۳۲۶۰۵۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۵ کلیدی که رئال مادرید را به فینال رساند

پنج نقطه کلیدی در این فصل لیگ قهرمانان بود که کهکشانی‌ها توانستند به فینال این رقابت‌ها برسند.

خبرورزشی: پنج نقطه کلیدی در این فصل لیگ قهرمانان بود که کهکشانی‌ها توانستند به فینال این رقابت‌ها برسند.

رئال‌مادريد با غلبه بر منچسترسيتي در دو بازي رفت و برگشت مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان اروپا، توانست براي چهاردهمين بار به فينال رقابت‌هاي اروپايي برسد. اين اتفاق با روي كار آمدن زيدان و اعمال تغييرات در ذهنيت اين تيم رخ داد. ۵ لحظه كليدي كه در صعود رئال به فينال ليگ قهرمانان تأثير داشت را مرور مي‌كنيم؛

۱- تساوي در پاريس و برد مقابل پي.‌اس.‌جي

اولين بازي سرنوشت‌ساز رئال در اين فصل اروپا در پارك دوپرنس بود كه آنها بدون مودريچ، بيل و بن‌زما، نمايش خوبي را به اجرا گذاشتند و برتر از حريف بودند. آن بازي با تساوي بدون گل به پايان رسيد ولي دو هفته بعد، كهكشاني‌ها در برنابئو به برد ارزشمندي مقابل شاگردان بلان دست يافتند. با وجود بازي خوب تيم پاريسي، نمايش عالي كيلور ناواس، رئال كه در آن زمان توسط بنيتس هدايت مي‌شد را به دور بعد رساند. ناچو ۳ امتياز را براي رئال گرفت تا تيمش براي قرعه‌كشي مرحله يك هشتم پاياني، در گلدان يك قرار بگيرد.

۲- تولد دوباره كريس در رم

بازي سخت تيم مادريدي در ورزشگاه المپيكوي شهر رم، آن هم در شرايطي كه كريس مدت‌ها بود در خارج از خانه موفق به گلزني نشده بود.‌ اما ستاره پرتغالي در اين بازي دوباره شكوفا شد و در دقايق ابتدايي نيمه دوم گل زد تا به روزهاي خوبش بازگردد. در بازي برگشت هم دو گل متوالي كريس و خامس و باز هم نمايش عالي ناواس درون دروازه، باعث صعود مادريدي‌ها به مرحله يك چهارم پاياني شد.

۳- برگرداندن ورق مقابل ولفسبورگ

در كمال تعجب، ولفسبورگ در بازي رفت توانست در فولكس واگن آرنا، ۲ بر صفر از سد رئال عبور كند تا خيلي‌ها كار تيم زيدان را تمام شده بدانند اما رئال با اتكا به انگيزه‌هاي بالاي بازيكنانش، در بازي برگشت فرصت نفس كشيدن به ولفسبورگ نداد. دو گل پي‌درپي از كريس در نيمه اول، كار را ساده كرد و در نهايت گل سوم رئال، راه را باز كرد. رئال به جريان بازي برگشت و براي ششمين سال متوالي به نيمه‌نهايي اروپا رسيد.

۴- غلبه بر سيتي

در نيمه‌نهايي، منچسترسيتي پيگريني انتظار زيزو و شاگردانش را مي‌كشيد. كهكشاني‌ها در بازي رفت، كريس را نداشتند و بن‌زما را هم بين دو نيمه به خاطر مصدوميت از دست دادند. آنها با وجود برتري، بازي اتحاد را با تساوي بدون گل به پايان بردند و نتوانستند دروازه هارت را باز كنند. در بازي برگشت در برنابئو با حضور كريس و در غياب بن‌زما و كاسميرو، تكليف يكسره شد و گل بيل براي به زانو درآوردن سيتي ضعيف كه به خاطر آمار منفي بعضي بازيكنانش زير سؤال رفته، كافي بود.

۵- خوش‌شانسي در قرعه‌ها و روي كار آمدن زيدان

بعد از انجام قرعه‌كشي‌هاي اين دوره رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا، همواره صحبت از خوش‌شانسي رئال‌مادريد در قرعه‌هايش، به ويژه براي مصاف با ولفسبورگ و منچسترسيتي (ساده‌ترين حريفان حاضر در دورهاي حذفي) و صدالبته، ميزباني رئال در بازي‌هاي برگشت حذفي در اين دو مرحله بوده. گرچه اين فاكتور مهمي است ولي نبايد تلاش‌هاي رئالي‌ها را نيز ناديده گرفت. نكته مهم ديگر روي كار آمدن زيدان در باشگاه مادريدي است كه آمدن او به طور كلي ذهنيت تيمي كه گويا از تلاش براي قهرماني دست كشيده بود را تغيير داد و حالا رئال در فينال اروپاست و در فاصله دو هفته مانده تا پايان لاليگا، به قهرماني در اين تورنمنت نيز اميد دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج