adexo3
۳۱۲۸۹۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فرکی: دیگر از سپاهانی ها گله ندارم

سرمربی سابق تیم سپاهان گفت:باید اوضاع سپاهان خیلی بهتر می شد چون این تیم در نیم فصل دوم توانست از بازیکنان بیشتری استفاده کند.

کاپ: حسین فرکی درباره مسائل مختلف صحبت کرده است. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* سال ۹۵ را چگونه آغاز کردید؟

از ابتدای سال در منطقه ای از کرج بودم و فردا به تهران برمی گردم البته این وسط دو روزی هم برای دیدن یکی از دوستان قدیمی به تهران آمدم.

* باید دوست عزیزی بوده باشد.

بله. فندی احمد کاپیتان سال های دور تیم ملی سنگاپور با کاروان تیم ملی جوانان امید کشورش به تهران آمده بود دو پسر او عضو تیم ملی سنگاپور هستند و خودش هم کمک مربی تیم بزرگسالان سنگاپور است. از قبل به صورت تلفنی خبر داده بود مسافر تهران است و دوست داشت بعد از سال ها تجدیددیدارداشته باشیم. ما سال ۱۳۵۸ هم در مقدماتی المپیک مسکو روبه روی یکدیگر بازی کرده بودیم و از آن سال ها ارتباط دوستانه ای داشته و داریم.

* کدامیک از شاگردان شما هر سال برای تبریک عید با شما تماس می گیرد؟

شاگردان و دوستان بامحبت و بامعرفت زیادی دارم اما تا این سوال را مطرح کردید یاد رسول خطیبی افتادم. آقا رسول هر سال چند دقیقه بعد از سال تحویل محبت می کند و با بنده تماس می گیرد.

* درباره دو بازی تیم ملی در تعطیلات عید صحبت کنید.

هر دو مسابقه را تماشا کردم. کاملا برایم قابل پیش بینی بود که تیم ایران در هر دو مسابقه به پیروزی برسد. چون فاصله فوتبال ما با تیم های نظیر هند و عمان زیاد است. البته عمان یک دهه قبل فوتبال قوی تری داشت که در سال های گذشته افت چشمگیری کرده است. حسن این دو مسابقه برای تیم ملی فرصتی بود که به جوان ترها داده شد تا خودشان توانایی هایشان را به عرصه بگذارند.

* شرایط فنی تیم ملی را چطور ارزیابی کردید؟

بازی معمولی بود و چیز خاصی نداشت که بخواهیم درباره اش صحبت مفصلی انجام بدهیم.

* یکی از حاشیه های مربوط به تیم ملی در این دو مسابقه دادن بازوبند کاپیتانی به اشکان دژاگه بود. در این خصوص چه نظری داری؟

هر کشوری آداب و فرهنگ خودش را داشته و دارد. فوتبال ما نیز پیشینه و رسوم خودش را داراست. در روزی که برای سیدجلال حسینی جشن صدمین بازی ملی برگزار می شود گرفتن بازوبند از او و دادنش به جوان خوب و توانمندی مثل اشکان دژاگه از نظر شخص من خیلی معقول نیست. این موضوع می تواند مشکلاتی را ایجاد کند خود آقای دژاگه اگر صد بازی ملی داشته باشد و ناگهان بازوبند را از او بگیرند و به جوانی بدهند که کمتر از ۴۰ بازی ملی دارد چه احساسی پیدا می کند. صدالبته تاکید می کنم در این موضوع هیچ انتقاد یا گلایه ای به اشکان یا سیدجلال یا حاج صفی وارد نیست. در بعضی از تیم ها کاپیتان را خود بازیکنان انتخاب می کنند و یا سرمربی تصمیم می گیرد چه کسی کاپیتان باشد. همه آنها را می دانم و منظورم مشخصا به رسم و اصول فوتبال ایران در چند دهه اخیر است.

* کارلوس کی روش باز هم صحبت از رفتن کرده، فکر می کنید این موضوع چقدر جدی باشد؟

من نمی دانم ایشان می ماند یا می رود. چون در ۴، ۵ سال اخیر بارها در این مورد بحث شده و چند بار هم اعلام شده که رفتن ایشان قطعی است و نمی توانم در این مورد نظری بدهم. آقای کی روش یک مربی شناخته شده و با کارنامه است. از نظر فنی به ایشان نمره قبولی می دهیم. ولی از نظر فرهنگی نتوانسته در چهار، پنج سال گذشته با فوتبال ایران به درک متقابل برسد. اختلاف سلیقه همه جا وجود دارد. اما باید با تعامل و توافق کارها را جلو برد. ما مربی خارجی نظیر برانکو ایوانکوویچ را داشته و داریم که با فوتبال ایران به درک متقابل رسید و با تعامل توانست به موفقیت هایی قابل توجه برسد. صعود استاندارد به جام جهانی آلمان دستاورد ایشان در دوره سرمربیگری شان در تیم ملی ایران بود و عملکرد این مربی در تیم پرسپولیس نیز گواه همه چیز است.

* قرار است اردیبهشت ماه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برگزار شود. دیدگاه شما درباره این موضوع چیست؟

اصلا مشخص نیست انتخابات سر موعد برگزار بشود یا نشود. باید دید چرا بحث به تعویق افتادن انتخابات به میان کشیده می شود و در این اتفاق چه افراد یا چه گروهی ذی نفع هستند اما در پایان دوره دوم ریاست آقای کفاشیان باید بگویم به نفع خود آقای کفاشیان است که از فدراسیون فوتبال برود. اینطوری خودش را از فشارهای این رشته پرطرفدار رها می کند. انتظار از فوتبال بالاست و کفاشیان هرکاری از دستش برآمد انجام داد و با همه علاقه و احترامی که برای ایشان قائل هستم معتقدم رفتنشان هم به نفع خودشان است شاید هم به نفع فوتبال تمام شود البته در صورتی که گروهی کاربلد مسوولیت چرخاندن فوتبال را عهده دار شوند.

* بازی سپاهان و ملوان را در تعطیلات نوروز تماشا کردید؟

بله فرصتش بود و در تعطیلات نوروز این بازی را تماشا کردم.

* فکر می کردید سرانجام سپاهان این چنین باشد؟

باور بفرمایید خودم هم فکر نمی کردم شرایط این تیم به شکل موجود تغییر پیدا کند. مسلما باید اوضاع سپاهان خیلی بهتر می شد. چون این تیم در نیم فصل دوم توانست از بازیکنان بیشتری استفاده کند. مشکل نفراتی مثل شیمبا و پادوانی برطرف شد و بازیکنی مثل ایبرویچ به تیم اضافه شده و توقع می رفت سپاهان نتایج بهتری را نسبت به هفته هایی که بنده در خدمت این باشگاه بودم تجربه کند.

* توانستید آن دسته از افرادی که در اصفهان به شما بی احترامی کردند را ببخشید؟

حقیقت ماجرا بله و هیچ گله ای از آنها ندارم. گذشت زمان بزرگترین دادگاهی بود که همه چیز را به عینه می توانست مشخص کند و خیلی ها در این مدت از هر وسیله ای برای رساندن حرف شان با بنده ارتباط برقرار کردند و یا ابراز پشیمانی کرده و یا برایم پیغام فرستادند که متوجه شدیم مشکل از شما نبود و لطفا از ما دلخوری نداشته باشید. پیام های محبت آمیز از شهر دوست داشتنی اصفهان واقعا زیاد بود و شخصا برای آنها و تیم بزرگ سپاهان آرزوی موفقیت می کنم.

* کیفیت لیگ پانزدهم در مقایسه با لیگ چهاردهم بهتر شده است؟

به نظر من مشکلاتی که در برگزاری لیگ پانزدهم داشتیم و به خصوص وقفه ها سبب شد کیفیت این لیگ پایین تر از لیگ چهاردهم باشد و در چند هفته باقیمانده تکلیف سه تیم بالای جدول و سه تیمی که سقوط می کنند مشخص خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج