adexo3
۳۵۵۱۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پانیونیوس، مقصد جدید مسعود

مسعود روی حرف خودش ایستاد و به لیگ ایران برنگشت. همانطور که قبلا گفته بود. او این بار و پس از دو فصل بازی در لیگ ستارگان قطر به اروپا برمی گردد و پیراهن پانیونیوس را بر تن می‌کند. اتفاقی مثبت برای بازیکنی که می‌گویند فوتبالش تمام شده است.

ایران ورزشی: در مورد مسعود شجاعی چه می‌دانید؟ شاید وسوسه شوید که در مورد او در فضای اینترنتی به دنبال مشتی اطلاعات و اخبار بگردید. چیز تازه‌ای از او پیدا می‌کنید؟ مشتی خبر و البته چند بیوگرافی ساده! دلیلش واضح است. بچه جنوب علاقه‌ای به خودنمایی ندارد. نمی‌توان گفت که او کم حرف است... دقیقا مسعود شجاعی را می‌توان بی حرف ترین ستاره فوتبال ایران دانست. آنقدر کم حرف و ساکت و آرام بوده که گروهی در این مورد به این نتیجه رسیده‌اند که کارهایش را در خفا انجام می‌دهد و برای لو نرفتن حرفی نمی‌زند.

اما چرا باید لو برود؟ چه چیزی برای لو دادن یا ندادن دارد؟ ساکت است، چون آرامش را دوست دارد. فوتبالش هم مثل اخلاق و رفتارش قابل پیش بینی نیست. گاهی توپ را زیر پایش می‌اندازد و در برنابئو آنقدر سرخیو راموس را دریبل دو طرفه می‌زند که مربی پست دفاع راستش را عوض کند تا از شر مسعود راحت شود و گاهی در یک کورس ساده از مدافع کره جنوبی باز می‌ماند و توپ را می‌بازد تا همان توپ در برگشت وارد دروازه ایران شود. گاهی هم در یک حرکت بچگانه از زمین اخراج می‌شود تا بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی گره بخورد و البته خودش هم در ۳۱ سالگی اشک بریزد.

اما نمی‌توان منکر ویژه بودن بازی‌اش شد. وقتی نخستین بار در آبادان و برای نفت موتورش روشن شد و دریبل زنی را آغاز کرد، عاشقان فوتبال برزیلی ادعا می‌کردند که یک علی کریمی جدید رو کرده‌اند اما ذات بازی او تشابهی به کریمی نداشت. او تکنیسین بازی در کناره‌ها بود!

مسعود شجاعی را به سختی می‌توان پیدا کرد. همین عزلت او و البته بی تفاوتی‌های او باعث می‌شود تا کسی از آینده او خبر نداشته باشد. بعد از این همه مدت بی خبری، حضور احتمالی او در یونان برایمان جذاب است. او که با انتشار عکسی در اینستاگرام و به سر گذاشتن کلاهی که رویش نوشته بود: «آبادان » شایعه حضورش در نفت را سر زبان‌ها انداخت، حالا قرار است به آتن برود و هم‌تیمی کریم انصاری‌فرد در پانیونیوس شود.

مسعود روی حرف خودش ایستاده و پافشاری می‌کند. همان حرفی که بارها به زبان آورده و تاکید کرده که به لیگ ایران برنمی‌گردد. مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد. یادمان نمی‌رود وقتی چند سال قبل و پس از آن مصدومیت‌های تکراری از او پرسیدند به لیگ ایران بر می‌گردی یا نه؟ اینگونه جواب داد: «اگر در تمام جهان هم ‌تیمی مرا نخواهد به لیگ ایران برنمی گردم!»

او پس از دو فصل بازی در لیگ ستارگان قطر، همچنان به اروپا فکر می‌کند. فصل نخست حضور در قطر را با الشحانیه گذراند و برای فصل دوم پیراهن الغرافه را بر تن کرد. برخلاف درخشش در الغرافه اما پیشنهادی برای تمدید قرارداد به دست مسعود نرسید. پس هم و غم خود را گذاشت تا دوباره به هدفش برسد. هدفی چون بازگشت به فوتبال اروپا. رویایی که به نظر در حال تحقق است.

دیروز شبکه الکاس خبر داد که مهاجم سابق الغرافه در یکقدمی پوشیدن پیراهن تیم پانیونیوس یونان قرار دارد. همچنین یکی از رسانه‌های مشهور ورزشی یونان درباره شجاعی نوشت: «مسوولان باشگاه پانیونیوس یونان از طریق کریم انصاری فرد، مهاجم ایرانی خود به دنبال جذب مسعود شجاعی هستند.»

این سایت در ادامه خبر داد: «شجاعی ۵ سال بازی در اوساسونا را در کارنامه خود دارد. او یک سال برای لاس پالماس بازی کرد و سپس به تیم‌های الشحانیه و الغرافه پیوست و دو فصل را برای این تیم‌های قطری بازی کرد. او اکنون به دنبال تیم جدید است و مسوولان پانیونیوس از طریق انصاری فرد می‌خواهند او را جذب کنند. انتظار می‌رود در چند روز آینده کار انتقال شجاعی به این تیم یونانی قطعی شود. باشگاه پانیونیوس یونان دوسال پیش نیز این بازیکن ایرانی را زیر نظر داشت تا جذب کند.»

سایت رادیو ورزش یونان نیز اعلام کرد مارینوس اوزونیدس، سرمربی ۴۷ ساله تیم پانیونیوس از مدیران این باشگاه خواسته تا قرارداد مسعود شجاعی را امضا کنند.

در صورت امضای قرارداد شجاعی با باشگاه پانیونیوس، این تیم آتنی دو ملی پوش ایرانی را در ترکیب خود خواهد دید. کریم انصاری‌فرد، فصل قبل به تیم پانیونیوس پیوست و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت.

رسانه‌های یونانی به حضور مسعود شجاعی در تیم‌های اسپانیایی اوساسونا و لاس پالماس نیز اشاره کردند که به همین دلیل معتقدند می‌تواند بازیکن موثری در خط هافبک تیم پانیونیوس باشد. شجاعی اگر به پانیونیوس برود که احتمالش فراوان است سومین تیم اروپایی خود را تجربه خواهد کرد. حضور در اوساسونا در دو مقطع، بازی برای لاس پالماس و حالا حضور در لیگ یونان و بازی برای پانیونیوس. اتفاقی که می‌تواند برای شجاعی ۳۲ ساله مثبت و پراهمیت باشد و او را به ترکیب تیم ملی برگرداند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج