adexo3
۳۲۵۱۸۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

کفاشیان: دلم برای ریاست تنگ نمی‌شود

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید که انتخابات این فدراسیون قطعا شنبه برگزار و رییس جدید مشخص می‌شود چون این مسئله به سود فوتبال ایران است.

خبرگزاری ایسنا: علی کفاشیان در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال گفت: قطعا پیراهن‌های جدید از بهترین جنس‌های موجود اسپانسر جدید تیم ملی است و آن‌ها تعهد کردند که بهترین کارهایشان را ارائه دهند. اگر پیراهن‌هایی که تحویل می‌گیریم خوب نباشد، آن‌ها را برگشت می‌دهیم.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین شایعه تحریم مراسم از سوی اعضای تیم ملی و بازیکنان را رد کرد و حضور نیافتن آن‌ها در مراسم را به دلایل دیگری عنوان کرد.

کفاشیان همچنین درباره حضور وزیر ورزش در فدراسیون فوتبال در آستانه انتخابات این فدراسیون گفت: آقای وزیر از نزدیک فدراسیون رد می‌شدند و آمدند تا مطمئن شوند که کارهای مربوط به انتخابات درست انجام می‌شود. ما هم گزارش مفصلی درباره کارها به ایشان ارائه کردیم.

او افزود: به نفع فوتبال ایران است که انتخابات شنبه برگزار شود و رییس جدید تعیین شود. هیات رییسه هم باید زودتر مشخص شود تا کارها را سریع‌تر شروع کنیم. اگر هم مشکلی پیش بیاید در همان مجمع انتخاباتی آن را حل می‌کنیم.

کفاشیان در ادامه اجماع اعضای مجمع روی یکی از کاندیداها را رد کرد و گفت: نیازی به اجماع نیست. انتخابات سه کاندیدا دارد و سلیقه اعضای مجمع هم متفاوت است. هر کدام از نامزدها که بیشترین رای را بیاورد، رییس می‌شود.

او همچنین گفت: بار دیگر تاکید می‌کنم که تعویق انتخابات به نفع فوتبال نیست و من هم حتی اگر ۱۰ بار دیگر انتخابات عقب بیفتد، برای ریاست ثبت نام نمی‌کنم. عقب افتادن انتخابات جز اینکه فدراسیون فوتبال و برنامه‌های فوتبال را بلاتکلیف بگذارد، اثر دیگری ندارد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره تکلیف انتخابات فدراسیون در صورت رفتن به دور دوم هم گفت: اساسنامه گفته است که رییس جدید باید دو سوم آرا را بیاورد. دوره قبل من هم چند رای تا کسب دو سوم آرا کم آوردم. در صورتجلسه مجمع آورده شده که با موافقت مجمع در دور دوم ۱+۵۰ درصد رای لحاظ شده است.

او افزود: این بار هم هیچ مانعی ندارد که اگر انتخابات در دور اول با دو سوم آرا به سود یک نامزد تمام نشد، در دور دوم با رای اعضای مجمع ۱+۵۰ درصد آرا مشخص شود.

کفاشیان در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا دلش برای ریاست فدراسیون تنگ نخواهد شد با خنده گفت: برای شما خبرنگاران دلم تنگ می‌شود اما برای ریاست هرگز!

وی درباره شکایت فدراسیون از صداوسیما در مسئله حق پخش هم گفت: با مسئولان صداوسیما صحبت کرده‌ایم و آن‌ها موافقت کرده‌اند که برای هماهنگی بیشتر جلساتی داشته باشیم. ما توقع نداریم که اگر صداوسیما مثلا ۱۰۰ میلیون از فوتبال درآمد دارد، ۲۰۰ میلیون به ما بدهد اما انتظار داریم که منصفانه عمل کند و بخشی از درآمد حاصل از فوتبال را به فوتبال بدهد. مدیریت جدید فدراسیون هم باید در این راستا تلاش کند، ما هم به آن‌ها کمک می‌کنیم.

کفاشیان همچنین در پاسخ به این سوال که اگر پس از انتخابات فردی نسبت به آن اعتراض داشته باشد و به تایید نشدن اساسنامه توسط دولت اشاره کند چه خواهد شد گفت:‌ بالاترین مرجع فوتبال، مجمع است که از وزیر، معاون او و اعضای دیگر تشکیل شده است. هر تصمیمی که مجمع بگیرد مورد قبول فدراسیون،‌ فیفا و سایرین خواهد بود و هیچ اعتراضی نمی‌تواند باشد.

او درباره درگیری فیزیکی اسدی و قنبرزاده در فدراسیون فوتبال هم گفت: بالاخره آدم‌ها عصبانی می‌شوند و ممکن است گاهی پرخاشگری کنند. این مسئله خیلی زود حل شد.

کفاشیان درباره بحث ناهنجاری‌های اخلاقی در فوتبال هم گفت: هشدارهای اخلاقی باید آویزه گوش همه اهالی فوتبال باشد و از آن عبرت بگیرند. بی‌اخلاقی اثرات بدی دارد. ما ورزش را در کنار اخلاق می‌شناسیم. فیفا هم در این زمینه تاکیدهای زیادی داشته است.

او در پایان درباره کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و شرح وظایفش گفت: طبق اساسنامه‌ی فیفا رکن قضایی فدراسیون فوتبال و اعضایش باید به تایید مجمع برسند و پس از تشکیل این رکن که متشکل از کمیته استیناف و انضباطی است، رییس و هیات رییسه فدراسیون هم نمی‌توانند آن‌ها را برکنار کنند به این ترتیب این کمیته‌ها مثل قوه قضاییه عمل می‌کنند و حتی می‌توانند رییس و هیات رییسه را برکنار کنند؛ همان کاری که در فیفا صورت گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الكي ميگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج