضر خواهند شد و فارغ از اینکه انتظار می‌رود بازی جذابی را تماشاگران شاهد باشند، آزمونی سخت برای استیماچ تازه وارد خواهد بود.

***
تکلیف یک سوی این دیدار کاملا روشن است، ذوب‌آهن با ترکیبی در میدان حاضر خواهد شد که گل محمدی تشخیص می‌دهد و همان بازیکنانی وارد میدان می‌شوند که سرمربی ذوب‌آهن آنها را انتخاب کرده باشد اما در سوی دیگر کمی اوضاع متفاوت است مخصوصاً اینکه این یک بازی معمولی نیست و حرف از سه امتیاز نیست بلکه نه تنها بازنده بازی، دربی را از دست خواهد داد بلکه از یکی از جام‌ها به کلی ناامید خواهد شد. پس حضور چند روزه استیماچ در سپاهان نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت باشد. وقتی از مدیرعامل سپاهان درباره تاثیر نویدکیا روی ترکیبی که مقابل نفت تهران به میدان رفت سوال می‌شود، او غیرمستقیم به نقش این بازیکن اشاره می‌کند. بنابراین می‌توان به اثرگذاری‌های او در این بازی نیز مهر تایید زد. احتمالا محرم در بازی امروز نیز کمک حال استیماچ در انتخاب ترکیب اصلی خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج