adexo3
۳۵۵۷۷۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نیمار: نوبت طلای سرزمین فوتبال است

نیمار، کاپیتان برزیل می‌گوید وقتش رسیده «سرزمین فوتبال» به رویای همیشگی‌اش پایان دهد و مدال طلای المپیک را به دست آورد.

ایران ورزشی: نیمار، کاپیتان برزیل می‌گوید وقتش رسیده «سرزمین فوتبال» به رویای همیشگی‌اش پایان دهد و مدال طلای المپیک را به دست آورد. این بازیکن ۲۴ ساله در جشن یکصدسالگی کوپاآمریکا در کشور آمریکا شرکت نکرد تا تیم برزیل را در المپیک همراهی کند و شاید بتواند در رسیدن به نخستین مدال طلا در این المپیک وطنی کمکی بکند.

نیمار به تلویزیون برزیل گفت: «فرصت منحصر به فردی است. نه فقط برای من بلکه برای همه اعضای تیم. ما همه می‌دانیم این مدال چقدر اهمیت دارد. می‌دانم این مدال طلا تا به حال از دست برزیل دور مانده و ما تمام تلاشمان را برای رسیدن به این جام می‌کنیم. خیلی عجیب است که کشوری مانند برزیل که سرزمین فوتبال است، هنوز این مدال را نگرفته.»

این دومین بار است که نیمار در المپیک، برزیل را همراهی می‌کند. او ستاره تیمی بود که تا فینال المپیک لندن رفت و در کمال شگفتی به مکزیک باخت. برزیل دو بار دیگر در سال‌های 1984 و 1988 مدال نقره المپیک را گرفته، دو بار هم در سال‌های 1996 و 2008 به برنز رسیده، در این تیم آخری رونالدینیو بازی می‌کرد و بازیکنانی که بعدا ستاره شدند مانند مارسلو و تیاگو سیلوا.

روجریو میکاله که جانشین دونگا روی نیمکت تیم المپیک برزیل شده، می‌گوید: «نیمار بازیکن خاصی است، یکی از بهترین‌های جهان. هر تیمی دوست دارد چنین بازیکنی داشته باشد. او برای ما اهمیت بالایی دارد و فکر می‌کنم بتواند بازیکنان جوان تیم را به خوبی رهبری کند.»

نیمار یکی از سه بازیکن بالای 23 سالی است که می‌توانند در تیم المپیک بازی کنند. دو تای دیگر، دروازه‌بان 38 ساله پالمیراس، فرناندو پراس و رناتو آگوستو هافبک 28 ساله بیجینگ گوان هستند که تجربه بین‌المللی به مراتب کمتری نسبت به نیمار دارند.

فشار مضاعفی روی کاپیتان سلسائو قرار گرفته بعد از آنکه دونگا برای دومین بار از مربیگری تیم کشورش اخراج شد، دلیل این تصمیم کوپا آمریکای فاجعه‌باری بود که با حذف از مرحله گروهی به پایان رسید. نیمار که مربی باتجربه‌ای را بالای سر تیم نمی‌بیند بار بیشتری به دوش می‌کشد؛ او می‌تواند یک قهرمان ملی شود یا به لیست بلندبالای ستارگانی مانند روماریو، ریوالدو، رونالدو، رونالدینیو و بقیه ملحق شود که در راه رسیدن به مدال طلا ناکام بودند.

نیمار ادامه داد: «من هیچ وقت از مسوولیت فرار نکردم، به آن عادت دارم. یک فرصت دیگر برای رسیدن به مدال طلای المپیک پیش آمده و امیدوارم این بار به خواسته‌مان برسیم.»

نیمار دو سال قبل در جام جهانی هم نقش پررنگی داشت و تا یک‌چهارم‌نهایی انتظارات را برآورده کرد اما در بازی با کلمبیا استخوانی در کمرش شکست و بقیه مسابقات را از دست داد که برزیل دو باخت خفت‌بار را برابر آلمان و هلند متحمل شد.

او گفت: «تورنمنت‌ها را با هم مقایسه نمی‌کنم و دوست دارم هر جامی را که در آن شرکت می‌کنم، ببرم. برای من همه‌شان مهم هستند، هر کدام سابقه و ویژگی‌های خود را دارند.»

برزیل در قرعه‌کشی خوش‌شانس بوده و در گروه A با تیم‌های آفریقای جنوبی، عراق و دانمارک مسابقه می‌دهد که نخستین بازی‌اش ۱۴ مرداد در برازیلیا برابر آفریقای جنوبی خواهد بود. برزیل در صورت صعود به یک‌چهارم‌نهایی احتمالا با یکی از دو تیم کلمبیا و نیجریه روبه‌رو می‌شود که در رده جوانان تیم‌های بسیار قدرتمندی هستند. فینال مسابقات ۳۰ مرداد در استادیوم ماراکانای ریودوژانیرو برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج