اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۲۷۴۲۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس و نفت هم جوان گمنام دارند!

شکست استقلال مقابل تراکتور با اینکه دلایل دیگری داشت اما استقلالی‌ها را دچار گمراهی کرده و آنها تحلیل‌های عجیبی را از این باخت به زبان می‌آورند

رضا حمیدی در ایران ورزشی نوشت: شکست استقلال مقابل تراکتور با اینکه دلایل دیگری داشت اما استقلالی‌ها را دچار گمراهی کرده و آنها تحلیل‌های عجیبی را از این باخت به زبان می‌آورند. برای مثال مجید صالح وقتی در نشست خبری پس از بازی با تراکتور با این سوال مواجه شد که چرا و به چه دلیل شانس قهرمانی در لیگ را از دست داد و یکی از مهم‌ترین بازی‌های فصل را باخت گفت: «اینها تاوان جوانگرایی است.»

چند روز بعد مصاحبه دیگری به نقل از خسرو حیدری، هافبک راست با تجربه آبی‌ها منتشر شد که او هم صراحتا در این مصاحبه جوانگرایی را عامل ناکامی تیمش دانسته است. خسرو حتی این جمله را به زبان آورده است: «از همان اول هم گفته بودم تیم با این جوان‌ها قهرمان نمی‌شود.» شاید دیگر بازیکنان و اعضای کادرفنی استقلال هم با مجید صالح و خسرو حیدری هم عقیده باشند. حتما پرویز مظلومی در راس همه موافقان قرار دارد. او غیرمستقیم اشاره‌هایی هم به این موضوع کرده بود.

مظلومی هم وقتی مدام از بازی دادن به جوان‌هایش سخن می‌گوید به معنای آن است که می‌خواهد حضور این قبیل مردان را در تیمش برجسته کند و البته ناکامی را ارتباط بدهد به بی‌تجربگی جوان‌ها اما واقعیت چیست؟ آیا می‌توان دلیل ناکامی استقلال را به همین دلیل سطحی مرتبط دانست؟ آیا تمام علت‌های نتایج معکوس استقلال دربازی‌های بزرگ و البته نیم فصل دوم که با میانگین امتیازی حداقل روبه‌رو است را باید در همین جوان‌ها جست و جو کرد؟ پاسخ را می‌توان با نگاهی به دور و بر یافت. استقلال خوزستان نمونه‌ای موفق از یک تیم جوان و گمنام است. تیمی ناشناخته‌تر از استقلال که حتی بیوگرافی یکی از بازیکنانش را هم کسی به درستی نمی‌داند.

خوزستانی‌ها که اکنون در صدر جدول قرار دارند و از شانس و اقبال بیشتری برای قهرمانی بهره‌مندند حتی از یک بازیکن در قواره مهدی رحمتی، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، سجاد شهباززاده، یعقوب کریمی، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی، ‌جابر انصاری و روزبه چشمی بی‌بهره بودند. در تمام طول فصل استقلال خوزستان با بازیکنانی خود را در صدر جدول حفظ کرد که جز برای عبدا... ویسی برای فوتبال ایران یک جزیره ناشناخته و مبهم محسوب می‌شدند. حال همین تیم مدعی اول قهرمانی است. تیمی که سرتاپایش را جوان‌ها و گمنام‌ها پوشانده است. پرسپولیس هم از این قاعده مستثنی نیست وبد نبود استقلالی‌ها پیش از آنکه ناکامی را ارتباط بدهند به جوان‌های تیم‌شان، می‌رفتند سری به سیاهه بازیکنان این فصل پرسپولیس می‌زدند.

بدون شک بازیکنانی همچون انصاری، رضاییان، نورالهی، کفشگری، علیپور، ‌احمدزاده وحتی عالیشاه ابتدای همین فصل نمی‌توانستند متضمن کسب موفقیت و رسیدن به جمع مدعیان قهرمانی باشند. پرسپولیس همین طارمی را هم از لیگ یک به تیمش فراخوانده حال اگر می‌بینیم همین بازیکن سابق لیگ یکی ستاره کنونی سرخ هاست این را باید در هنرهای مربیگری و علم به کارگیری مربیان پرسپولیس جست و جو کرد. پرسپولیس با همین مجموعه که هم جوان بود و هم گمنام اکنون وضعیت بهتری در قیاس با استقلال دارد و از شانس کمی هم برای تکیه بر سکوی قهرمانی بهره‌مند نیست و شاید فاتح جام پانزدهم آنها باشند.

نفت تهران را هم باید در زمره همین تیم‌های جوان و گمنامی قرار داد که در لیگ پانزدهم با وجود مشکلات مالی بسیار اما نتایج مطلوبی به دست آورد. گرچه نفت در جایگاه پایین‌تری در قیاس با استقلال قرار دارد اما فاصله امتیازی چندان هم چشمگیر نیست و می‌توان آنها را هم مثالی محکم دانست بر بی‌ریشگی ادله‌ای که استقلالی‌ها در این ایام به زبان می‌آورند. به راستی این بهانه‌ها از کجا جوانه زده است؟ چرا همین مربیان و بازیکنانی که جوان‌ها را مایه فخر می‌دانستند حالا حضور آنها را عامل ناکامی می‌دانند و از یاد می‌برند که در لیگ جوان‌تر و گمنام‌تر از استقلال هم هست که اقبال بیشتری هم برای قهرمانی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج