۳۴۰۶۶۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تراکتور بی سر وصدا مدعی شد

تیم فوتبال تراکتورسازی تقریبا نفرات خود برای لیگ شانزدهم را شناخته است.

ورزش سه: روزی که تراکتورسازی فصل پانزدهم لیگ برتر را به پایان رساند، ۲۰ بازیکن هیچ قراردادی با این تیم نداشتند و مشخص نبود چه بلایی بر سر سرخپوشان تبریز خواهد آمد اما با حضور مصطفی آجورلو به عنوان مدیرعامل باشگاه فعالیت های نقل و انتقالاتی به بهترین شکل ممکن پیش رفت و حالا این تیم در آستانه تکمیل است. اگرچه تراکتورسازی برای لیگ شانزدهم اسکلت اصلی خود را حفظ کرده اما نواقصی وجود دارد که شاید در آینده مشکل ساز شود.

قفس محکم توری

در پست دروازه تراکتورسازی مشکل زیادی نخواهد داشت. محمدرضا اخباری سال گذشته دروازه بان مطمئنی نشان داد و ثابت کرد توانایی های زیادی دارد. از سوی دیگر فرزین گروسیان جوان نیز به عنوان دروازه بان دوم حضور دارد. گروسیان سال قبل فرصت بازی رسمی پیدا نکرد اما در چند مسابقه تدارکاتی که به میدان رفت، نشان داد دروازه بان خوبی است.

دفاع باتجربه اما خشن/ نیاز به جذب ۳ مدافع دیگر

تراکتورسازی در خط دفاع چند بازیکن کلیدی خود را از دست داد. شجاع خلیل زاده و علی حمودی با پایان سربازی شان این تیم را ترک کردند و به سپاهان برگشتند. فردین عابدینی راه ماشین سازی تبریز را در پیش گرفت و کارلوس کاردوسو مدافع برزیلی نیز ایران را به مقصد کشورش ترک کرده است. در این بین قرارداد خالد شفیعی و سعید آقایی تمدید شده است و محمد ایرانپوریان نیز در استانه تمدید قرار دارد. ضمن اینکه محسن بنگر باتجربه نیز به تراکتور اضافه شده است. به نظر می رسد تراکتورسازی ۴ نفر اصلی اش در خط دفاع تکمیل باشد؛ جایی که ایرانپوریان در دفاع راست، آقایی در دفاع چپ و شفیعی و بنگر در دفاع وسط به میدان می روند اما مساله مهم این است که هیچ کدام از نفرات کنونی جایگزینی ندارند. اگرچه یک مدافع جوان به نام مهدی زاده از داماش گیلان به تراکتور پیوسته اما نیاز به جذب حداقل ۳ مدافع دیگر در راست، وسط و چپ احساس می شود. از سوی دیگر محسن بنگر مدافع ۳۷ ساله جدید تراکتورسازی نیز فصل گذشته نشان داد از دوران آمادگی به دور است. شاید اگر بنگر مانند فصل گذشته در برخی صحنه ها جا بماند، برای تراکتور خطر آفرین باشد. از سوی دیگر بنگر و شفیعی به عنوان دو مدافع وسط اصلی تراکتورسازی بازیکنان خشنی هستند و شاید این مساله نیز برای این تیم مشکل ساز شود.

جای خالی بختیار، هماهنگی خوب هافبک های دفاعی

در خط هافبک اوضاع برای شاگردان امیر قلعه نویی چندان خوب نیست. سروش رفیعی تنها هافبکی بود که به واسطه پایان نیافتن خدمت سربازی اش باز هم باید برای تراکتور بازی کند و این مساله اتفاق خوبی برای تیم قلعه نویی است. در نقل و انتقالات تاکنون قرارداد مهدی کیانی تمدید شده و سینا عشوری نیز رضایتنامه اش از ذوب آهن گرفته شده است. قرارگرفتن عشوری و کیانی که سال قبل عملکرد خوبی داشتند، می تواند به نقطه قوت تراکتور برای سال بعد تبدیل شود. این در حالی است که هنوز جایگزین بختیار رحمانی مشخص نشده است. البته در صورتی که محمد نوری به عضویت تراکتورسازی در بیاید، تا حد زیادی این مشکل حل خواهد شد. البته شاهین ثاقبی نیز بازیکن ملوان است و بعید است حالا که این تیم لیگ برتری شده، رضایتنامه اش از سوی انزلی چی ها صادر شود. ضمن اینکه تکلیف نفراتی مثل ایوب کلانتری و آگوستو سزار هنوز مشخص نشده است. از سوی دیگر به نظر می رسد تراکتورسازی در کناره ها دچار مشکل شود. البته با سیستمی که امیر قلعه نویی سال گذشته بازی کرد، وینگرها نقش بیشتری در بازی تراکتورسازی داشتند.

خط حمله فوق العاده آتشین

در خط حمله تراکتورسازی همین حالا هم تیم خوبی دارد. فرزاد حاتمی از جمع نفراتی که امیر قلعه نویی آنها را می خواهد، تنها بازیکنی است که قراردادش را تمدید نکرده اما به احتمال فراوان این کار را انجام می دهد. تراکتوری ها شب گذشته نیز لوسیانو ادینیو برزیلی که از شم گلزنی بالایی برخوردار است را به خدمت گرفتند. حضور حاتمی و ادینیو نوک پیکان خط حمله تراکتورسازی را بیمه می کند.از سوی دیگر مهدی شریفی در بازگشت به فوتبال بعد از مصدومیت نسبتا طولانی مدت می تواند بازیکن مفیدی باشد. همچنین محمد ابراهیمی، یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته لیگ برتر نیز بار دیگر به تراکتورسازی برگشته و می تواند کمک شایانی به این تیم انجام دهد.

توپ پر تراکتور

به نظر می رسد تراکتورسازی با توپ در رقابت های لیگ برتر شانزدهم حضور پیدا کند. در روزهایی که استقلال و پرسپولیس و برخی تیم های دیگر با سر و صداهای بسیار یارگیری خودشان را انجام می دهند، تراکتورسازی چراغ خاموش بازیکنان مورد نظرش را جذب می کند و حالا یکی از مدعیان سال بعد به حساب می آید. شاگردان قلعه نویی اگرچه میانگین سنی شان اصلا پایین نیست و حتی کمی هم زیاد خواهد بود اما اگر همه نفرات بهترین دوران خود را سپری کنند، هواداران تراکتورسازی روزهای رویایی را سپری خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج