adexo3
۳۲۶۹۷۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

جنجال‌های یک کاپیتان

٨٠‌هزار هوادار استقلال در ورزشگاه و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی روز یکشنبه به امید پیروزی تیمشان به کمک ٢ اسطوره این باشگاه به تماشای بازی نشستند.

روزنامه شهروند: به نظر می‌رسد در روزی که استقلال در زمین مسابقه نتیجه را به حریفش واگذار کرد و شانس قهرمانی را تا حدود زیادی از دست داد، کاپیتان این تیم که از ابتدای این فصل بارها مورد تمجید هواداران آبی‌پوش قرار گرفته، اقداماتی را انجام داد که تیمش در بیرون از زمین و از نظر اخلاقی هم شکست بخورد.

روز شکست اسطوره‌ها

٨٠‌هزار هوادار استقلال در ورزشگاه و میلیون‌ها بیننده تلویزیونی روز یکشنبه به امید پیروزی تیمشان به کمک ٢ اسطوره این باشگاه به تماشای بازی نشستند. فرهاد مجیدی که طبق معمول با تشریفات خاص خودش وارد زمین شد و حسابی سروصدا به‌پا کرد. او در پایان بازی هم با وجود شکست تیمش برخلاف دفعات قبلی که استقلال برنده می‌شد، از مقابل تماشاگران عبور کرد تا قند در دلش با تشویق هواداران استقلال آب شود و به زمینه‌سازی برای نشستن روی نیمکت آبی‌پوشان ادامه دهد. مهدی رحمتی هم که از همان ابتدای بازی بی‌جهت خودش را وارد جنجالی کرد که درنهایت به ضررش شد. توهین به قلعه‌نوعی که باعث شد جو ورزشگاه علیه سرمربی سابق استقلال شود، تا پایان بازی ادامه داشت تا اطرافیان کلمات عجیب و رکیکی را از زبان کاپیتان استقلال بشنوند و قلعه‌نوعی به سختی بتواند از داخل زمین به رختکن برود.

کی‌روش راست می‌گفت؟

خیلی از پیشکسوتان بعد از جنجالی که رحمتی مقابل قلعه‌نوعی به‌پا کرد، کاپیتان استقلال را عامل اصلی شکست این تیم مقابل تراکتورسازی دانستند. با این حال پرویز مظلومی در اظهارنظری عجیب از کاپیتان تیمش طبق معمول تمام هفته‌های این فصل حمایت و حتی مراتب قدردانی خود را از او اعلام کرد. باشگاه استقلال نیز در بیانیه‌ای تند پاسخ انتقادات به رحمتی را داد. با این حال بعد از بی‌احترامی رحمتی نسبت به سرمربی سابق خود، خیلی‌ها پای کی‌روش را هم وسط کشیدند و به حمایت از او بعد از نزدیک به ٤‌سال پرداختند مبنی بر این‌که تصمیم درستی در قبال دروازه‌بان سابق تیم ‌ملی گرفته است.

نگاه جامعه‌شناس

محمدمهدی رحمتی، جامعه‌شناس درباره تاثیر رفتارهای رحمتی و قلعه‌نوعی روی جامعه و هوادارانی که این بازی را تماشا کردند، به «شهروند» می‌گوید: «رحمتی و قلعه‌نوعی جزو نفراتی هستند که در زمینه فوتبال نقش مهمی را ایفا می‌کنند. توهین، تهدید و رفتارهای پرخاشگرانه آنها می‌تواند توسط کودکان، نوجوانان و حتی جوانانی که وارد مرحله کامل اجتماعی نشده‌اند، تکرار شود. نفراتی از این جنس که مقبولیت و محبوبیت خاصی در جامعه دارند، باید بدانند به‌صورت ناخودآگاه افکار و عقایدشان توسط گروه‌های اجتماعی در مقاطع سنی پایین که هنوز شخصیتشان شکل نگرفته، الگوبرداری می‌شود.» وی همچنین می‌افزاید: «بنابراین کسی که عنوان کاپیتانی استقلال را یدک می‌کشد، باید از کنش و واکنش‌های غریزی پرهیز کند. باید تعهدی در میان این دست از افراد وجود داشته باشد اما گاهی اوقات آنها با زیر پا گذاشتن اصول، همه‌ چیز را فراموش می‌کنند. شاید این اهمیت برای خودشان مشخص نیست و از پیامدهای بد این اتفاق خبر ندارند. البته زمینه اصلی این اتفاقات باخت استقلال بود اما اتفاقاتی که در زمین رخ داد، باعث شد هواداران این تیم تعلق خاطرشان نسبت به سرمربی سابق خود را هم فراموش کنند.»

این، پایان کار نیست

قلعه‌نوعی با بازی مقتدرانه تیمش قهرمانی را از تیمی که سال‌ها در آن بازی و مربیگری کرده، گرفت و حالا شاید رحمتی که به این مربی توهین کرده، در روزهای احساسی هواداران استقلال، محبوب دل‌های آنها شود اما این پایان کار نیست و قطعا رفتاری که کاپیتان استقلال در این بازی نشان داد، ذهنیت افراد زیادی را که تا قبل از این از او تعریف و تمجید می‌کردند نسبت به او تغییر داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود

      افتضاح بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج