اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۲۷۴۱۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مضحکه عجیب در استقلال

در استقلال مضحکه‌ای به پا شده که از تلخی شکست برابر تراکتورسازی و از کف رفتن جام قهرمانی تلخ‌تر است. یک کمدی عجیب که نتیجه آن زهرخند بلندیست که گوش فلک را پر می‌کند

روزنامه ایران ورزشی: در استقلال مضحکه‌ای به پا شده که از تلخی شکست برابر تراکتورسازی و از کف رفتن جام قهرمانی تلخ‌تر است. یک کمدی عجیب که نتیجه آن زهرخند بلندیست که گوش فلک را پر می‌کند. هیات‌مدیره استقلال تیشه برداشته و با تمام قدرت در حال نابودی ته مانده امیدهای این فصل است. فصلی که با تلخ اندیشی و تردیدهای فراوان آغاز شد اما دستاوردهای پرویز مظلومی در فصل جاری به اندازه‌ای عجیب و خارج از باور بود که حتی اعضای هیات‌مدیره را به این توهم رساند که این تیم برای قهرمانی هیچ چیز کم و کسر ندارد.

همان‌هایی که در ابتدای فصل از سر استیصال و نبود گزینه و بعد از ناامیدی از جذب علیرضا منصوریان به واسطه سنگ اندازی‌های باشگاه نفت و عدم توافق با گزینه خارجی چون ایگور استیماچ به ناچار دست نیاز به سوی پرویز مظلومی دراز کردند و در دقیقه ۹۰ که نه در دقیقه ۱۲۰ حکم نیمکت آبی‌ها را به نام او صادر کردند، حالا در قامت مدعی العموم گردن کشیده‌اند و مظلومی را به جرم ناکامی در کسب جام قهرمانی به مسلخ می‌برند و زیر گیوتین قرار می‌دهند. مدیرانی که حالا فراموش کرده‌اند که چه میراثی را به مظلومی سپرده‌اند که حالا بابت ناکامی از او طلبکار باشند.

پرویز مظلومی تیمی را تحویل گرفت که دو فصل پیاپی حتی از کورس گرفتن سهمیه نیز جا مانده بود و فصل گذشته در یکی از تاریکترین دوران خود در این سال‌ها، فصل را بدون هیچ دستاوردی روی پله پنجم تمام کرده بود. سرمربی استقلال اما با همین تیم نیمه جان و به ظاهر ورشکسته از همان هفته نخست، در کورس مدعیان جای گرفت و خیلی زود به صدر جدول رسید و هفته‌های متمادی در صدر جدول جای داشت. مظلومی در جام حذفی نیز با اقتدار به فینال رسید و حالا در فینال برای فتح جام باید با ذوب‌آهن نبرد کند.

تیم مظلومی اگرچه در نیم‌فصل دوم از فرم ایده‌آل و برنده نیم‌فصل نخست فاصله گرفت و روند موج دار و افتان و خیزان را پیشه کرد اما نباید از یاد برد بخش اعظمی از این افت غیرمنتظره را باید به پای همین هیات‌مدیره نوشت که در نقل و انتقالات نیم‌فصل حتی یک نفر از بازیکنان مدنظر مظلومی را به خدمت نگرفت و موفقیت نیم بند نیم‌فصل نخست آنها را به این نتیجه رساند که همه چیز برای قهرمانی مهیاست و هیچ کمبودی وجود ندارد؛ پس بهتر است بیهوده اسراف نکرد و پول باشگاه را برای جذب بازیکن جدید و تقویت تیم دور نریخت!

هیات‌مدیره استقلال در فصل جاری بیش از اینکه باری از روی دوش تیم بردارد، با تصمیمات و اظهارنظرهای عجیب و احساسی ترمز تیم را کشید و بیشتر به نفع رقبا فشار را روی گرده استقلال و مظلومی بیشتر کرد و تمرکز تیم را بر هم زد. هیات‌مدیره‌ای که بعد از باخت در شهرآورد به جای آرام کردن فضا و کاهش انرژی منفی اطراف تیم، بسان یک هوادار جو زده صحبت از اخراج مظلومی کرد و یک هفته تمام او را در منگنه قرار داد و حرف از اولتیماتوم زد که بازی با فولاد آخرین فرصت سرمربی است در حالی‌که استقلال هنوز در کورس قهرمانی قرار داشت و شانس آبی‌ها از دو رقیب دیگر کمتر نبود.

شاهکار هیات‌مدیره را اما باید بعد از بازی با تراکتور دانست؛ آنجا که ساعاتی بعد از این شکست تلخ، یکی از اعضای هیات‌مدیره بی پروا و بی محابا حرف از اخراج مظلومی زد و با قاطعیت از جذب یک مربی جدید برای دو بازی باقیمانده خبر داد. در حالی‌که استقلال هنوز روی کاغذ ولو اندک و ناچیز شانس قهرمانی دارد و مهم‌تر از آن جام حذفی در انتظار آبی هاست.

حیرت انگیز اینکه فردی که امروز شیپور برداشته و اخراج مظلومی را جار می‌زند، همان فردی است که یکی از بزرگترین ناکامی‌های تاریخ باشگاهی استقلال را با آبروریزی رقم زد و داغی را بر پیشانی استقلال گذاشت که تا ابد پاک نمی‌شود. مدیری که از ارسال یک لیست ساده عاجز بود و روزگاری پست و فکس برایش واژه‌های غریبی بوده، امروز با نمایش عاقله مرد و چهره متفکرانه برای استقلال نسخه شفابخش می‌پیچد!

حتی با این پیش فرض که استقلال هر دو جام را از کف بدهد، نمی‌توان مظلومی را ناکام مطلق دانست. مقایسه آنچه مظلومی در ابتدای فصل تحویل گرفته و در پایان فصل با فرض ناکامی در دو جام تحویل می‌دهد، ثابت می‌کند که مظلومی از مربی قبلی موفق‌تر بوده. موفقیتی که با این هیات‌مدیره مساوی با قهرمانی است!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج