جاباما
۳۲۹۱۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

گزارشگر بازی حساس روز جمعه، یک تنه حدود ۲۰ میلیون هوادار تیم پرسپولیس را عصبانی کرد!

روی مخ بودی عادل جان

بازی تیم های پرسپولیس و راه آهن از هفته آخر لیگ برتر با پیروزی این تیم به اتمام رسید اما ناکامی آنها در قهرمانی، تلخی این پیروزی را دو چندان کرد. عادل در طول این گزارش بارها و بارها بی هدف و با هدف، طرفداران پرسپولیس را چزاند؛ مسئله ای که از گزارشگری با سابقه او بعید بود. در اینجا تمام بخش های گزارش او را آنالیز کرده ایم.

روزنامه سینما - محمدرضا کاظمی: بازی تیم های پرسپولیس و راه آهن از هفته آخر لیگ برتر با پیروزی این تیم به اتمام رسید اما ناکامی آنها در قهرمانی، تلخی این پیروزی را دو چندان کرد ولی جدا از این مسئله یک موضوع دیگر خیلی روی اعصاب طرفداران تیم سرخ پوش پایتخت بود، موضوعی که مختص طرفدارانی بود که از داخل خانه مسابقه را می دیدند و گزارش عادل فردوسی پور را می شنیدند.

عادل در طول این گزارش بارها و بارها بی هدف و با هدف، طرفداران پرسپولیس را چزاند؛ مسئله ای که از گزارشگری با سابقه او بعید بود. در اینجا تمام بخش های گزارش او را آنالیز کرده ایم.

روی مخ بودی عادل جان

۳۰ دقیقه اول: شلوار خال خال سوشا ما رو برده!

میزان گزارش مسابقه: عادل تا پیش از سوت آغاز مسابقه دو بار ترکیب دو تیم را اعلام کرد و حواسش به همه چیز بود. در دقایق ابتدایی مسابقه هم با وسواس تمام صحنه ها را گزارش می کرد و در بین لحظاتی که بازی را گزارش می کرد، نیم نگاهی هم به مسابقات دیگر داشت. او همچنان صحنه های مختلف بازی را پیش بینی می کرد و هر از گاهی تحلیل های فرامتنی در مورد داوری و خود بازی را هم به صحبت هایش الصاق می کرد. یکی از خوبی هایش این بود که صحنه های حساس دیگر مسابقات مهم روز را نیز گزارش کرد تا تماشاگران این مسابقه از بازی های دیگر هم باخبر باشند.

میزان پرداختن به حواشی: او در بخشی از گزارش اش در مورد قیمت های نجومی بلیت مسابقه هم صحبت کرد. دقیقه ۱۵ بازی، پرسپولیس اولین حمله خطرناکش را انجام داد که دروازه بان راه آهن آن را گرفت؛ دروازه بانی که به قول فردوسی پور به دلیل استقلالی بودنش انگیزه های زیادی برای این مسابقه داشت. او همچنین به حضور همسر و دختر برانکو در ورزشگاه هم اشاره کرد و با جمله جالب که «نمی دانم آنها هم در اینجا هستند یا اگر هستند کجا هستند؟» به استقبال شان رفت. او بعد از گل خوردن استقلال تهران، بازی پرسپولیس را رها کرد و شرایط قهرمان شدن آبی پوشان پایتخت را ترسیم کرد، شرایطی که خیلی سخت بود. در بخشی دیگر هم به تیم تراکتور اشاره کرد که اگر چهار گل بزند می تواند جای استقلال تهران را در رده سوم بگیرد!

تکه هایی که انداخت: (وقتی دوربین برای اولین بار مکانی را نشان داد) «سوشا مکانی روی نیمکت نشسته، شلوارش را ندیدیم که به چه ترتیب است، شلوار معروفی دارد سوشا مکانی شاید اگر پرسپولیس قهرمان شود تماشاگران تقاضا کنند که او آن شلوار را پایش کند!»، «موبایل همه صد هزار نفری کان لم یکن شده ولی از طریق رادیو احتمالا در ارتباط هستند و در رادیو، بازی ها را دنبال می کنند.» (بعد از خوشحالی تماشاگران پرسپولیسی حاضر در استادیوم زمانی که استقلال تهران گل خورد) «نمی دانم تماشاگران چرا یکدفعه خوشحال شدند. هیچ اتفاقی هیچ جا رخ نداده. به خدا ما همه بازی ها را داریم می بینیم!»

۳۰ دقیقه دوم: آغاز تحلیل ها

میزان گزارش مسابقه: از این جا به بعد با توجه به این که تعداد گل های رد و بدل شده در دیگر مسابقات یکی پس از دیگری بیشتر می شد، مدت زمانی که فردوسی پور به گزارش مسابقه می پرداخت هم کمتر و در نتیجه تحلیل هایش بیشتر شد. او چند دقیقه از بازی را گزارش می کند و بعد گل ها و موقعیت های خطرناک دیگر مسابقات را. این ماجرا تا آغاز نیمه دوم ادامه داشت و اولین صحنه ای که عادل از نیمه دوم گزارش کرد، مربوط به دقیقه ۴۷ بود. گزارش او در نیمه دوم تقریبا شبیه به دقایق پایانی نیمه اول است و در میان گزارش بازی پرسپولیس، ناگهان از نتایج دیگر مسابقات صحبت می کند تا این که پرسپولیس و راه آهن چند موقعیت خطرناک ایجاد کردند و او مجبور شد به بازی تهران هم توجهی بکند.

میزان پرداختن به حواشی: او همچنان به دیگر مسابقات، بیش از حد می پرداخت، «من حواسم هست، استقلال خوزستان بهتر از ذوب آهن بازی کرده، موقعیت گل هایش بیشتر بوده.» این مشت نمونه خروار بود. از طرف دیگر پخش هم زمان بازی استقلال و صبا و ضربه پنالتی امید ابراهیمی را نیز گزارش کرد. بعد هم به بازی تهران برگشت و راجع به تعداد گل هایی که پرسپولیس در بازه زمانی ۱۵ دقیقه پایانی نیمه اول زده صحبت کرد. در همین حین در خصوص این که اگر استقلال خوزستان یک گل بزند، پرسپولیس باید چندتا گل بزند و شرایط خاص قهرمانی پرسپولیس هم صحبت کرد. در اواخر نیمه اول چند باری پیش آمد که عادل کلا هیچی نگفت و بازی را گزارش نکرد و به نظر می رسید که مشغول دیدن مسابقات دیگر بود و کلا ورزشگاه آزادی را رها کرده بود. در دقایقی از بازی هم در حالی که پرسپولیسی ها در حال حمله کردن هستند، در مورد آمار خوب گلزنی راه آهن در ۱۵ دقیقه ابتدایی نیمه دوم صحبت کرد. بعد از گل اول استقلال خوزستان چند دقیقه ای راجع به آن گل و این که پرسپولیس باید چه کند، برای قهرمانی صحبت کرد و برای چندمین بار در این مسابقه بی خیال اتفاقات بازی شد.

تکه هایی که انداخت: «پرسپولیس در مقابل تیمی قرار گرفته که به آنها لقب گربه سیاه پرسپولیس داده اند و در چهار فصل اخیر هیچ وقت در بازی برگشت، پرسپولیس نتوانسته راه آهن را شکست دهد»، «اگر آن طرف استقلال خوزستان بازی را ببرد، پرسپولیس باید سه گل بزند، کاری که هرگز در این فصل انجام ندده»، «پرسپولیس در بازی هایی که در نیمه اول گل نزده آمار خوبی نداشته و فقط یک برد به دست آورده». (وقتی خطایی مشکوک روی بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه رخ داد) «به نظر خطایی رخ نداده و خیلی سخت گیرانه بود»، «خطا به نفع پرسپولیس، مگر این که یکی از این حمله ها کار را دربیاورد!»، «راه آهنی ها قشنگ چسبیدند به دفاع بلکه بتوانند در ضد حمله کاری بکنند»، «مثل این که در اهواز اتفاقی افتاده علیه هواداران پرسپولیس، بله استقلال خوزستان گل می زند و یک بر صفر جلو می افتد. حالا پرسپولیس باید سه تا گل بزند»، «تصویربرداران، تصاویر بسته هواداران مأیوس و ناراحت پرسپولیس را شکار می کنند چون خبری بهشان رسیده».

روی مخ بودی عادل جان

۳۰ دقیقه سوم: اولالا!

میزان گزارش مسابقه: عادل بعد از گل اول استقلال خوزستان چند دقیقه ای بازی را گزارش کرد و بعد هم که خوزستانی ها گل دوم را زدند باز روی آن قضیه و قهرمانی استقلال خوزستان مانور داد. با شنیدن خبر بازی استقلال خوزستان، انگار که پرسپولیسی ها حملات شان را بیشتر کردند و همین مسئله عادل را مجبور کرد که بیشتر روی بازی آنها فوکوس کند و جز در دقایقی که بازی از جریان ایستاده، اطلاعاتی از دیگر مسابقات ندهد. حواشی به وجود آمده در مورد ضربه پنالتی پرسپولیس هم او را مجبور کرد که اتفاقات این مسابقه را گزارش کند. گل هایی که در دقایق پایانی بازی رد و بدل شد باعث شد که عادل تمام حواسش به این مسابقه باشد اما با آرام شدن این بازی در دقایق تلف شده او باز پاتکی به دیگر مسابقات زد و تیم استقلال خوزستان را شایسته قهرمانی دانست.

میزان پرداختن به حواشی: روی صحنه خطا روی مهدی طارمی که به تشخیص داور، بیرون محوطه جریمه بود او هم مثل یک کارشناس داوری، نظر داور مسابقه را تایید کرد. در دقایقی هم مثل یک کارشناس می گوید که کدام بازیکن باید به زمین بیاید و به تیم پرسپولیس کمک کند. او روی صحنه گلی که پرسپولیس خورد هم یک تحلیل جالب داشت و گفت که معمولا دروازه بان های پرسپولیس تک به تک ها را گل می خورند؛ تحلیلی که به مذاق پرسپولیسی ها خوش نیامد. البته در انتهای مسابقه در حمایت از پرسپولیس به داور تکه انداخت که یک پنالتی گرفته و می خواهد هوای راه آهنی ها را داشته باشد.

تکه هایی که انداخت: (بعد از گل دوم استقلال خوزستان) «اولالا؛ چه اتفاقی افتاد. پرسپولیس حالا باید چهارتا بزند. حالا استقلال خوزستان قهرمان لیگ است، بدجوری قهرمان لیگ است»، «اتفاقات بازی اهواز طوری است که نمی توانند به تیم یحیی امیدوار باشند که سه تا گل بزند، چون به تیم خودشان هم نمی توانند امیدوار باشند که چهار گل بزند!»، «اعلام ضربه پنالتی، توی محوطه بودواقعا؟ بازیکن راه آهن که قسم می خورد بیرون بوده» (بعد از دیدن صحنه آهسته) «و بیرون بود، انصافا بیرون بود. بازیکنان راه آهن داور را به خدا واگذار می کنند»، «پرسپولیس پتانسیل همه نوع پنالتی خراب کردن را داشته و به طور متنوعه هم پنالتی هایش را خراب کرده»، «فکر کنم خود داور هم شک کرده، چون وقتی با سخندان (کمک داور) صحبت می کرد انگار می گفتند دیگر پنالتی را گرفتیم و نمی شود کاری اش کرد، ویدئوچک هم که نداریم و ولش کن دیگر پنالتی را گرفتیم.» «کجا می رود رامین رضاییان؟ تیم شان سه تا گل می خواهد و او کریستیانو رونالدویی شادی می کند»، «یکسری تماشاگران خوشحالی می کنند که بازی اهواز ۲-۱ تمام شده والا در تصاویری که ما می بینیم توپ وسط زمین است.» (بعد از پاس رو به عقب خطرناک پرسپولیسی ها) اوه، اوه، اوه، اونجا چه اتفاقی رخ داد. برانکو بالا و پایین می پرد»، «طرفداران تیم پرسپولیس باورشان نمی شود. یک آهنگ غمگین هم در ورزشگاه گذاشتند که دو تیم غمگین و طرفداران شان با هم گریه کنند، آنهایی که زور می زدند تا اشک شان دربیاید و نمی توانستند هم با این آهنگ گریه شان در می آید!»

نتیجه گیری:

فردوسی پور در حالی در بازی روز گذشته با این ادبیات خاص با هواداران و بازیکنان پرسپولیس برخورد کرد که می دانست این تیم در کورس قهرمانی است و میلیون ها هوادار این تیم به صورت زنده بازی را تماشا می کنند. بدون شک او آنقدر حرفه ای هست که بداند وقتی در چنین شرایطی قرار گرفته، نباید با اعصاب بیش از ۲۰ میلیون نفر بازی کند و آنها را به تمسخر بگیرد. مسئله ای که اگر از گزارشگر دیگری شاهد بودیم حرجی نبود اما از بهترین گزارشگر تلویزیون چنین رفتاری بعید بود؛ رفتاری که امیدواریم در دیگر گزارش هایش تکرار نشود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هههه

      خیلی هم عالی گزارش کرد.قرار نیست که فقط بگه توپ رفت اینور رفت اونور اون میشه یه گزارش خشک.
      معلومه نویسنده متن خودش پرسپولیسی بوده!
      پ.ن:بسوزه هر چی پرسپولیسی هستش (:

      پاسخ ها

      • 666666

        عادل باید بی طرف باشه

    • eli

      اینقد بزرگش کردن و همه گفتن فردوسی پور حالا فکر کرده چه خبره!!!
      خدا به هرکسی نعمتی میده امیدوارم جنبه اش رو هم بده

    • بدون نام

      اتفاقن شاید تنها گزارش تعصبی عادل بود ک بوضوح پرسپولیسی بودنشو میشد فهمید

    • بدون نام

      خیلی گزارشش عصبیم کرد. یاد جواد خیابانی و بهرام شفیع افتادم. بکل این بازی رو ول کرده بود داشت بقیه بازی هارو گزارش میکرد.

    • رضا

      بیشتر از اونجا که خوشحالی رامین رو نقد کرد بدم اومد.خیلی ....

    • فرید

      به وضوح کیسه کش بودنشو نشون داد عقده ای .همیشه یه طرفه گزارش میکنه

    • فرهاد

      والا من به عنوان یه پرسپولیسی دو آتیشه میگم که عادل خیلی هم عالی گزارش کرد و اصلا هم رو مخ نبود. تیکه هاش هم همه عالی بود. تیکه ای که به رامین واسه خوشحالیش انداخت و به مهرداد محمدی بعد از گل راه اهن که میخواست توپ رو زود بیاره وسط زمین عااالی بودن حرف دل تماشاگرا بود

    • ali

      عادل ابروی خودشو برد دیگه حق نداره بگه بی طرفه حالا اگر گزارش گر دیگری این جوری گزارش میکرد ابروش رو تو90 مبرد

    • مهرداد برزین روستای گردوه

      پرسپولیسه دیگه!!!!!!!!!!

    • Mehrashad

      خداییش کــــار رضاییان خیلی ضایع بود کاش میدونستم اون موقع به چی فکر میکـرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج