۳۲۸۸۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تهرانی‌ها همچنان رکورددار قهرمانی

باشگاه‌های تهرانی با ۷ قهرمانی رکورددار هستند.

فرهنگستان فوتبال: پانزدهمین دوره لیگ برتر با یک شگفتی بزرگ و قهرمانی استقلال خوزستان به پایان رسید. شاگردان ویسی با ۵۷ امتیاز جام قهرمانی را بالای سر بردند.

در این پانزده دوره سپاهانی‌ها با ۵ قهرمانی رکورددار هستند و استقلال تهران با ۳ و پرسپولیس و فولاد با مشترکا با دو قهرمانی زرد پوشان اصفهانی را تعقیب می‌کنند. اما از جهت دیگر می‌توان قهرمانی را بر اساس شهر قهرمانی مرتب کرد.

تهرانی‌ها با ۷ قهرمانی رکورددار هستند به غیر از آبی‌های تهران که ۳ قهرمانی کسب کرده‌اند پرسپولیس هم با دو قهرمانی کسب کرده است. قهرمانی‌های استقلال تهران در سال‌های ۸۵-۱۳۸۴، ۸۸-۱۳۸۷ و ۹۲-۱۳۹۱ به دست آمده است. سرخ پوشان هم دو قهرمانی به دست آورده‌اند که هر دو در آخرین روز لیگ برتر بوده است. اولین دوره لیگ برتر ۸۱-۱۳۸۰ و فصل ۸۷-۱۳۸۶ دو باری بوده که پرسپولیس قهرمان شده است.

استقلال تهران هر سه قهرمانی‌اش را با امیر قلعه‌نویی بدست آورده اما دو قهرمانی پرسپولیس یکی با سرمربی‌گری علی پروین و دیگری با سرمربی‌گری افشین قطبی بدست آمد.

دو قهرمانی دیگر تهرانی‌ها را تیم‌هایی کسب کرده‌اند که حالا از تهران انتقال یافته‌اند. پاس که زمانی یکی از بهترین‌ تیم‌های ایران بود در فصل ۸۳-۱۳۸۲ قهرمان ایران شد و حالا به همدان انتقال یافته و روزهای سیاهی را می‌گذراند. دیگر قهرمان تهرانی سایپا بود که در فصل ۸۶-۱۳۸۵ با سرمربی‌گری علی دایی قهرمان شد و حالا به کرج منتقل شده است.

پس از تهران، اصفهان قرار دارد و هر پنج قهرمانی اصفهانی‌ها را سپاهان کسب کرده است که ۳ بار آن پیاپی بوده است. دیگر باشگاه اصفهانی ذوب‌آهن هم یک بار تا پای قهرمانی رفت اما در آخرین بازی با شکست مقابل فولاد خوزستان قهرمانی به استقلال تهران واگذار کرد.

نکته مهم در مورد سپاهان این که زرد پوشان اولین باشگاه‌ غیر تهرانی در تاریخ ایران بودند که توانستند قهرمان لیگ شوند. همچنین اولین قهرمانی سپاهان با سرمربی‌گری فرهاد کاظمی کسب شد. دو قهرمانی با امیر قلعه‌نویی بدست آمد و کرانچار و فرکی هم کر کدام یک بار با زرد پوشان جام را بالای سر بردند.

خوزستانی‌ها هم با ۳ قهرمانی در رده سوم قرار دارند. دو قهرمانی را فولاد خوزستان کسب کرده و دیگری را استقلال خوزستان در فصل اخیر به دست آورده است. اولین قهرمانی فولاد خوزستان را ۸۵-۱۳۸۴ بر می‌گردد و دیگر قهرمانی‌ فولادی‌ها در سال ۹۳-۱۳۹۲ با سرمربی‌گری فرکی به دست آمد.

تمامی تیم‌های قهرمان در فوتبال ما از سه شهر تهران، اصفهان و اهواز آمده‌اند و تا کنون از شهری به غیر از این سه شهر تیمی قهرمان نشده است. با این وجو تراکتورسازی و شهر تبریز تا کنون چندین بار فرصت قهرمانی را داشته است و هر به گونه‌ای این شانس را از دست داده است.

با وجود آن که در بین باشگاه‌ها سپاهان اصفهان رکورددار قهرمانی است اما همچنان تهران می‌تواند این ادعا را داشته باشد که بیشتر تیم‌های قهرمان از این شهر آمده‌اند و تا کنون هر تیمی هم این شهر را ترک کرده است عاقبت خوش نداشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج