۲۷۴۳۵۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

صالح: با رحمتی درگیر نشدم

مربی استقلال گفت: رحمتی کاپیتان تیم است و به خوبی هم تیم را درون زمین و در طول تمرینات هدایت می‌کند.

آنا: تعطیلی‌های بازی‌های لیگ برتر به واسطه بازی‌های تیم‌های ملی باعث شده تا این رقابت‌ها گرمای گذشته را نداشته باشد. در این میان تیم‌هایی که ملی‌پوشان بیشتری دارند از لحاظ تاکتیکی دچار مشکل می‌شوند چون نمی‌توانند با کلیه بازیکنان خود تمرین کنند. استقلال هم به واسطه اینکه چندین بازیکن خود را در تیم‌های ملی می‌بیند، ناچار است که با ترکیبی ناقص تمریناتش را پیگیری کند. مجید صالح در‌ این باره و مسائل دیگر استقلال گفتگویی با ما انجام داد که در ادامه می‌آید.

* حضور سه ملی‌پوش استقلال در اردوی تیم ملی امید تا چه اندازه مانع تمرینات کامل تیم‌تان شده است؟

- مسلما نمی‌توانیم با همه نفرات تمرین کنیم و بازیکنانی را در اختیار نداریم که جزو نفرات اصلی‌مان هستند. نبود این بازیکنان تاثیرگذار در شرایطی که آنها در تیم امید به گونه دیگری تمرین می‌کنند باعث می‌شود که برای بازی گرفتن از آنها دچار مشکل شویم. البته این شرایطی است که چند تیم دیگر با آن روبرو هستند و تنها مختص ما نیست. تمامی تیم‌های لیگ سختی‌های نبود ملی پوشان خود را تحمل می‌کنند تا تیم امید بتواند پس از ۴۰ سال طلسم صعود به المپیک را بشکند و راهی المپیک شود.

* به گفته تاج رئیس سازمان لیگ بازگشت تیم امید دو روز جلو افتاده است. در این مدت می‌توانید ملی‌پوشان خود را به بازی مقابل تراکتورسازی برسانید؟

- این اتفاق اگر بیفتد این فرصت را پیدا می‌کنیم که دو جلسه از این بازیکنان در تمرینات گروهی استفاده کنیم. این موضوع به سرمربی تیم آزادی عمل بیشتری می‌دهد و کمک می‌کند او با دست بازتری مهره‌هایش را انتخاب کند. ما نیاز داریم که با کلیه نفرات‌مان تمرین کنیم تا در دیدارهای لیگ به مشکل برنخوریم اما شرایط فوتبال ما که در آن ملی‌پوشان از لحاظ حرفه‌ای آن‌قدر پیشرفت نکرده‌اند که بتوانند با دو جلسه تمرین به هماهنگی کامل با یکدیگر برسند باعث شده که اردوهای تمرینی بلندمدتی پیش از هر بازی رسمی بگذاریم و به ناچار مسابقات لیگ تعطیل شود که نتیجه آن افت بازی‌های لیگ برتر است.

* پیش از این به ما گفته بودید که استقلال با بازیکنان جوان خود می‌تواند تا ۱۰ سال آینده تیم یکدستی داشته باشد که شاکله اصلی آن را بازیکنان تیم‌های پایه این باشگاه تشکیل داده‌اند. به نظرتان چگونه می‌توان این بازیکنان را در باشگاه استقلال حفظ کرد؟

- این یک موضوع دو طرفه است. باشگاه باید با این بازیکنان قرارداد بلندمدتی ببندد و از لحاظ زندگی سالم ورزشی آنها را حمایت کند. البته در قبال این حمایت‌ها باید از بازیکنان تیم کار بخواهد. استقلال این فصل حساب ویژه‌ای روی بازیکنان تیم امید خود باز کرده‌ است. تیمی که با هدایت مناسب علی سامره شرایط خوبی دارد و حتی در چند دیدار دوستانه‌ای که مقابل‌مان انجام داده، ارزش‌های فنی خود را ثابت کرده است. چند بازیکن تیم امید با ما کار می‌کنند و در مواقع نیاز در ترکیب تیم بزرگسالان به میدان می‌روند. به نظرم استقلال با تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه می‌تواند در بهترین شرایط خود به مصاف حریفانش برود.

* حواشی تیم تراکتورسازی باعث شده تا بسیاری استقلال را خوش‌شانس بدانند. موضوعی که پس از بازی استقلال با سپاهان و چند تیم دیگر نیز گفته شده است.

- مشکلات تیم‌های دیگر به ما ارتباطی ندارد. من معتقدم هر تیمی که ثبات داشته باشد شانس بیشتری برای پیروزی مقابل حریفانش دارد. اگر تیم‌های دیگر در برهه‌ای از فصل به مشکلاتی برمی‌خورند و آن هفته با ما روبرو می‌شوند را نباید به حساب خوش‌شانسی ما گذاشت چرا که در دیگر دیدارهای لیگ هم با حریفانی مواجه شدیم که ما در آن روز چند تن از مهره‌های اصلی‌مان را نداشتیم و تیم مقابل بدون محروم و مصدوم مقابل ما حاضر شده است.

* علت موفقیت‌های استقلال در هفته‌هایی که چند غایب دارد تنها به خاطر ثبات این تیم بوده یا دلایل دیگری هم دارد؟

- دقیقا عامل اصلی نتیجه گرفتن ما هماهنگی و ثابت‌قدم بودن تیم است. این موضوع به طور کامل در تیم ذوب‌آهن قابل مشاهده است. ثبات مدیریت در سال‌های اخیر در این باشگاه باعث شده‌ است که این تیم فصل به فصل موفق‌تر شود. خوب این موضوع را نباید به حساب خوش‌شانسی ذوب‌آهن گذاشت. استقلال هم امسال با مدیریت خوبی که در باشگاه خود دارد در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد و با هماهنگی رو به جلو حرکت می‌کند. با یک نگاه درست به شرایط تیم‌‌های حاضر در لیگ برتر به این نتیجه می‌رسیم که نتیجه موفقیت تیم‌های بالای جدولی حمایت مناسب مدیران باشگاه‌شان بوده است. مدیریت باید یک مرحله جلوتر از تیم خود باشد و یقین بدانید مدیریت مناسب در درازمدت آینده روشنی را در اختیار یک تیم‌ قرار می‌دهد.

* داستان درگیری شما و سید مهدی رحمتی در تمرین استقلال حقیقت دارد؟

- متاسفانه یک اتفاق ساده را بی دلیل بزرگ می‌کنند. من پیش از شروع تمرین برای تمامی بازیکنان توضیح می‌دهم که امروز حول چه محورهایی تمرین می‌کنیم و بعد به همراه کلیه بازیکنان سر تمرین می‌رویم. آن روز حسین ترابپور مربی گلرهای ما، رحمتی و دو دروازه‌بان دیگر تیم را زودتر به تمرین برده بود و در نتیجه آنها از شیوه تمرینات گروهی آن روز اطلاعی نداشتند. در اواخر تمرین که فوتبال گروهی انجام می‌دادیم من داور بودم و در صحنه‌ای یکی از حرکات او را متوقف کردم. مهدی از من سوال کرد که دلیل توقف تمرین چه بوده است. من هم به او گفتم که در پایان تمرین در رختکن برایت توضیح می‌دهم که دلیل این کار چه بوده است. ما کوچکترین مشکلی در استقلال با همدیگر نداریم و در این تمرین هم هیچ گونه درگیری بین ما ایجاد نشد. رحمتی کاپیتان تیم است و به خوبی هم تیم را درون زمین و در طول تمرینات هدایت می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج