adexo3
۳۲۶۶۶۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس ترک عادت نکرد

سرنوشت قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس باز هم به روز آخر کشیده شد.

خبرگزاری تسنیم: با پیروزی دو تیم استقلال خوزستان و پرسپولیس و همچنین شکست استقلال برابر تراکتورسازی، شانس آبی‌پوشان پایتخت برای قهرمانی در روز آخر بسیار کاهش یافت.

پرسپولیس و استقلال خوزستان، جمعه ۲۴ اردیبهشت برای کسب عنوان قهرمانی پانزدهمین دوره لیگ برتر تلاش می‌کنند. شاگردان برانکو که سابقه دو قهرمانی دراماتیک در لیگ برتر دارند، می‌توانند با کسب سومین جام در این زمینه هت‌تریک کنند.

پرسپولیس در دوره اول لیگ برتر تا هفته ما قبل پایانی یک امتیاز از رقیب سنتی‌اش یعنی استقلال عقب بود و کار برای تعیین تیم قهرمان به روز آخر کشیده شد. استقلال در هفته پایانی میهمان ملوان بندرانزلی بود که در نهایت شکست خورد و با برد سرخ پوشان برابر فجرسپاسی، جام قهرمانی اولین دوره لیگ برتر به پرسپولیس رسید.

۶ سال بعد و در هفتمین دوره لیگ برتر، پرسپولیس برای دومین بار قهرمان لیگ شد. آنها برای کسب این عنوان باید با سپاهان در آزادی مبارزه می‌کردند. زردپوشان اصفهانی که تا بازی هفته آخر با فاصله دو امتیازی در صدر جدول قرار داشتند؛ با یک تساوی قهرمان لیگ می‌شدند.

این بازی تا دقیقه ۹۶ با نتیجه تساوی یک بر یک دنبال می‌شد که گل ضربه سر دقیقه پایانی سپهر حیدری، قهرمان لیگ را عوض کرد و پرسپولیس با یک امتیاز بیشتر (۵۹ امتیاز) نسبت به سپاهان قهرمان لیگ هفتم لقب گرفت. به نظر می‌رسد سرخ‌پوشان به همین روند عادت کرده‌اند و قصد ندارند «آب خوش» از گلوی هوادارانشان پایین برود چرا که تکلیف قهرمانی آنها در لیگ پانزدهم نیز به روز آخر کشیده شده است.

دو تیم ۵۴ امتیازی پرسپولیس و استقلال خوزستان مدعی اصلی قهرمانی در این فصل هستند. پرسپولیس در بازی آخر لیگ پانزدهم باید به مصاف راه‌آهنی برود که برای بقا در لیگ می‌جنگد. پرسپولیس در این بازی باید با تعداد گل‌های بالا پیروز شود و نیم‌نگاهی نیز به بازی استقلال خوزستان داشته باشد. در صورتی که استقلال خوزستان پیروز شود و پرسپولیس با اختلاف گل بالا راه‌‌آهن را شکست دهد، این شاگردان برانکو هستند که به دلیل تفاضل گل بهتر به عنوان قهرمانی می‌رسند.

آبی‌های اهواز که تا یک قدمی قهرمانی رسیده‌اند، به هیچ وجه دوست ندارند به راحتی از اولین قهرمانی‌شان در لیگ بگذرند. آنها در خوزستان به مصاف گل‌محمدی و شاگردانش در تیم ذوب‌آهن می‌روند.

جایگاه سه تیم اول در جدول رده بندی به شرح زیر است:

۱. استقلال خوزستان ۵۴ امتیاز(۱۷+)
2. پرسپولیس 54 امتیاز(15+)
۳.استقلال تهران ۵۱ امتیاز(۱۵+)

برنامه کامل هفته سی‌ام لیگ برتر:

جمعه ۲۴ اردیبهشت
پرسپولیس - راه آهن
صبا - استقلال
استقلال خوزستان - ذوب آهن
تراکتورسازی - ذوب آهن
فولاد - گسترش فولاد
سایپا - نفت تهران
سپاهان - پدیده
سیاه‌جامگان - ملوان

نام تیم‌های میزبان ابتدا آمده است. تمام بازی‌ها به صورت همزمان از ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج