۳۳۳۴۲۴
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

رونالدو باید از مسی یاد بگیرد!

بر خلاف مسی که در فینال های لیگ قهرمانان معمولا برای تیمش می درخشد، رونالدو در فینال هایی که حضور داشته عملکرد چشم گیری نداشته است.

کاپ: بر خلاف مسی که در فینال های لیگ قهرمانان معمولا برای تیمش می درخشد، رونالدو در فینال هایی که حضور داشته عملکرد چشم گیری نداشته است.

کریس رونالدو ادویه این فینال لیگ قهرمانان است. ستاره پرتغالی بهترین گلزن قاره در این بازی ها است و روز شنبه او می تواند تبدیل به بازیکنی شود که ۳ بار قهرمان لیگ قهرمانان شده است. اما او هرگز در فینال ها مانند همیشه اش نبوده است، درست برعکس لیونل مسی در بارسلونا.

اگر رونالدو روز شنبه در سن سیرو گل بزند بیشتر هم تاریخ ساز می شود و تبدیل به اولین بازیکنی می شود که در ۳ فینال این بازی ها گل زده است. او اولین بار در سال ۲۰۰۸ و در بازی یونایتد و چلسی گل زد و گل بعدی او در فینال ۲۰۱۴ مقابل همین اتلتیکو بود.

اما این آمار داستان کامل را بیان نمی کند. با وجود این دو گل، ستاره ۳۱ ساله در فینال هایی که حضور داشته بیشتر از درخشش ناکامی داشته است. در حالی که رئال باید به مصاف اتلتیکو برود، تیمی که قدرتمندانه بارسا و بایرن را حذف کرد، شاید بتوان گفت که مادرید نیاز بیشتری به ستاره تیمش دارد و باید رونالدو بیشتر از این ها درخشان بازی کند.

در فصل ۰۸-۲۰۰۷، رونالدو گلی زیبا با ضربه سر زد تا یونایتد را مقابل چلسی پیش بیندارد. اما لمپارد بازی را به تساوی کشاند تا کار به پنالتی بکشد و پیتر چک ضربه پنالتی ستاره پرتغالی را مهار کند. این تنها پنالتی یونایتد بود که از دست رفت و در آن بازی شاگردان سر الکس فرگوسن قهرمان شدند.

یک سال بعد یونایتد دوباره به فینال رسید. این بار مقابل بارسلونا. در آن زمان مادرید برای جذب رونالدو اقدام کرده بود و سوال این بود که آیا او در یونایتد می ماند یا به رئال می رود؟ آیا این آخرین بازی کریس برای یونایتد بود؟

رونالدو هرگز در زندگی اش فینالی به این اندازه یک طرفه ندیده بود. بارسا به برتری رسید و مسی با ضربه سر گل زد. ستاره آرژانتینی همچنین در گل اول تیم که ساموئل اتوئو زد هم نقش داشت. کریس تمام تلاشش را کرد که تیمش را موفق کند، اما نشد و خود او هم عملکرد ناامید کننده ای به نمایش گذاشت.

مسی سال ۲۰۱۱ هم در فینال وبملی برای بارسا بازی کرد و مقابل یونایتد گلی زیبا از بیرون محوطه جریمه زد و همچنین در گل سوم که داوید ویا زد هم نقش داشت. رونالدو از آن زمان یک بار به فینال رسید و آن هم سال ۲۰۱۴ بود.

او که برای بازی به پایتخت کشور زادگاهش برگشته بود از آمادگی جسمانی کامل برخوردار نبود و در ابتدا عملکردی متوسط به نمایش گذاشت. وقتی مادرید مقابل اتلتیکو نیاز به گل برتری داشت، این راموس بود که کارش را کرد. حتی آنخل دی ماریا و گرت بیل هم بهتر از رونالدو بودند. البته ستاره پرتغالی در آخرین دقایق وقت های اضافی گل زد، اما نتیجه بازی ۴ بر یک شده بود و در واقع گل او تاثیر زیادی در روحیه و برد تیمش نداشت. او بعد از گلی که زد در کنار زمین لباسش را درآورد و ماهیچه های بدنش را به هواداران نشان داد. انگار شادی پس از گلش تمرین شده بود، اما گلی زده نمی شد.

این بار هم برای بازی فینال رونالدو مشکلاتی دارد و بعد از مصدومیت در بازی های اخیر صحبت حتی از احتمال نرسیدن او به بازی در میان بود که بعدا این خبر تغییر کرد. او گفته با وجود این که مشکل دارد بازی خواهد کرد. این خبر خوبی برای مادریدی ها است.

یک سال بعد از این که مسی به بارسلونا کمک کرد که به چهارمین قهرمانی اروپا در ۹ سال اخیر برسند، رئال منتظر رونالدو است تا در فینال سختشان مقابل همشهری کاری برایشان انجام دهد.

با وجود این که رونالدو از آمادگی جسمانی برخوردار نیست، رئال از ستاره اش می خواهد که برای این بازی یک قدم از همه عملکردهای خوبش جلوتر باشد تا بتوانند از پس حریف سرسختشان بربیایند. چون امید سفیدها برای رسیدن به «لا اوندسیما» بیش از هر چیزی به این موضوع بستگی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حاضرم قسم بخورم اين مطلب رو يه بارسايي نوشته

    • یه بارسایی ولی عشق رونالدو

      از مسی کوتوله !!!!!! اونم سلطان کریس از مسی یاد بگیره کوتوله

    • بدون نام

      اره جون خودت بارسایی ای!!!

    • بدون نام

      باید فرار مالیاتی یاد بگیره از مسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج