۳۳۸۴۷۵
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

همه بازیکنانی که ممکن است آبی پوش شوند

فصل نقل و انتقالات، فصلی تاثیرگذار برای تک تک تیم هاست. می گویند تیمی که بتواند در این فصل بازیکنان خوبی بگیرد بیش از نیمی از راه قهرمانی را پیموده است

روزنامه قانون: فصل نقل و انتقالات، فصلی تاثیرگذار برای تک تک تیم هاست. می گویند تیمی که بتواند در این فصل بازیکنان خوبی بگیرد بیش از نیمی از راه قهرمانی را پیموده است هر چند برخی با مثال هایی از قبیل استیل آذین معتقدند عملکرد تیم ها در فصل نقل و انتقالات نمی تواند تضمین‌کننده موفقیت آن ها باشد. در ادامه تصمیم داریم عملکرد خط به خط استقلال را بررسی کنیم؛ این تیم به چه بازیکنانی نیاز دارد و کدام شان احتمالا آبی پوش می شوند.

دروازه بان

استقلال تهران در سال جدید در درون دروازه از مهدی رحمتی استفاده خواهد کرد اما برای ذخیره وی دو گزینه اصلی وجود دارد؛ وحید طالب لو که بدون حاشیه سال گذشته را پشت سر گذاشت و حسین حسینی، دروازه بان جوان استقلال که برای خدمت سربازی به ملوان پیوسته بود و حالا با پایان دوران خدمتش به استقلال بازگشت. اما حضور همزمان طالب لو و حسینی در تیم استقلال یقینا برای هیچ کدام از آن ها مطلوب نخواهد بود و یکی از آن ها به دروازه‌بان سوم تبدیل خواهد شد تا عملا شانس بازی را از دست بدهد. این نکته را هم باید مدنظر داشت که حسینی در سال گذشته عملکرد درخشانی در تیم ملوان داشت و برخی افراد یکی از اصلی ترین دلایل سقوط این تیم را مصدومیت این بازیکن در هفته های پایانی لیگ می دانند و شاید هرکدام از این دو دروازه بان در تیم های دیگر لیگ بتوانند به صورت ثابت بازی کنند.

مدافع وسط

یکی از اصلی‌ترین مشکلات استقلال در فصل گذشته از ناحیه دفاع وسط بود. اشتباهات فردی فراوان، سرعت پایین و جاماندن از مهاجمان تیم های رقیب ضربات سختی به استقلال زد. به نظر می رسد استقلال در فصل جدید خواهان تمدید قرارداد مگویان است و از عملکرد عمران‌زاده و حاج محمدی رضایت ندارد. در همین حال زمزمه‌هایی درخصوص بازگشت پژمان منتظری به استقلال به گوش می رسد. از طرف دیگر چندی پیش شایعه ای مبنی بر رفتن عمران‌زاده به تراکتور منتشر شد که عمران زاده پس از مدتی آن را تکذیب کرد. ممکن است منصوریان که پیش از این هم با حاج محمدی در نفت تهران کار کرده برنامه ای برای احیای مجدد وی داشته باشد ولی برنامه اصلی استقلال در این خط حضور مگویان با یک دفاع جدید خواهد بود ضمن اینکه طبق برخی شایعات منصوریان خواهان بازگشت مجید حسینی به استقلال شده است. این مدافع ۲۰ ساله سال گذشته از آکادمی استقلال راهی راه آهن شد و در هفته های پایانی عملکرد بسیار درخشانی در این تیم داشت و در بازی مقابل سپاهان در هفته بیست و نهم به عنوان بهترین بازیکن میدان شناخته شد ضمن اینکه وی قابلیت بازی در پست دفاع کناری را نیز داراست و در روزهای مصدومیت بازیکنان کناری عصای دست مربی خواهد شد. عظیم گوک که از تیم‌های پایه استقلال چندی پیش به تیم بزرگسالان وارد شد نیز از گزینه های روی نیمکت این تیم خواهد بود.

دفاع راست

در سال گذشته با مصدومیت خسرو حیدری، مگویان در چند بازی در این پست قرار گرفت ولی عملکرد درخشانی را از خود نشان نداد. فخرالدینی نیز دیگر بازیکنی بود که در این پست به میدان رفت اما با دادن خطاهای بی مورد و علی الخصوص ضعف در توپ های هوایی در محوطه جریمه باعث ضربه خوردن استقلال از این ناحیه شد. استقلال امسال با جذب وریا غفوری به دنبال ترمیم این ناحیه از زمین است. غفوری سال گذشته در سپاهان عملکرد نسبتا خوبی داشت و فصل ۹۴-۹۳ در رقابت با پادوانی و رضائیان به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر انتخاب شد. استقلال امیدوار است وی با بازگشت به روزهای اوج خودش زوج قدرتمندی را در کنار خسرو حیدری بسازد.

دفاع چپ

در نقل و انتقالات سال گذشته پس از جذب میثم مجیدی بسیاری از استقلالی ها امیدوار بودند تا ناحیه چپ این تیم بسیار قدرتمند ظاهر شود اما هرچه از لیگ برتر سپری شد عملکرد این بازیکن افت کرد تا جایی که استقلال مجبور شد از امید نورافکن، بازیکن ۱۹ ساله خود در این منطقه استفاده کند. اگرچه این بازیکن با توجه به سن و سال پایینش عملکرد نسبتا خوبی داشت اما در حد و اندازه های بازیکن یک تیم مدعی قهرمانی ظاهر نشد. تا اینجای کار فعلا خبری درخصوص مذاکره استقلال با یک مدافع چپ منتشر نشده و ممکن است استقلال قصد داشته باشد مجددا مجیدی را به روزهای اوج خودش بازگرداند. یعقوب کریمی نیز دیگر گزینه استقلال برای این ناحیه است. مهرداد جماعتی، مدافع چپ فولاد یکی از بازیکنانی بود که در سال‌های گذشته زمزمه هایی مبنی بر پیوستنش به استقلال منتشر شده بود.

هافبک دفاعی

در فصل گذشته و تا قبل از مصدومیت روزبه چشمی، هافبک دفاعی استقلال با حضور روزبه چشمی و امید ابراهیمی یکی از نقاط قوت این تیم بود اما پس از مصدومیت چشمی، ابراهیمی در این ناحیه تنها شد و یکی از برنامه های تیم‌های دیگر برای ضربه زدن به استقلال از همین ناحیه طرح ریزی شد. اگرچه حضور فرشید اسماعیلی و تحرک زیاد این بازیکن تا حدی باعث بهبود عملکرد آبی پوشان در این ناحیه شد اما اسماعیلی هیچ‌گاه نتوانست جای خالی چشمی را پرکند.

اما در سال جدید با توجه به مصدومیت طولانی مدت چشمی که گفته می شود حتی ممکن است تا پایان نیم فصل اول نیز طول بکشد استقلال فرشید باقری، هافبک دفاعی تیم صباباتری را جذب کرد. هافبکی که گفته شد برانکو برای تیم پرسپولیس نیز خواهان وی بوده است اما یکی از نگرانی های استقلال، شایعاتی مبنی بر خداحافظی امید ابراهیمی با استقلال و رفتن وی به لیگ قطر است. در همین حال شایعاتی مبنی بر امکان بازگشت جواد نکونام و حتی تیموریان مطرح شده اما هیچ‌گاه جدی نشده است. در روزهای گذشته برخی سایت ها نیز از احتمال پیوستن حدادی فر به استقلال گفتند. حدادی فر چندی پیش گفته بود هنوز یک‌سال دیگر با ذوب آهن قرارداد دارد اما مشخص نیست که در این تیم بماند. استقلال در سال های گذشته خاطره خوشی از درخواست برای بازیکن از ذوب آهن نداشته است چنانچه با رایزنی های فراوان نتوانست حسن زاده را که به عنوان یک مهاجم ذخیره در این تیم بازی می کرد، جذب کند بنابراین به نظر می رسد چنانچه ابراهیمی از استقلال جدا شود و این تیم قصد داشته باشد حدادی فر را به خدمت بگیرد کار سختی پیش رو داشته باشد. اگر چه حضور حدادی فر می تواند تا حدی مشکل نداشتن یک پاسور طراح در تیم استقلال را که از زمان رفتن جباری هیچ گاه حل نشده تا حدی برطرف کند.

هافبک هجومی

به جرأت می توان گفت از زمانی که جباری پس از درگیری با فتح ا... زاده، استقلال را ترک کرد این تیم هیچ گاه نتوانسته یک جایگزین مطمئن برای این بازیکن پیدا کند. در حالی که در اواسط فصل گذشته برنامه ۹۰ یکی از تحلیل‌های خود را به جاگیری و پاس های خوب جابر انصاری اختصاص داد اما هرچه به هفته های پایانی لیگ نزدیک شدیم عملکرد این بازیکن ضعیف تر شد و استقلال هم که پیش از این جاسم کرار را از دست داده بود در این ناحیه با مشکل مواجه شد. عادی شیحی، بازیکن مراکشی این تیم که سابقه بازی در بوندس لیگا را نیز داراست اگرچه در برخی بازی ها عملکرد خوبی داشت اما هیچ گاه نتوانست به عنوان یک پاسور طراح عملکرد خوبی را از خود نمایش دهد و حالا باید دید با پایان قرارداد این بازیکن وضعیت وی در سال جدید چگونه خواهد بود. پس از جدایی جباری از باشگاه الاهلی قطر در روزهای گذشته طرفداران استقلال امیدوارند که مجددا وی را در پیراهن این تیم ببینند. ضمن اینکه بختیار رحمانی که در سال گذشته به خاطر دوران سربازی در تیم تراکتورسازی توپ می زد نیز به استقلال پیوسته و باعث تقویت این تیم در این ناحیه خواهد شد. داریوش شجاعیان، هافبک تکنیکی گسترش فولاد نیز از دیگر بازیکنانی است که استقلال در تعطیلات نیم فصل لیگ گذشته هم خواهان به خدمت گرفتن وی شد اما رقم درخواستی گسترش فولاد که برخی از سایت ها آن را ۹۰۰میلیون تومان اعلام کردند باعث شد این تیم قید به خدمت گرفتن وی را بزند.

هافبک کناری

استقلال در اکثر بازی های سال گذشته از بازیکنانی مثل محسن کریمی، رمضانی، بهنام برزای، خسرو حیدری و در برخی بازی‌ها از فخرالدینی در این ناحیه استفاده کرد. در روزهای گذشته خبری مبنی بر مذاکره استقلال با خلعتبری منتشر شد اما این بازیکن به گسترش‌فولاد پیوست. ساسان انصاری نیز از دیگر بازیکنانی بود که شایعه شده بود استقلال خواهان به خدمت گرفتن وی است اما او هم به پرسپولیس پیوست. مهدی ترابی هم از دیگر گزینه های استقلال است. با توجه به قرارداد این بازیکن با سایپا، هر تیمی خواهان به خدمت گرفتن وی باشد کار سختی پیش رو خواهد داشت. وحید امیری هم از بازیکنانی است که هر دو تیم استقلال و پرسپولیس خواهان به خدمت گرفتن او هستند و حالا باید دید سابقه همکاری منصوریان با امیری تاثیری در انتخاب تیم این بازیکن خواهد داشت یا خیر.

مهاجم

در سال گذشته سجاد شهباززاده تنها مهاجم قابل اتکای استقلال بود و پروپیچ و برهانی نتوانستند انتظارات مربیان این تیم را برآورده کنند. از دست دادن موقعیت مسلم گل توسط آرش برهانی در دقیقه ۱۲۰ در فینال جام حذفی و درخواست از مربی برای قرارندادن نام وی در لیست پنالتی زن ها، ماکت کوچکی از وضعیت این بازیکن در سال گذشته است. پروپیچ هم اگر چه در دقایق کوتاه حضور خود در زمین سه گل برای استقلال در لیگ برتر به ثمر رساند اما اشتباهات فراوان و سرعت پایینی را از خود به نمایش گذاشت. اگرچه با مرور گل های زده شده توسط این بازیکن در لیگ آلبانی می توان دریافت که وی بازیکنی با سرعت زیاد و قابلیت حمل توپ نبوده اما در زدن ضربات آخر تبحر زیادی دارد اما در استقلال به علت ضعف خط هافبک این تیم این بازیکن خوب تغذیه نشد.

کاوه رضایی یکی از بازیکنانی است که با پایان قراردادش با ذوب آهن مورد توجه استقلال قرار گرفته است. پس از پیوستن بختیار رحمانی به استقلال، این بازیکن در اینستاگرام خود، کاوه رضایی را تگ کرد و همین موضوع باعث شد بسیاری از افراد حضور رضایی در استقلال را قطعی بدانند اما پس از مدتی رضایی ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد هنوز مذاکره ای با هیچ باشگاهی نکرده است. مسعود حسن زاده هم یکی دیگر از گزینه های استقلال برای فصل نقل و انتقالات است که با توجه به قرارداد این بازیکن با ذوب آهن به نظر می رسد کار سختی پیش روی استقلال باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید یوسفی

      آقایان هیئت مدیره استقلال پروژه مهم جذاب وحید امیری به کجا رسیده؟ از صبح امروز خبرهایی مبنی بر پیوستن وحید به پرسپولیس به گوش میرسد ما هواداران استقلال خیلی ناراحتیم شما اعضای هیئت مدیره استقلال گفتید او انتقالش به استقلال قطعی شده وحالا چیزهایی دیگه ای به گوش میرسد. خواهشا پاسخگوی ما باشید؟

    • reza

      وحید باید به استقلال بیاد شما مگه نگفتيد انتقال وحید به استقلال قطعی شده

    • سجاد ابی

      وحید باید به استقلال بیاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج