adexo3
۳۳۳۰۲۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

سارا قمی، فوتبالیست ایرانی شاغل در لیگ بانوان عراق

امکانات عراق با ایران قابل مقایسه نیست

فوتبال بانوان یکی از رشته‌های مغفول مانده در ایران محسوب می‌شود.

روزنامه شهروند: فوتبال بانوان یکی از رشته‌های مغفول مانده در ایران محسوب می‌شود. این رشته استعدادهای زیادی را در خود جای داده که به دلیل عدم توجه، حالا شاهد هستیم این استعدادها راه خروج از کشور را در پیش گرفته‌اند. سارا قمی، خانم گل چند دوره مسابقات لیگ برتر ایران، ‌یکی از نفراتی است که برای ادامه فوتبالش کشور عراق را انتخاب کرده و دلیل این موضوع را پیشنهاد مالی بهتر عنوان می‌کند. او نسبت به وضع نامناسب امکانات در فوتبال ایران گلایه دارد و ابراز امیدواری می‌کند شرایط در آینده بهتر شود. گفت‌وگوی «شهروند» با سارا قمی را در ادامه می‌خوانید:

چه شد که برای ادامه فوتبال لیگ عراق را انتخاب کردید؟

متاسفانه سطح فنی فوتبال بانوان عراق بسیار ضعیف است و تقریبا هم‌سطح ٧ یا ٨‌سال پیش فوتبال ایران است اما از لحاظ امکانات و شرایط مالی از ما بهتر هستند. بسیاری از دوستان به من می‌گفتند که به عراق نروم زیرا امنیت خوبی وجود ندارد اما این‌گونه نیست. امنیت در کردستان عراق وجود دارد و ما با آرامش فوتبال بازی می‌کنیم. اکنون هم در تیم زرفانی بازی می‌کنم و شرایط خوبی دارم.

فکر نمی‌کنید حضور در عراق باعث افت سطح فوتبال‌تان شود؟

بعید می‌دانم این‌طور شود. من تمرینات خودم را مانند قبل دنبال می‌کنم و تغییری در نگرشم ایجاد نشده است. واقعیت این است که حضورم در لیگ عراق هم خیلی اتفاقی رقم خورد. با من تماس گرفتند و گفتند شرایط عراق بهتر از ایران است و ترجیح دادم به این کشور بروم. شرایط کنونی‌ام هم بد نیست. امیدوارم اتفاقات خوبی هم در انتظارم باشد.

قرارداد مالی شما با تیم عراقی چندبرابر قراردادهای قبلی‌تان در ایران است؟

اصلا قابل قیاس با یکدیگر نیست. لیگ عراق در مجموع ١٠ بازی است که برای هر دیدار مبلغی را به بازیکن اهدا می‌کنند. برای هر بازی در عراق به ما ٥‌میلیون تومان پرداخت می‌کنند که این اصلا قابل قیاس با ایران نیست. ما در ایران برای ٩ ماه قرارداد می‌بندیم و در آخر نیز ١٠ درصد از مبلغ قرارداد را هم نمی‌دهند. همین حالا من مجبور شدم به‌خاطر مطالباتم از ملوان به کمیته انضباطی شکایت کنم.

فکر می‌کنید چرا امکانات فوتبال بانوان تا این حد در ایران ضعیف است؟

دلیلش این است که هیچ فرد عاقلی روی فوتبال بانوان سرمایه‌گذاری نمی‌کند. اغلب افرادی هم که این کار را انجام می‌دهند، وسط راه پشیمان می‌شوند و ادامه نمی‌دهند. دلیل بعدی نیز می‌تواند کمبود اسپانسر در ایران باشد. وقتی فوتبال بانوان دیده نمی‌شود، چه دلیلی دارد که اسپانسر داشته باشد؟ البته این مسأله زیاد به فدراسیون هم ارتباط ندارد. باشگاه‌ها باید در این‌باره پاسخگو باشند که متاسفانه چون سرمایه‌گذار وجود ندارد، باشگاه‌ها نیز نمی‌توانند خیلی روی این موضوع مانور بدهند.

از نظر شخصی، شما یکی از بزرگترین بانوان فوتبالیست ایران محسوب می‌شوید. چرا به‌عنوان خانم ‌گل چند دوره مسابقات لیگ ‌برتر توجه ویژه‌ای به شما نمی‌شود؟

احساس می‌کنم ورزش بانوان زیاد برای مسئولان حایز اهمیت نیست. من رکورد آقایان را نیز در امر گلزنی شکسته‌ام و حتی می‌توانم بگویم که رکوردم جهانی است اما توجه نمی‌کنند. متاسفانه اهمیتی به من نمی‌دهند. انگار وظیفه ما است که مدام دنبال مسئولان بدویم و برای رسیدگی خواهش کنیم.

با شرایط کنونی، فکر می‌کنید ما می‌توانیم به سطح نخست آسیا در فوتبال بانوان نزدیک شویم؟

هرگز با شرایط کنونی این امکان وجود ندارد و اگر قرار باشد این اتفاق صورت گیرد، نیاز به زمان زیادی دارد که به نوعی غیرممکن است، اما همچنان امیدواریم. طبیعتا وقتی امکانات وجود ندارد، پیشرفتی هم وجود ندارد و فکر می‌کنم شرایط خوب به دوره ما نرسد. شما می‌بینید نونهالان و نوجوانان ما خوب نتیجه می‌گیرند اما زمانی که به مقاطع بالا می‌رسند، به دلیل نبود امکانات افت می‌کنند و نمی‌توانند مدارج پیشرفت را به خوبی طی کنند.

به نظر شما مهدی تاج می‌تواند فکری به حال فوتبال بانوان کند؟

ما که آرزو داریم فوتبال بانوانمان پیشرفت کند و در این راه بی‌تاب هستیم. امیدوارم حضور تاج منشأ خیر باشد و بخش اعظمی از مشکلات بانوان حل شود.

برنامه‌های آینده شما چیست؟

٢ یا ٣ بازی دیگر باید در لیگ عراق انجام دهم و بعد از آن به ایران برمی‌گردم. نمی‌دانم چه آینده‌ای در انتظارم خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج