adexo3
۲۸۶۱۱۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۴ قهرمانی که مربی رئال مادرید شدند

با حضور زین الدین زیدان روی نیمکت رئال مادرید، تعداد مربیانی که علاوه بر حضور در رئال، سابقه قهرمانی جهان را نیز در کارنامه داشتند به ۴ رسید.

ورزش سه: با حضور زین الدین زیدان روی نیمکت رئال مادرید، تعداد مربیانی که علاوه بر حضور در رئال، سابقه قهرمانی جهان را نیز در کارنامه داشتند به ۴ رسید.

دوشنبه گذشته بود که رافا بنیتس از هدایت رئال مادرید برکنار شد و زین الدین زیدان جایگزین وی شد. زیدان در یک سال و نیم گذشته مربی تیم دوم رئال بود و ۵ فصل نیز سابقه بازی برای کهکشانی ها را در کارنامه دارد. اسطوره فرانسوی سال ۱۹۹۸ با تیم ملی کشورش موفق شد عنوان قهرمان جهان را با شکست ۳-۰ برزیل در فینال کسب کند. زیدان در آن مسابقه دو گل به یادماندنی زد.

پیش از زیدان، یوپ هاینکس آلمانی، مربی رئال در فصل ۱۹۹۷-۱۹۹۸ نیز سابق کسب عنوان قهرمانی جهان را داشت. هاینکس در جام جهانی ۱۹۷۴ با تیم ملی آلمان موفق به کسب این عنوان شد. هاینکس در تنها فصل حضورش روی نیمکت رئال، این تیم را قهرمان اروپا و سوپرکاپ اسپانیا کرد.

دیگر مربی رئال که سابقه قهرمانی جهان را در کارنامه داشت، خورخه والدانو است که در جام جهانی ۱۹۸۶ با آرژانتین در فینال، آلمان را ۳-۲ شکست داده و قهرمان شد؛ او زننده یکی از سه گل آرژانتین به آلمان نیز بود. والدانو سال ۱۹۹۵ موفق شد به دوران طلایی بارسلونای کرویف پایان داده و رئال را قهرمان لالیگا کند. او همچنین کاشف رائول گونزالس بود و برای اولین بار به رائول در لالیگا میدان داد.

قبل از زیدان، هاینکس و والدانو، هکتور اسکارونه به عنوان یکی از کسانی که سابقه فتح جام جهانی را داشت، روی نیمکت رئال مادرید نشست. اسکارونه با تیم ملی اروگوئه در سال ۱۹۵۰ عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده بود. او مارس ۱۹۵۱ مربی رئال شد و چند ماه بعد به دلیل کسب نتایحج ضعیف اخراج شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج