adexo3
۲۸۵۵۸۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شمارش معکوس امیدها برای انتخابی ریو

مسابقات فوتبال زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ریو از روز سه‌شنبه این هفته در کشور قطر آغاز می‌شود که تیم ایران در این مسابقات با تیم‌های قطر، چین و سوریه همگروه است.

ایران ورزشی: مسابقات فوتبال زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ریو از روز سه‌شنبه این هفته در کشور قطر آغاز می‌شود که تیم ایران در این مسابقات با تیم‌های قطر، چین و سوریه همگروه است.

ایران در اولین دیدار خود در این مسابقات به مصاف سوریه خواهد رفت و چین و قطر هم دومین دیدار گروه نخست را برگزار می‌کنند.

امیدهای ایران از روز جمعه و بعد از یک اردوی یک هفته‌ای در امارات به قطر سفر کرده‌اند و حالا شمارش معکوس برای حضور در دوئل انتخابی قطر آغاز شده. دوئلی که بررسی شرایط حریفان نشان می‌دهد که تا چه اندازه نابرابر است.

قطر میزبان مهم‌ترین حریف ما در مرحله گروهی است. تیمی که با ساز و برگ کامل خود را مهیای این رقابت‌ها کرده. غنی‌ترین تیم حاضر در این رقابت‌ها که به پشتوانه دینرهای نفتی تدارکات وسیعی برای این رقابت‌ها داشته است.

قطری‌ها امیدوارند با استفاده از شرایط میزبانی و با اتکا به حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها، شانس خود را برای صعود به عنوان تیم اول گروه افزایش دهند. تیم قطر که سرمربی اسپانیایی را بالای سر خود دارد، از ماه جولای ۲۰۱۵ موفق شد ۱۱ دیدار تدارکاتی با تیم‌های مختلف برگزار کند و یکی از آماده‌ترین تیم‌ها از این نظر باشد. بازی با تیم‌های اسپانیایی، ایرلند، آمریکا، استرالیا و امارات بخشی از این بازی‌های تدارکاتی بوده است. قطری‌ها همچنین در ماه دسامبر به مصاف تیم صربستان رفتند که با سه گل شکست خوردند. آنها سپس به دوحه برگشتند و مقابل ازبکستان با یک گل باختند. یمن، دیگر حریف تدارکاتی قطر بود که دیدار این دو تیم در دوحه برگزار شد و عنابی‌ها با یک گل یمن را شکست دادند.

این تیم هفته گذشته برای برپایی آخرین اردوی تدارکاتی خود راهی آنتالیای ترکیه شد ولی شرایط بد آب و هوایی و سرمای بی‌سابقه آنتالیا، باعث شد تا اردوی قطری‌ها نیمه کاره بماند و این تیم حتی بازی با ایسلند را به خاطر این مشکلات لغو کند. قطر روز سه‌شنبه گذشته به دوحه برگشت و روز پنج‌شنبه در آخرین دیدار تدارکاتی خود به مصاف یک باشگاه بلژیکی رفت و به برتری رسید. به این ترتیب قطری‌ها با این کارنامه از بازی‌های تدارکاتی خود را برای بازی با چین آماده کرده‌اند. عنابی‌ها که علاوه بر حمایت تماشاگرانشان از حمایت ستاره سابق بارسلونا یعنی ژاوی هرناندز هم برخوردارند، امیدوارند در حضور این بازیکن بتوانند به مراحل بالاتر صعود کنند.

تیم سوریه، دیگر حریف ایران در مرحله گروهی است. سوری‌ها شرایط عجیبی را در هفته‌های منتهی به مسابقات تجربه کردند. آنها که برای برپایی اردوی تدارکاتی عازم کشور امارات شده بودند، حتی یک بازی تدارکاتی با تیم امید ازبکستان انجام دادند اما به یکباره و با نظر مسوولان ورزش امارات، از این کشور اخراج شدند. این در حالی بود که تیم سوریه قرار بود با تیم کره و اردن هم بازی کند. موضوعی که انتقاد رییس فدراسیون فوتبال سوریه را هم در پی داشت و وی به شدت به کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسوولان امارات حمله کرد.

سوریه بعد از امارات راهی بحرین شد و چند روز در این کشور تمرین کرد. این تیم سپس با کمک کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته گذشته راهی قطر شد تا اردوی خود را در کشور میزبان مسابقات برگزار کند. سوریه در آخرین دیدار تدارکاتی قبل از مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف ژاپن رفت و برابر این تیم هم شکست خورد.

مهند الفقیر سرمربی تیم فوتبال امید سوریه در این خصوص گفت: «نتیجه بازی با ژاپن خیلی مهم نیست. ما در حال حاضر روی بازی با ایران که سخت‌ترین دیدار و حریف ما در مرحله گروهی است تمرکز کرده‌ایم. پیروزی مقابل ایران اعتماد به نفس را به بازیکنان ما بر می‌گرداند و از لحاظ روحی روانی ما را آماده مسابقات بعدی می‌کند.»

تیم امید چین هم که آخرین حریف تیم امید ایران در مرحله گروهی است، با دو شکست برابر تیم عراق و مصر راهی مسابقات خواهد شد. قطعا شناخت کادر فنی تیم امید ایران از تیم چین به خاطر بازی مقابل قطر و سوریه بیشتر خواهد شد.

ایران در اولین بازی خود روز سه‌شنبه در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف سوریه می‌رود.

هدیه مسوولان به تیم ایران

جلسه توجیهی کاروان تیم ملی فوتبال امید ایران با حضور نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد. تیم ملی فوتبال امید ایران ظهر دیروز در یک جلسه توجیهی که از سوی مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم‌های حاضر در مسابقات برگزار می‌شود شرکت کرد. در این جلسه از سوی مدرس اردنی در مورد قوانین مسابقات، تست دوپینگ، خطای هند و مسائل بازی جوانمردانه توضیحاتی ارائه شد. در ابتدای مراسم هم لوح یادبودی از سوی مسوولان به حسین اخوت سرپرست تیم ملی امید تقدیم شد.

قرار شد در بین نیمه هر مسابقه نام سه بازیکن به قید قرعه انتخاب شود و در پایان بازی از آنها تست دوپینگ گرفته شود. در پایان این جلسه مسوولان برگزاری مسابقات از بازیکنان خواستند که پیراهن‌های مسابقه خود را بر تن کنند تا از آنها عکس گرفته شود.

مسوولان مسابقات اتوبوسی را برای تیم‌های حاضر در رقابت‌ها در نظر گرفتند که عکس لباس این تیم‌ها روی آن نقش بسته است. اتوبوس مربوط به ایران هم عکس پیراهن سفید تیم ملی روی آن نقش بسته است.

سوریه همسایه ایران شد

تیم فوتبال المپیک سوریه یکی از رقبای تیم ملی امید ایران در مرحله گروهی انتخابی المپیک، وارد هتل میلینیوم شد تا همسایه امیدهای ایران شود. کاروان تیم ملی فوتبال ایران در دو طبقه (طبقات پنجم و ششم) هتل میلینیوم اقامت دارند. هتل میلینیوم دوحه که پذیرای تیم‌های المپیک ایران، چین و سوریه است، کاملا حال و هوای فوتبالی به خودش گرفته است و مسوولان برگزاری مسابقات و AFC در لابی هتل مستقر هستند. نوع پوشش رسمی تیم ملی فوتبال امید ایران در حین ورود به هتل مورد توجه مسوولان برگزاری مسابقات و میهمانان هتل قرار گرفته بود. طبقه هشتم هتل میلینیوم محلی است که برای صرف غذای تیم‌های حاضر در نظر گرفته شده و میزهایی با پرچم کشورهای ایران، چین و سوریه تعبیه شده است. تیم ملی قطر تنها تیمی است که به عنوان میزبان مسابقات در هتل اختصاصی اقامت دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج