اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۵۱۶۲۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جام‌دارها باز هم جام می‌خواهند

لیگ شانزدهم در حالی از ۴ مرداد استارت می‌خورد که اکثر تیم‌های بزرگ به دنبال قهرمانی هستند.

ایران ورزشی: لیگ شانزدهم در حالی از ۴ مرداد استارت می‌خورد که اکثر تیم‌های بزرگ به دنبال قهرمانی هستند. از پرسپولیس و استقلال گرفته تا سپاهان، تراکتور و ... البته اگر به مصاحبه‌های مربیان لیگ برتری نگاه کنیم، می‌بینیم که بیش از نیمی از تیم‌ها به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کنند. در واقع هدف اصلی این تیم‌ها، قهرمانی لیگ برتر شده اما اگر به این هدف دست پیدا نکنند، به دنبال قهرمانی جام حذفی و کسب سهمیه آسیا خواهند بود.

جالب اینکه در لیگ شانزدهم تقریبا بیش از نیمی از سرمربیان، تجربه کسب قهرمانی را به‌عنوان سرمربی یا مربی دارند، حالا باید دید کدام یک از این مدعیان، می‌توانند جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

۶ مربی قهرمان، به دنبال قهرمانی دیگر

در میان سرمربیان حاضر در لیگ شانزدهم، تنها ۶ مربی هستند که تجربه قهرمانی در لیگ برتر را با عنوان نفر اول کادرفنی دارند. در این میان امیر قلعه‌نویی با ۵ قهرمانی در صدر قرار دارد. قلعه‌نویی که ۲ قهرمانی با استقلال و ۳ قهرمانی با سپاهان به دست آورده، این بار می‌خواهد تراکتورسازی را قهرمان لیگ برتر کند.

او برای این مساله از نیم فصل گذشته، برنامه‌ریزی کرده و با نفراتی هم که جذب کرده، از نگاه خیلی از کارشناسان، شانس اول قهرمانی به حساب می‌آید اما به جز قلعه‌نویی که رکوردار است، حسین فرکی که هم با فولاد خوزستان و هم با سپاهان قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرده، دومین مربی پرافتخار لیگ شانزدهم به حساب می‌آید.

فرکی که در سپاهان، روزهای سختی را تجربه کرده بود، این بار در تیم با آرامشی مثل سایپا به دنبال کسب یک قهرمانی دیگر است. اگر فرکی بتواند سایپا را قهرمان کند، هم خودش یکی از مربیان موفق چند دوره اخیر به حساب می‌آید و هم اینکه سایپا به دومین قهرمانی‌اش می‌رسد. به جز این مربیان، عبدا... ویسی سرمربی جوان سپاهان هم هدفی جز قهرمانی ندارد.

ویسی که فصل گذشته با استقلال خوزستان و بازیکنان کم نام و نشانش، توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد، این بار در سپاهان هم با جوان کردن تیم، قصد دارد یک قهرمانی دیگر را تجربه کند. در کنار این مربیان، فرهاد کاظمی که در فصل دوم لیگ برتر قهرمان شده، مجید جلالی قهرمان دوره سوم لیگ برتر و علی دایی قهرمان دوره ششم لیگ برتر هم جزو سرمربیانی هستند که تجربه قهرمانی را به‌عنوان مرد اول کادرفنی دارند اما این نفرات به نظر نمی‌رسد که به دنبال قهرمانی باشند چرا که وضعیت تیم‌هایشان آنطور که باید و شاید ایده‌آل نیست و به طور حتم مدیران باشگاه هم از آنها انتظار قهرمانی ندارند. مثلا از پیکان که به تازگی به لیگ برتر آمده، نمی‌شود انتظار قهرمانی داشت.

هر چند که به نظر می‌رسد جلالی روی قهرمانی تمرکز ویژه‌ای کرده یا سیاه‌جامگان که با مشکلات مالی زیادی مواجه شده و حتی نفت تهران که به تازگی مالک، مدیرعامل و سرمربی خود را شناخته و کارش را دیر شروع کرده.

تازه‌واردها با تجربه قهرمانی

در میان مربیان لیگ برتر، ۲ سرمربی حضور دارد که اگرچه برای اولین بار به‌عنوان مرد اول کادرفنی روی نیمکت خواهند نشست اما پیش از این، تجربه قهرمانی در لیگ برتر را داشته‌اند. مثلا سیروس پورموسوی سرمربی استقلال خوزستان که فصل گذشته به‌عنوان دستیار اول ویسی موفق شد جام قهرمانی را به دست بیاورد یا نعیم سعداوی که در کنار حسین فرکی و فرانچیچ به‌عنوان دستیار حضور داشت و توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

جای خالی قهرمانان در لیگ شانزدهم

در لیگ شانزدهم که حضور سرمربیان جوان بیش از هر زمانی به چشم می‌خورد، جای یکسری مربیان که تجربه قهرمانی داشتند خالی است. در واقع این مربیان ظاهرا کنار رفتند تا جوان‌ها وارد عرصه شوند و رسیدن به جام قهرمانی را تجربه کنند.

مربیانی مثل علی پروین که قهرمانی دوره اول لیگ برتر را با پرسپولیس به نام خود زد یا ملادن فرانچیچ که با فولاد خوزستان جام قهرمانی دوره چهارم لیگ برتر را به دست آورد. در آن زمان در مورد شغل اصلی فرانچیچ که گفته می‌شد در کارخانه مواد غذایی مشغول است، حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آمد تا این مربی از ایران برود. افشین قطبی و زلاتکو کرانچار هم دیگر مربیان موفق در لیگ برتر ایران بودند که الان خارج از ایران کارشان را دنبال می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج