adexo3
۳۵۱۶۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس تیم تکراری فصل پانزدهم

کمال کامیابی‌نیا که در پرسپولیس پا گرفت، برای برانکو چاره‌ای باقی نگذاشت جز نشاندن احمد نوراللهی روی نیمکت.

ایران ورزشی: کمال کامیابی‌نیا که در پرسپولیس پا گرفت، برای برانکو چاره‌ای باقی نگذاشت جز نشاندن احمد نوراللهی روی نیمکت. همین بازیکن اما در اردوی اوکراین آنقدر آماده نشان داد که پروفسور دیگر نمی‌تواند روی نیمکت بنشاندش. از همین رو در بازی‌های اخیر کامیابی‌نیا و نوراللهی را در بازی‌های تدارکاتی اخیر همزمان در میانه میدان به بازی گرفت و هیچ بعید نیست که در بازی‌های رسمی هم همین ترکیب را به میدان بفرستد.

به وجد آمده‌ایم از تماشای پرسپولیس؛ فارغ از اینکه حریفان تدارکاتی‌اش تیم‌های محلی اوکراین بود یا آنها را از لیگ‌های معتبر این کشور گزینش کرده بود.

پیش‌درآمد بازی‌های تدارکاتی‌ پرسپولیس در اوکراین، پیروزی ۶ گله برابر پاراگ بود که شاید بهتر باشد آن را یک تمرین برای گلزنی به حساب بیاوریم، تا یک بازی. چه مثل یک بازی جدی بگیریمش و چه نه، گلزنی پرسپولیس چشمگیر بود؛ تیمی که آقای گل قالش گذاشته و به جای او هیچ مهاجمی جذب نکرده است.

تیم برانکو حالا بی‌نصیب است از آقای گل اما تا بخواهی، گلزن دارد. این را از پیروزی در همان بازی نه چندان جدی‌ برابر پاراگ می‌شود فهمید که هم علیپور، زاهدی، عالیشاه و احمدزاده گل زدند و هم سیدجلال و ماهینی. چهار تا از این گل‌ها در بازی با لکوموتیو اوکراین هم تکرار شد که این بار علیپور دو تا زد، زاهدی یکی و یک گل هم احمد نوراللهی.

تیم برانکو توانایی‌اش در گل زدن را در دومین بازی تدارکاتی خارجی‌اش به اثبات رساند. بازی با تیم دسته یکی آبولون را پرسپولیس با ۵ گل برد؛ دو گل از وحید امیری و سه گل دیگر را هم احمدزاده، عالیشاه و زاهدی زدند. پرسپولیس نخستین شکست فصل را هم در بازی شنبه شب برابر یکی دیگر از تیم‌های لیگ یک اوکراین یعنی چرنیکوف تجربه کرد. در آن بازی امید عالیشاه یک گل زد اما پرسپولیس دو گل خورد و باخت. آن هم در حالی که علیپور با از دست دادن یک پنالتی کابوس فصل پیش را زنده کرد.

پرسپولیس از پنالتی‌های لیگ پانزدهم ۹ تا سهم برد که تنها سه تا را به گل نشاند و حالا علیپور وحشت آن روزها را دوباره به جانش انداخته. اگر چه خود او و عالیشاه پیش‌تر در بازی با پاراگ و آبولون از روی نقطه پنالتی گل زده بودند. این را اما نمی‌توانیم تنها ضعف پرسپولیس بدانیم چرا که خط دفاعی این تیم هم در بازی‌های اخیر کم سوتی نداده.

در حالی که برانکو برای ممانعت از تشدید آسیب‌دیدگی سیدجلال در هر سه بازی تدارکاتی پرسپولیس در اوکراین او را روی نیمکت نشاند، جانشینان او تا توانستند اشتباه کردند که البته ناهماهنگی خط دفاع و غیبت سیدجلال حسینی- که برانکو از سر ناچاری آرام‌طبع را به جای او به بازی گرفته بود- شاید بهترین توجیه برای این اشتباه‌ها باشد. گل‌های خورده پرسپولیس اما توجیهی ندارد. پرسپولیس تا اینجای کار چهار بازی تدارکاتی انجام داده- در اردوی اوکراین و پیش از آن- و در این چهار بازی ۶ گل خورده؛ چهار تا لوبانوف و دو تا هم بیرانوند.

پرسپولیس تغییرهایی داشته اما هر چه می‌بینیم، تکراری است از آنچه تیم فصل پیش به نمایش می‌گذاشت. تیمی که حتی منتقدانش اعتراف کردند به اینکه بهترین فوتبال را نمایش می‌دهد. تیمی که در موقعیت‌سازی نمونه بود و خوب هم گل می‌زد اما گل‌هایش شاید به اندازه نیمی از موقعیت‌هایش هم نبود. پرسپولیس را در بازی‌های تدارکاتی اخیر به خوبی فصل پیش دیدیم؛ با همه ضعف‌هایش. این تیم خوب گل می‌زند، خوب پنالتی می‌گیرد اما ‌به همان اندازه پنالتی‌ خراب کن است و متزلزل در دفاع.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج