adexo3
۳۵۲۱۸۷
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

معادلات پیچیده استقلال و پرسپولیس

اخیرا از مسیرهایی به استقلال و پرسپولیس پول وارد می‌شود که مشخص نیست مورد تایید نهادهای بالادستی قرار دارند یا خیر.

بانک ورزش: اخیرا از مسیرهایی به استقلال و پرسپولیس پول وارد می‌شود که مشخص نیست مورد تایید نهادهای بالادستی قرار دارند یا خیر. حسین هدایتی در حالی برای کمک به پرسپولیس اختیار تام دارد که صلاحیتش برای مالکیت این باشگاه رد شد. شفیع‌زاده‌ها نیز در حالی استقلال را برای جلب رضایت امید ابراهیمی یاری نمودند که سال‌ها است با مشکلاتی مواجه‌اند. آیا مساله پیچیده نیست؟

اینکه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اساسا مجوزی برای دریافت پول‌هایی که گاها حسین هدایتی و برادران شفیع‌زاده به حساب‌شان واریز می‌کند از نهادهای بالادستی دارند را هنوز کسی نمی‌داند. پرده‌برداری از این ابهام همیشگی که اصولا مبالغی که این افراد به سرخابی‌ها داده‌اند به صورت وام بلاعوض بوده یا قرض‌الحسنه نیز ضروری می‌نماید. فصل پیش حسین هدایتی مبالغی را به باشگاه پرسپولیس پرداخت که بیشتر صرف پرداخت پاداش‌ها به بازیکنان شد. گفته می‌شد که هدایتی تنها در یک مقطع ۳۰۰ میلیون تومان پول بابت پیروزی سرخ‌ها در شهرآورد ۸۲ به حساب باشگاه واریز کرده است.

مدیران باشگاه پرسپولیس اما هرگز درباره چگونگی رسوخ این مبالغ به باشگاه خود شفاف سازی نکردند و افکارعمومی هرگز نمی‌داند که حسین هدایتی این پول‌ها را به صورت وام بلاعوض، یعنی وامی که هیچ بازگشتی ندارد به پرسپولیس پرداخت کرده یا قرار است مبالغی که در اختیار مدیران باشگاه پرسپولیس قرارداده را ظرف زمان معینی پس بگیرد.

بی‌شبهه روشن نبودن تکلیف این پرسش چالش‌هایی را برای باشگاه پرسپولیس ایجاد خواهد کرد و بهتر است سرپرست موقت این باشگاه صراحتا درباره سرنوشت پرداختی‌های حسین هدایتی به افکار عمومی توضیحاتی ارائه کند چرا که نظرات متفاوتی درباره این پرداختی‌ها وجود دارد که اساسا به سود باشگاه پرسپولیس نیست و درآینده ممکن است برای آنها حاشیه‌ساز هم باشد. بدون شک اگر افکار عمومی بدانند که حسین هدایتی همه مبالغی که در این سال‌ها به پرسپولیس پرداخته را ظرف زمان معینی دریافت کرده نوع نگاه‌شان به وی تغییر خواهد کرد و این ذهنیت‌ها از بین خواهد رفت که او همواره به صورت بلاعوض مبالغی را در اختیار باشگاه قرار داده است.

شفاف نبودن ماجرا از افرادی همچون هدایتی شخصیت‌هایی در جامعه پدید آورده که بدون هیچ چشمداشتی همواره حاضرند میلیون میلیون خرج پرسپولیس کنند آن هم به بهانه عشق و علاقه که پذیرش آن برای افکار بیدارشدنی نیست و بعید به نظر می‌رسد که این قبیل چهره‌های نوشکفته سرمایه‌های خود را بدون بازگشت یا بهره‌ای از کانال‌های دیگر دراختیار باشگاه‌ها قرار دهند. درباره کمک‌هایی که اخیرا از سوی برادران شفیع‌زاده به باشگاه استقلال شده و آنها به نوعی با پرداختی‌هایی مانع از جدایی امید ابراهیمی شده‌اند نیز همین ذهنیت‌ها وجود دارد. اگر شفیع‌زاده‌ها پولی که به امید ابراهیمی پرداخت کرده‌اند را در آینده از باشگاه استقلال باز پس می‌گیرند باید در این خصوص فاشگویی شود و چنانچه پرداختی‌های وی بی بازگشت است و به صورت بلاعوض در اختیار باشگاه قرار گرفته نیز باید برای عموم روشن شود.

البته همانطور که اشاره شد اساسا در اختیار داشتن مجوز برای دریافت چنین مبالغی خود پرسشی بوده که در این سال پاسخی به آن داده نشده است اما به یاد می‌آوریم که در همین سال‌های نزدیک برخی مدیران باشگاه‌ها به دنبال دریافت کمک‌های مالی از سرمایه‌دارها بودند که مجوز آن داده نشد ومدیران باشگاه‌ها را در خفا از گرفتن چنین مبالغی منع کردند. حال شاید دست افشارزاده و طاهری را برای دریافت چنین کمک‌هایی باز گذاشته باشند که اگر اینطور است تا به امروز هیچ نهادی به طور رسمی اعلام نکرده که سرپرست‌های موقت دو باشگاه می‌توانند براساس قانون مبالغی را از افرادی همچون هدایتی‌ها و شفیع‌زاده‌ها دریافت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به توچه کهچطورآنهابه باشگاه موردعلاقه شون کمک ميکنند؟نيازي به تشويش افکارعمومي هم نيست،مردم عاقلترازاونيند که توفکرش وبکني،کمک کرده يه نوعي پس ميگيره ،تورو سننه!!!!

    • مجید

      جوابش خیلی ساده س یه قانونی وجود داره که هر شرکتی که در ورزش سرمایه گذاری کنه معافیت مالیاتی میتونه بگیره آقایان صدتومن خرج میکنن صد برابرش فرار مالیاتی میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج